יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר התראיין היום (שני) בפסגת המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!. בראשית הראיון, הוא הציג את עמדתו לגבי שיתוף פעולה ועבודה עם מפלגת "המחנה הממלכתי", ואמר: "גנץ הוא שמאל, לא נהיה בממשלה שהוא חבר בה".

טיבי: "אם בן גביר יהיה שר בממשלה אקרא לחרם בינלאומי על ישראל"
מהעובדות בשטח קשה להתעלם: כך הפך איתמר בן גביר לתופעה של סבב הבחירות החמישי | סיגן

עוד אמר יו"ר עוצמה יהודית כי "אם לא תקום ממשלת ימין מלא-מלא אני לא שם". על ההקלטות של שותפו בצלאל סמוטריץ' הצהיר: "לא אהבתי אותן ולא את הסגנון. לא יודע מי הדליף אבל יודע מי מנסה לחגוג על זה. זה לא סוד שיש חברים בליכוד שמנסים לחגוג על זה, כמו דיכטר למשל".

אחד על אחד, איתמר בן גביר, יור מפלגת עוצמה יהודית from Oren Segal on Vimeo.

על שותפו הפוליטי, אמר: "יש בינינו מחלוקות וניואנסים ובהחלט אנחנו פונים לציבורים אחרים, אבל הוא אידיאליסט והוא השותף שלי - אני גאה בו". לדבריו, במידה ויישב בממשלה יוכל להגשים בפועל הרבה חלומות שלו, "אנחנו רוצים שינוי נהלי פתיחה באש, לא יכול להיות שמחבל מחזיק בקבוק תבערה ולא יורים בו. דבר נוסף הוא חוק עונש מוות למחבלים".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני)

כשנשאל האם נתניהו שקרן, השיב: "אני חושב שהוא אידיאליסט, אבל יש לי ביקורת עליו. אני לא התרשמתי שהוא שקרן ושהוא מרמה, אני מתרשם שיש לו יועצים שמייעצים לו לעשות אחרת ממה שהוא מבטיח. יכול להיות שהם מייעצים לו ללכת עם גנץ שאירח בביתו את אבו מאזן".

בהתייחס לביקורת של זהבה גלאון עליו, השיב: "זהבה גלאון, שבצעירותה זרקה אבנים על חיילי צה"ל, ודיברה על כדורי אקדח. הכדורים שלי מכוונים למי שרוצה לרצוח אותי. אני היום היעד מספר 1 של החמאס. אני מסתובב עם שמירה צמודה של היחידה לאבטחת אישים, וזה בגלל ההסתה של גלאון, לפיד וגנץ".

בהמשך, התייחס בן גביר לביקורת נוספת שנשמעה כלפים - מפי המפלגות החרדיות. "אני מבין שהם בלחץ מעליית המנדטים שלנו. אני מוטרד ממה שקורה ביהדות התורה. לצערי, יש הרבה חרדים שלא הולכים להצביע כי הם לא רוצים להצביע להם, כי יש אכזבה וייאוש".

כשנשאל האם תיאר לעצמו שיהפוך לגורם המרכזי במערכת הבחירות, השיב: "לא תכננתי להיות חבר כנסת. תכננתי לשרת את ישראל בכל דרך. לא גייסו אותי לצבא כי הפגנתי ואנשי שמאל מנעו את זה ממני. אני מודה שהיום אני יודע שאני נוגע באנשים. זה לא פריפריה, זה ברעננה, תל אביב צפון, כפר סבא ועוד".

"כמובן שכשעוברות השנים אני משתנה יותר ויותר. אנשים יודעים שכבר כשהייתי צעיר אמרתי שאני לא מחרים את כל הערבים. דבר אחד לא השתנה, זה התשוקה שלי - לפעול למען המדינה הזו. זו הסיבה שיש סחף אליי. כשאני אומר את הדברים כולם יודעים שמה שאני אומר זה מה שאני הולך לעשות", הוסיף.