ראש הממשלה, יאיר לפיד, הצהיר הבוקר (שלישי) בריאיון בכאן רשת ב' כי "חד"ש-תע"ל לא יישבו בממשלה, הם לא יהיו חלק מהקואליציה. אמרתי את זה כבר אלף פעם, אגב גם הם אומרים את זה. אני רוצה לגייס את החברה הערבית למלחמה באלימות. אין יום שלא מפגינים נגדי, אני מקבל את זה - זה חלק מהדמוקרטיה".

שבוע לבחירות: נתניהו עובר את מחסום ה-60 מנדטים | סקר דרמטי של מעריב
לפיד: "אם סמוטריץ' ובן גביר יהיו חלק מהשלטון - הלהט"בים יכולים לשכוח מזכויות"
רה"מ לפיד יבקר בנצרת לצורך עידוד ההצבעה במגזר הערבי

בריאיון נוסף שנערך בגלי צה"ל התייחס ראש הממשלה למצב הגוש שהוא עומד בראשו ואמר: "נעשה את מה שאנחנו הכי טובים - לעבוד קשה. צריכים לבחור בין העבר לעתיד, ככה מנצחים בחירות. אני לא מתעסק בספקולציות, אני רוצה  שהבוחרים יאמינו לי שנמנע חשכה גדולה עם בן גביר וסמוטריץ'. כל עוד אין תוצאות אמת - לא נכנס לספקולציות. יש בחירות קריטיות לבין העבר והעתיד, תיהיה ממשלה שתאבק נגד יוקר המחייה ותביא הסכמים".

בנוסף אמר כי לא ישב עם נתניהו. "יש לו שלושה כתבי אישום, המשפט שלו מתנהל. אי אפשר להאמין לו", אמר והבהיר כי הוא לא רוצה בחירות שישיות, אולם "כל החישובים האלה זה משחק פרשנים. אמרו לי גם בפעם הקודמת שלא אצליח שאקים ממשלה. הקמנו ממשלה, החזיקה פחות מדי זמן".

כמו כן, אמר כי מפלגתו עוברת תהליך של דמוקרטיזציה. "היה השנה את הועידה הראשונה שלנו, אף אחד לא רצה לרוץ מולי. בפעם הבא זה יקרה, זה תהליך של דמוקרטיזציה, פחות זמן מהליכוד והעבודה. לא חושב שפריימריז זה טוב, בחירות לראש המפלגה יהיו. , מאמין שבעוד פעמיים, היות ואני מאמין בהגבלת קדנציות, ירוצו שני אנשים שאף אחד מהם הוא לא יאיר לפיד", טען. 

על יוקר המחייה, טען ראש הממשלה כי "יקר פה יותר מידי. יש פה שילוב של יציאה מהקורונה והמלחמה באוקראינה, ישראל נכנסה לזה במצב גרוע. אין פתרון פלא, אנחנו הולכים דבר-דבר. לממשלה יש השפעה מוגבלת על יוקר המחייה, אנחנו עובדים הכי קשה שאפשר. הרפורמות יורידו פה מחירים, זה סיזיפי. זה תהליך שייקח זמן".

"לא נאפשר לסוריה להפוך למקום שדרכו לעבור נשק לחיזבאללה"

בהמשך השיחה, התייחס לפיד גם להסכם עם לבנון ואמר כי מדובר "בהסכם אדיר" וכי "לא זוכר קונזצוס של מערכת הביטחון כולה שאומרת שזה הסכם טוב. האופוזיציה יש לה טענות וזה בסדר. כמובן שאם חיזבאללה היה תוקף הוא היה מוכה מכה קשה, שום ארגון טרור לא יאיים עלינו. תפקידה של ממשלה למנוע מלחמה, ההסכם הזה הוא מכה לחיזבאללה. הנחנו את ההסכם בפני כנסת, הסמכות היא של הממשלה. בג"צ פסק שהממשלה פעלה נכון. בסמיכותינו לחתום על ההסכם הזה".

במקביל התייחס לדיווחים על תקיפה ישראלית כפולה בסוריה: "שום דבר מהשיקולים שלנו שקשור לביטחון הוא לא מכותרת בעיתון. לא נאפשר לסוריה להפוך למקום שדרכו לעבור נשק לחיזבאללה או להתבססות איראנית. נעשה את מה שצריך לעשות".

על ההסלמה ביהודה ושומרון, אמר ראש הממשלה כי הם פועלים מאז חודש מרץ בעצימות גבוהה. "השב"כ מנעו למעלה מ-300 פיגועים, הטרור תוקף מאז קום המדינה. נפעל לפי צורכי הביטחון, זה מבצע רחב מאוד. יש שובר גלים, שמותאם לצורכי השטח והאויב. אנחנו בכל זאת מנסים לנהל דיאלוג עם הרשות הפלסטינית. האינטרס של הרשות הוא לשמור על סדר והם מנסים, הם יודעים שישראל לא סומכת על אף אחד חוץ מעל עצמה. אם אתה רוצה לעשות משהו - תעשה".

כוחות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

בסיום, הביע תמיכה מהתרחקות מהסכם גרעין בין איראן והמעצמות. "אני חושב שההסכם לא קרוב. עשינו הרבה מול האמריקאים, המעורבות האיראנית באוקראינה מקלה עלינו להסביר לעולם איזה משטר מסוכן זה. יצאנו מאזור הסכנה של הסכם גרעין גרוע, הגיע הזמן לדבר על הסכם אמיתי שימנע מאיראן להיות גרעינית. יהיו קולות בארה"ב ובאירופה שירצו לחדש את השיחות ונמשיך לעבוד מולם", סיכם. 

הליכוד מסר בתגובה לדבריו של לפיד: "לפיד שאמר שהוא לא מבין כלום בכלכלה אשם במחירים שמזנקים ובאינפלציה המשתוללת. שנה אחת הספיקה לנו. הבחירה היא בין ממשלה לאומית ימנית יציבה בראשות נתניהו או ממשלה של לפיד עם מנסור עבאס והאחים המוסלמים".

בתגובה לדברי הליכוד, נמסר מיש עתיד: "כולם יודעים שראש הממשלה לפיד הצליח איפה שיו״ר האופוזיציה נכשל. ראש הממשלה לפיד הגיע לבחירות הללו עם קבלות: הצליח לעצור את הסכם הגרעין ונתניהו לא, רה״מ לפיד הצליח להביא הסכם היסטורי עם לבנון, לטפל ביוקר המחייה, להגדיל תקציב לקשישים, נכים ואנשים עם מוגבלויות ולהחזיר את הביטחון לתושבי העוטף. בנוסף לכל, ראש הממשלה לפיד הצליח בעבר להקים ממשלה ויצליח גם בעתיד בדיוק איפה שיו״ר האופוזיציה נכשל בארבע הפעמים האחרונות. בשונה מיו״ר האופוזיציה שדואג רק לעצמו, ראש הממשלה לפיד ימשיך לשרת את אזרחי ישראל ולהביא הישגים היסטוריים נוספים".