ראש הממשלה, יאיר לפיד, התראיין הבוקר (שני) בכנס המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!, ותקף את הגוש הנגדי: "יש דבר אחד שאסור לנו לשכוח. כל מה שעשינו בשנה האחרונה, כל השינוי שהתחיל פה, יכול להימחק ביום אחד. אם המפלגה של סמוטריץ' ובן גביר תהיה חלק מהשלטון, הלהט"בים יכולים לשכוח מהזכויות שהם קיבלו״.

נאום, יאיר לפיד, ראש ממשלת ישראל from Oren Segal on Vimeo.

"אם נתניהו ישיג את קואליצית ה-61 שהוא רוצה תשכחו מזכויות נשים ותשכחו מנשים בתפקידים בכירים. תשכחו מלימודי ליבה ותשכחו מהמלחמה בשחיתות השלטונית. כל מה שעשינו, ייעלם ביום אחד. להרוס לוקח יום אחד. שינוי הוא מאמץ מתמשך. הוא לא קורה בארבעה חודשים. יש לנו עוד הרבה עבודה. יש עוד הרבה אתגרים. אני מעולם לא טענתי בפניכם שזה יהיה קל. אם היה קל לעשות שינוי, הוא היה קורה כבר מזמן", הוסיף.

לדבריו, "מול השינוי יש תמיד כוחות חזקים שמנסים לעצור אותו. הם לא בוחלים בדבר. הם לא משחקים לפי הכללים. מה שמעניין אותם זה לא טובת המדינה, אלא רק טובתם האישית. רק לחזור לשלטון. אז אנחנו צריכים ללכת שוב לרחובות, ושוב לגשרים, ושוב לקלפיות כדי לוודא שלא יעצרו את השינוי. נכון שהדרך שלנו לפעמים קשה יותר, אבל זה רק כי יותר קשה לקחת אחריות מאשר לחפש אשמים".

יאיר לפיד בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

כמו כן, התייחס לממשלה הנוכחית וטען כי "לא הרבה אנשים האמינו שהממשלה שלנו תקום. רוב הפרשנים הספידו אותה עוד לפני שהיא קמה. רובם הסבירו  במערכת הבחירות אז – בדיוק כמו שהם מסבירים לנו היום – שאין לזה סיכוי. זה לא יקרה. המעטים האלה שהתעקשו שזה אפשרי, הם אלה שקבעו מה יקרה. כי תקווה ואופטימיות הם כוחות חזקים יותר מציניות ופסימיות".