שרת התחבורה מרב מיכאלי נאבקת בימים אלו בשתי חזיתות: הראשונה היא כמובן הבחירות לכנסת ה-25, אשר יערכו בעוד שבוע בדיוק. השנייה היא ביקורת על מיכאלי לאחר שבחרה להקדים את העצרת לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שתתקיים בסוף השבוע הקרוב. הבוקר (שלישי) התייחסה השרה לנושא בראיון שערכה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

כבר בפתח השיחה נשאלה יו"ר מפלגת העבודה מדוע בחרה להקדים עצרת 'שאמורה להיות חפה מפוליטיקה': "העצרת היא כלל ישראלית וממלכתית מאוד, היא לא מוקדמת. היא בכל שנה מתקיימת או בסופ"ש שלפני היום הממלכתי או אחרי. יום הרצח הוא ה-4 בנובמבר ותמיד העצרת הייתה בסופ"ש של לפני או אחרי. אנחנו עושים את זה בסופ"ש של לפני ואני לא מתחמקת מזה, אני אומרת חד משמעית - הבחירות האלה מחזירות את הצמד ביבי בן גביר ואני חושבת שזה חשוב שהציבור יראה למול העיניים את מה שגרם הצמד הזה בפעם הקודמת - ההצלחות המחרידות שלו הביאו גם לרצח רבין, והמחיר שכולנו משלמים מאז הוא מחיר קשה מאוד. אסור שהם יצליחו שוב הפעם. מפלגת העבודה חוזרת לדרך רבין ובגדול, בכל המובנים".

עוד היא הוסיפה כי "הרצח היה רצח פוליטי. רבין לא נפטר בשנתו או לא משנה מה, הוא נרצח רצח פוליטי על רקע הדרך שהוא הוביל. בן גביר בפירוש מוביל את הקו, יש סרטון שלו מלפני כמה שנים שהוא אומר 'אני לא מתבייש במה שעשיתי'. יש אנשים שפועלים לשחרור של יגאל עמיר. עכשיו הוא מתחרט, דובון אכפת לי, זה מאוד נחמד, אבל רבין נרצח על רקע הדרך שהוא הוביל, הוא לא נרצח רצח אישי - הוא נרצח רצח פוליטי. את זה אנחנו שמים בפרונט".

לאחר שמשפחת רבין הודיעה כי לא תגיע לטקס אמרה מיכאלי כי "שוחחתי עם בנות משפחת רבין לפני שקבענו את העצרת, ולא הייתה להם שום הסגה על זה, להפך. הדיון הוא לא במשפחת רבין, זה בדיוק מה שאני אומרת, זה לא עניין אישי. אנחנו רוצות מאוד שהוא יהיה של כולם אבל מה לעשות שיש פה אנשים בפוליטיקה הישראלית שלא רוצים שזו תהיה הדרך של כולם. אני מסברת להמשיך בקו שניסה להפריד את הרצח מהדרך שהובילה לרצח, גם מהדרך של יצחק רבין שגרמה להסתה נגדו, וגם לדרך של החלקים האלה בימין בהובלת נתניהו ובן גביר, שהסתה ואלימות היא דרכם. הם עושים את זה לכל מי שלא מיישר איתם קו".

לסיום היא הדגישה כי העצרת היא לא רק לאנשים המזוהים עם השמאל: "אני הזמנתי ולכבוד הוא לי להשתמש בבמה ששלכם שאני הזמנתי גם את יאיר לפיד ראש הממשלה. אני רוצה לשים דברים על דיוקם, העצרת מעולם לא אורגנה על ידי המדינה, היא אורגנה תמיד על ידי כל מיני גופים. גם שנה שעברה מפלגת העבודה לקחה אחריות וארגנה אותה. עצרת פוליטית, לא מפלגתית". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm