יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט העליון יצחק עמית, הביע מוקדם יותר השבוע חשש בישיבה סגורה של נשיאות הוועדה מהתערבות של גורמים זרים בבחירות אך באותה נשימה הזהיר יותר מפני דה לגיטימציה מראש של תוצאות הבחירות מגורמי פנים.

מהו התקציב וכמה בעלי זכות הצבעה? הבחירות לכנסת ה-25 במספרים
היום שאחרי הבחירות: כמה שווה מנדט ואיך מחשבים את אחוז החסימה?

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לשעבר, השופט בדימוס חנן מלצר, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים: "בחירות ואמינותן הן אחד הדברים החשובים בכל דמוקרטיה, תמיד צריך להיות מוטרדים. בעידן המודרני זה מטריד במיוחד, מספיק שיש את הדברים הללו אין צורך להוסיף עליהן ניסיונות לפגיעה באמינות מבפנים. כל אמירה שיש בה ניסיון לפגוע באמינות תוצאות הבחירות מזיקה".

אין שיטת בחירות אידאלאית, ואין אפשרות למנוע טוטלית אפשרות לזיוף. דווקא השיטה שלנו, שנעשית לא באופן ממוחשב, מבטיחה יותר אמינות ומניעת אפשרות של התערבות זרה. כשהיו רעיונות לעבור לבחירה ממוחשבת, אני לפחות שללתי את הדבר הזה. כל טענה שהייתה על איזשהי הטיה הועברה על ידי מיידית לחקירת המשטרה. בסופו של דבר התוצאות נמצאו אמינות. באף שיטה אין מאה אחוזים", הוסיף.

באשר לטענה כי בליכוד יצלמו את ספירת קולות הבוחר, אמר מלצר כי "יש כארבעים רשימות שמתמודדות בבחירות, תארו לכם שארבעים נציגים יצלמו את הכל וכל אחד יגיש ערעור. בדיקת הדברים תיערך עד הבחירות הבאות. ועדת הבחירות מורכבת מנציגים של כל המפלגות באשר הן. כל אזרח ואזרחית צריכים להשתדל למלא את חובתם האזרחית ולהצביע".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm