שרת הפנים איילת שקד התראיינה היום (שני) בכנס המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!. בראשית השיחה, שקד התייחסה לפרשת הקלטות סמוטריץ': "אני לא מתייחסת לסגנון, כי זה לא הגון להקליט אנשים בשיחות סגורות. אני כבר שנה וחצי אומרת שנתניהו ביקש מאיתנו להקים ממשלה עם רע"מ ולשכנע את סמוטריץ' לשבת איתם. לצערי, גורמים בליכוד וסמוטריץ' מכחישים כבר שנה וחצי, וסוף סוף יצאה האמת לאור".

אחד על אחד, איילת שקד, יור הבית היהודי, שרת הפנים וחברת הקבינט המדיני בט from Oren Segal on Vimeo.

"נתניהו רצה ממשלה עם רע"מ, ניסה לשכנע את סמוטריץ' ולא הצליח. לא נכנסת למלחמות ולהגדרות האלה. מסתבר שבשנה וחצי האחרונות צדקנו למרות ההכחשות שלהם. הקלטה של אדם בשיחה סגורה היא לא הגונה", הוסיפה.

בהמשך אמרה כי "ממשלה רחבה עדיפה על ממשלה צרה, וגם בעבר אמרתי שממשלה רחבה בראשות נתניהו עדיפה על ממשלה צרה. הדבר הנכון הוא שגוש הימין יקים ממשלה ואליה תצטרף עוד מפלגה מהגוש השני. ממשלה צרה לא מחזיקה מעמד, ראינו את זה ב-2015 וגם עכשיו. ממשלת 61 לא יכולה להחזיק לאורך זמן. אם לא מצליחים להקים ממשלה רחבה, אז עדיף להקים ממשלה צרה ולא ללכת לבחירות".

אמרת שאסור להצביע למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה. האם זה נכון גם עכשיו?
"יש משהו מוזר. כששואלים בסקרים אם שמים את אחוז החסימה בצד למי תצביע, אנחנו מקבלים חמישה-שישה מנדטים. זה ביצה ותרנגולת. אנחנו רואים בכל הסקרים שהמפלגה שלנו מורכבת משני הגושים, אם אנחנו לא רצים זה פשוט לא ישנה את מפת הגושים. אני אומרת לאנשים ללכת עם הלב שלהם. ניגשו אליי אנשים ואמרו לי שאם אני לא רצה אין להם למי להצביע".

למה זה לא בא לידי ביטוי בסקרים?
"מכיוון שלא הצלחנו לצלוח באף סקר את אחוז החסימה אנשים רוצים להצביע, אבל מפחדים. אנחנו צריכים לשכנע אותם להצביע למרות הפחד הזה. אנחנו רצים עד הסוף, יש רבים שרוצים להצביע לבית היהודי. אנשים מבינים שעומדת לקום ממשלת ימין, אבל ממשלת ימין רק עם החרדים וסמוטריץ' היא פחות טובה מממשלת ימין עם הבית היהודי. אנחנו גורמים מרסנים, מתונים ומאזנים. הקול הזה הוא קול חשוב מאוד".

מה יקרה עם אחרי השנה האחרונה לא תעברי ותהיי זו שתשרוף את המנדט שחסר לנתניהו כדי להקים ממשלת ימין?"
כרגע אם אנחנו פורשים הקולות מתחלקים בין הגושים ולא משפיעים על המפה. ברוב הסקרים אין לו 61, ולכן אני חושבת שהבית היהודי תהווה את המפתח להקמת ממשלה רחבה יותר מ-61".

את כועסת על בנט?
"מערכת היחסים שלי עם בנט ארוכה ומורכבת. אני בוודאי לא מסכימה עם כל החלטותיו והושפעתי מחלק מהן, אבל אני פוליטיקאית עצמאית שלקחה את ההחלטות שלה. כשהוא פרש חשבתי שנכון להציב אלטרנטיבה לבן גביר וסמוטריץ' ולנתניהו, ויחד עם יוסי ברודני, אחד מראשי הערים הטובים בארץ, יצאתי לצעד הזה. כועסת? אני לא נכנסת לזה, הוא קיבל החלטה לפרוש לעת עתה ואני קיבלתי החלטה להמשיך עם הבית היהודי. חשבתי שזה צעד נכון".

יש סיכוי שתחזרי לשתף פעולה עם בנט בעתיד?
"אני לא חושבת. כרגע, הוא החליט לפרוש ואני ממשיכה".