שר המשפטים גדעון סער התראיין הבוקר (שני) בכנס המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!, והתייחס לבחירות הקרובות: "אם לביבי יהיו 61, תהיה פה ממשלה מטורפת. מספיק לשמוע ביום אחד את ההצהרות של דודי אמסלם ועד סמוטריץ' בשביל להבין איזה סוג של ממשלה תהיה פה".

מתיחות בין גנץ לסער? ח"כ מהמחנה הממלכתי בתשובה נחרצת

מנגד, לטענתו, במידה וגוש נתניהו לא יצליח להקים ממשלה, "ייפתח פתח למה שהמדינה צריכה - ממשלת אחדות לאומית רחבה שלא נשענת על קיצוניות. אני חושב שכל מי שרוצה שתהיה ממשלת אחדות ושנצא מהמבוי הסתום הפוליטי ומהקיטוב החברתי והפוליטי הגדול, אסור לו להצביע לאף אחד מהמפלגות בגוש נתניהו". עוד ציין כי "יהיו שינויים מרחיקי לכת בליכוד אם לביבי לא יהיו 61. צריך לעשות מאמץ למנוע את תסריט הבלהות הזה".

אחד על אחד, גדעון סער, שר המשפטים, יור מפלגת תקווה חדשה from Oren Segal on Vimeo.

בהמשך, התייחס לחשש במערכת המשפט ממשלת ימין צרה: "אני לא חושב שצריך להיות שופט כדי להזדעזע מדברים מאפיונריים כמו שאמר אתמול אמסלם, שאמר שכל מי שלקח חלק בקבלת ההחלטות בתיקי ביבי יילך לכלא. זה להפוך את ישראל למדינת עולם שלישי".

"סמוטריץ' הציג תכנית שמטרתה להציג חוק צרפתי ושינוי חוק החסינות, בקיצור עיר מקלט בכנסת לפושעים, גן עדן לעבריינים. זו לא רפורמה במערכת המשפט, זה לרסק את ישראל", הוסיף.

גדעון סער בפסגת המנהיגים של מעריב ו-וואלה (צילום: מרק ישראל סלם)
גדעון סער בפסגת המנהיגים של מעריב ו-וואלה (צילום: מרק ישראל סלם)

לטענתו, "יש סכנה לשינוי למדינה אחרת. זה לא שינוי שלטון, אלא שינוי משטר. אנחנו בסכנה להיות מדינה שונה לגמרי, שגולשת לדיקטטורה. תהיה פה רשות אחת ששולטת באופן מוחלט בכנסת ובבחירת השופטים, ותעקר את הרשות השופטת מיכולותיה. אני לא חושב שרוב אזרחי המדינה רוצים לחיות כך". 

כשנשאל האם ישקול לחזור לליכוד אם נתניהו לא יעמוד בראש המפלגה, השיב: "אני לא צריך לחבור למפלגת האם, כי היא לא מייצגת את הערכים המקוריים של תנועת הליכוד. דמיין את מנחם בגין שומע את הדברים שדודי אמסלם אמר אתמול. האם לדעתך הוא היה מתלהב ואומר שזה ממשיך דרכו ומורשתו? אין קשר בין הליכוד לערכים המקוריים של הליכוד. אני לא פוסל אותה כמפלגה פוליטית וניתן יהיה לשתף איתה פעולה, אבל לא נשתתף באף צעד שיחזיר את נתניהו לראשות הממשלה".