יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ושר האוצר אביגדור ליברמן השתתף היום (שני) בפסגת המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!, התייחס לסערת ההקלטות של בצלאל סמוטריץ שבהן הוא נשמע תוקף את נתניהו ומכנה אותו שקרן, ואמר כי הוא "משער שסמוטריץ' הדליף את ההקלטות בעצמו".

שמונה ימים לפני הבחירות: פסגת המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה! | עדכונים שוטפים
לאחר סערת ההקלטות: סמוטריץ' ביטל הגעתו ל"פסגת המנהיגים" של מעריב

"למה זה יוצא שמונה ימים לפני הבחירות? מדברים על זה שזה הוקלט מזמן. ההשערה שלי ברורה מאוד שמי שהוציא את זה הוא בצלאל סמוטריץ' בעצמו. הוא בן אדם מחושב, חתרן בלתי נלאה. מי שעוקב אחריו ומה שעשה לאורי אריאל, בנט ושקד, אז מה שהוא עשה עכשיו לנתניהו זה המשך ישיר של פעילותו. סמוטריץ' אמר את האמת סוף סוף".

אחד על אחד, אביגדור ליברמן, שר האוצר from Oren Segal on Vimeo.

הוא המשיך: "אני לא אגיד מה נתניהו חושב על סמוטריץ', אבל שניהם צודקים. ברור שיריב פוליטי אומר על מישהו שהוא שקרן, זה דבר אחד. כשאומר את זה השותף הבכיר שלו, זה כבר חותמת בהקשר בד"ץ", הוסיף שר האוצר. "ברור לי שסמוטריץ' הוציא את זה, ולא במקרה. הוא באמת חושב את הדברים האלה על נתניהו".

נתניהו היה יושב עם עבאס?
"הוא היה יושב, עבאס דיבר על זה. כשהוא דיבר במליאת הכנסת אני עליתי אחריו ואמרתי אדוני יו"ר האופוזיציה, אם אתה מכחיש את דברי עבאס תעלה לבימת הכנסת ותכחיש. הוא אמר עליך שהצעת לו הסכם קואליציוני מלא-מלא ושותפות אסטרטגית, זה מה שמנסור אמר ונתניהו לא עלה ולא הכחיש".

בן גביר לגיטימי כשר מבחינתך?
"מי שנבחר על ידי הציבור הוא לגיטימי. פעם היה מנהיג מפ"איניק שאמר שהעם טעה. אני לא מקבל את ההגדרות האלה".

בן גביר עם ההתלהבות שלו מזכיר אותך בצעירותך.
"גם עכשיו אני אומר שבלי נאמנות אין אזרחות. תמיד אמרנו שאין הבדל בין וענונו ובשארה. שניהם מרגלים שפגעו בביטחון ישראל. אני חוזר ואומר שאנחנו כיהודים חייבים, וזכותנו, לדרוש לויאליות מכל האנשים שחיים כאן. בכל ההיסטוריה, וגם היום, המיעוט היהודי תמיד היה נאמן, לא משנה איפה".

עבאס נאמן?
"ברגע שאדם אומר שישראל מדינה יהודית ותישאר כזו, ובאמצע הפרעות הולך לבית כנסת שרוף ואומר שיחד נשקם אותו, ואומר בצורה גלויה שהוא לא פלסטיני אלא ישראלי, וזה בניגוד להרבה מנהיגים ישראלים, אני חושב שאלה הצהרות חשובות".

על מי תמליצו?
"על מי שיקבל הכי הרבה מנדטים. אני רואה קואליציה ציונית-ליברלית, כולל הליכוד בלי נתניהו".

הם לא יבואו. סער אמר שתהיה מהפכה בליכוד. יש כל הזמן דיבורים, וזה לא קורה.
"אני מכיר היטב חלק מחברי הכנסת של הליכוד, וחלק גדול מראשי הסניפים והערים. לכולם נמאס. שובר השיוויון זה הפריימריז האחרונים. הצטברו שם מרירות וזעם. רק הבוקר בדרך מאשקלון לכאן שוחחתי עם ראשי סניפים, ויש זעם רב. הפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, בהערכה גבוהה 59 מנדטים ומטה לנתניהו יביאו למפץ".

יכול להיות שהחרדים ימליצו על יריב לוין?
"אתה יכול לשאול אותו, הוא יושב כאן. קראתי ושמעתי על זה כמה פעמים, שאכן זה התרחיש והם יבקשו מנתניהו לזוז הצידה".

מנכ"ל ש"ס דיבר היום על פירוק רפורמות הכשרות, ביטול המס על החד-פעמי ועוד. מצד שני גלאון מעדיפה אותם עליך. אולי תסיר את הווטו על החרדים?
"אין וטו, יש עמדה עקרונית. מה שמפריע לי מאוד זה דווקא השותפים שלי לקואליציה. קראתי את הראיונות עם לפיד וגנץ, ושניהם דיברו על קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה. ברגע שאתה מקים איתם קואליציה אתה מוותר באופן אוטומטי על לימודי ליבה. אם נהיה חברים בקואליציה נחייב לימודי ליבה, ומי שלא לומד לא יקבל שקל מתקציב המדינה. אנחנו בהחלט רוצים לקדם גם נישואים אזרחיים ועוד. יש היום 62 אלף צעירים שלא עובדים ולא תורמים לכלכלה, וזה בלתי נסבל. תפקידנו הוא להיות ערבים זה לזה, אנחנו רוצים לחלץ את האוכלוסייה החרדית מבורות. דרעי וגפני רוצים להנציח את הבורות והעוני כי כך הם שולטים במצביעים שלהם".

כמה כמה ייגמר?
"אנחנו לא נביאים. מה שחשוב הוא באמת להשאיר את נתניהו עם כל חבילת החושך שלו על גבול ה-58-59 מנדטים, ואז אפשר סוף סוף להיפטר מהצרה הזאת, כפי שאמר סמוטריץ'".