שבוע לבחירות, הסערה הפוליטית סביב הקלטותיו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית. הבוקר (שלישי) התראיין סמוטריץ' ב'כאן 11' על מנת להתייחס לפרשה ובחר לתקוף את התקשורת על התעסקותה בהקלטות במקום 'בשאלה החשובה של איזו ממשלה תקום'. בנוסף, יו"ר הציונות הדתית התייחס להקלטות של פוליטיקאים אחרים שנחשפו בשנים האחרונות ואמר: "אם לא הגנתי על בני גנץ בסיפור ההדלפות שלו, אז לא הייתי בסדר. נתניהו לא שקרן".

כבר בפתח דבריו חזר סמוטריץ' על ההתנצלות בפני בנימין נתניהו על הדברים שאמר בהקלטה והוסיף כי "זמן לחשבון נפש והרהורים יהיה אחר כך, כרגע ממשיכים לעבוד קשה כדי שאחרי הבחירות נקים ממשלה טובה לישראל". לאחר שנשאל אם נתניהו אכן שיקר בנושא הקמת הממשלה בתמיכת רע"מ, השיב: "אני לא חושב שאתם תקבלו את התשובה, מסיבותיי שלי החלטתי לא להשיב על זה כרגע. ממש לפני 15 דק' ראש הממשלה הזמני לפיד התראיין ולא מוכן להגיד שהוא לא ישען על המשותפת. מה התגובות שלהם על המבצע של צה"ל הלילה?".

יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

יו"ר הציונות הדתית התעקש כי עלה לראיון לא בשביל להתייחס להקלטות, אלא לדון בנושא הממשלה שתקום: "עליתי לשידור כדי להעביר מסר. מה שחשוב זה שהימין לא עשה טעות ולא שיעבד את המדינה לאויביה, מה שהשמאל הולך לעשות. אני אענה על שאלות, אבל לא אתן להסיט את הדיון מהשאלה - מה הממשלה שתקום אחרי הבחירות.  ההקלטה שפורסמה היא מעשה בזוי, אנשים שמועלים באמון ורצים לתקשורת עם קלטת מבושלת זה מעשה בזוי".

סמוטריץ' המשיך לתקוף את התקשורת והתעסקותה בהקלטות וטען כי "התקשורת בשנים האחרונות עסוקה יותר ויותר בלחפש צהוב והקלטות. אני חושב שלא ראוי לפרסם את זה. מה שנאמר בשיחות אישיות, גם לנו יש חיים אישיים, העובדה שאנשים מדרדרים את התקשורת בשנים האחרונות לשיח רדוד וצהוב".

על ההתנצלות שסיפק אתמול, הסביר חבר הכנסת כי באותה השיחה הוא "דיבר אחרת. בעזרת השם ובלי נדר לא אעשה את זה שוב, אמרתי דברים שלא היו ראויים להיאמר. הדברים לא נכונים, נתניהו לא שקרן. שלמה המלך אמר לנו לפני אלפי שנים 'במעמד מלך אל תקלל', זה שיעור גדול שקיבלתי על עצמי. גם בראיון הקודם שעשינו אחרי התכנית המשפטית, התמקדתם על כן נתניהו או לא נתניהו. בואו נפסיק לעסוק בו. אני חושב שהסיפור החשוב הוא שתהיה ממשלה יהודית-ציונית ולא כזו שמוכרת את המדינה לאויב. מה שחשוב זה איך נטפל ביוקר המחייה, הדיור ובעיית התחבורה".

"הקלטת הזו ערוכה, לא שמעתם מה אני חושב על נתניהו. אני חושב שזה חמור ומקומם ששבוע לפני בחירות בזה מתעסקים. אני כנראה אשם בזה, זה מלפני כמה חודשים ואני לא זוכר את הסיטואציה, אבל חמור שבזה מתעסקים. במבחן התוצאה, הימין ונתניהו לא הקים ממשלה עם רעמ. מי שכן, שמעתי אתמול את איילת שקד שהיא נשענת על זה שנתניהו רצה לשבת עם רעמ כי היא עכשיו בממשלה כזו. אנחנו נלחמנו בממשלה והפלנו אותה תוך שנה. אנחנו משלבים ידיים כדי לוודא שהשמאל לא יעשה את זה שוב כי אם ניתן לו הזדמנות הוא יעשה", הוסיף סמוטריץ'.

עוד הוא המשיך ואמר כי "אני לא אתייחס לגופה של הקלטת כי זה מעשה בזוי ולא לגיטימי. נתניהו לא בדרך לכלא ואני אמרתי את זה אינספור פעמים. כשנתניהו השאיר אותי באופוזיציה והיה רה"מ גם אמרתי את זה. נתניהו לא ישאר לנצח, זה לא חידוש, הוא נפגע משפטית בצורה חסרת תקדים. כל הסוגיה של סיקור אוהד והסוגיה של רמיסת כל סטנדרט וחוק יסוד. אני לא אכנס לכל משפט שאמרתי ולאיזה הקשר הוא נאמר, חמור שהתקשורת משתפת עם זה פעולה ומתעסקת בזה. לקחת הקלטת סתר של מעילה באמון, זה פוגע ביכולת שלנו לתת אמון אחד בשני. אתם לא בסדר שאתם מתעסקים ומי שהדליף לא בסדר, אתם הורסים את החברה שלנו בידיים".

סמוטריץ' מיקד את השיח סביב תפקיד התקשורת בפרשה וטען: "אני לא מוכן להסביר, לנמק ולהיכנס לקלטת כי החשיפה שלה היא לא לגיטימית. תחשבו על ההשלכות של מה שאתם עושים ולא על הרייטינג. אם אתם רוצים לפרק את החברה, בואו נתעסק בקלטת. מיד נזעקתי ככה לנושא, גם שזה לא היה קשור אלי. לא זוכר דוגמה ספציפית, זו עמדתי ואני מחזיק בה תקופה ארוכה וזה לגיטימי שכשאני נפגע מזה אז אני אתגונן נגד. אני יריב פוליטי של גנץ והייתי צריך לקפוץ על ההקלטות שהדליפו לו, אבל אם לא הגנתי עליו אז לא הייתי בסדר".