יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, קיבל את עתירת רשימת המחנה הממלכתי נגד בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד וחייב אותם להסיר מסרטון תעמולת בחירות את הקטעים שבהם מופיעים מטוסי קרב, טנקים ומסוקים. 

שבוע לבחירות: נתניהו עובר את מחסום ה-60 מנדטים | סקר דרמטי של מעריב
בכיר בליכוד מסביר: זו הסיבה שאמליץ לנתניהו לא ללכת לאחדות

כאמור, רשימת המחנה הממלכתי עתרו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, נגד בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד וטענו כי בסרטון תעמולת בחירות מטעמם משולבים קטעי וידאו המציגים פעילות של חיילי צה"ל, מטוסי קרב, מסוקים וטנקים. העותרים טענו כי הליכוד עושים שימוש אסור בצה"ל בתעמולת בחירות, בניגוד לחוק הבחירות.

בהחלטתו כותב השופט עמית: "בענייננו אין עסקינן במקרה גבולי. רצף הקטעים שבהם מוצגים פעילות מטוסי קרב, טנקים, ומסוקים מופיעה בסרטון בדקה 1:03 ולמשך מספר שניות. בזמן זה קולו של המשיב 1 נשמע אומר 'ממעצמה גאה שמכתיבה את הסדר האזורי' וכתוביות של מילים אלו מופיעות על המסך. הסרטון ממשיך לתמונות אחרות להן נלווה הטקסט שמשלים את המשפט, בכתוביות ובקולו של המשיב 1 גם כן: הפכנו למדינה מובלת".

"ההקשר של התמונות של כלי המלחמה של צה"ל ברור. מטרתו להעביר את המסר שכאשר המשיבים היו בשלטון, פעולותיו והישגיו של צה"ל רוממו את מעמדה של המדינה וחיזקו אותה. ולמסר זה יש את היפוכו – כאשר המשיבים אינם עוד בשלטון, הישגיו של צה"ל מידלדלים ופעילותו כבר לא מצליחה לבצר את מעמדה של המדינה. המשיבים וצה"ל שלובים זה בזה במסר המועבר בסרטון. שילוב ויצירת זהות אלו אסורים בהתאם למבחן הניכוס", הוסיף. 

במסגרת החלטת בית המשפט העליון הליכוד יסיר מן הסרטון את הקטעים שבהם מופיעים מטוסי קרב, טנקים ומסוקים, כפי שהתבקשו וכפי שעשו במסגרת שידורי התעמולה בטלוויזיה. וכן יסירו קטעים אלו מהסרטון בכל מדיה שבה התפרסם. כמו כן, המשיבים יישאו בהוצאות העותרת בסך 20 אלף שקלים.