יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מעלה הילוך לקראת הימים האחרונים של קמפיין הבחירות. הבוקר (שלישי) התארח נתניהו ברדיו 'קול ברמה' ותקף את ראש הממשלה יאיר לפיד, כאשר הוא גם מתייחס לשאננות במגזר החרדי: "לא מאמין שאנשים שוקלים להישאר בבית. עולם התורה נמצא בסכנה".

בפתח דבריו קרא יו"ר האופוזיציה לחרדים לצאת ולהצביע בהמוניהם: ״אני קורא לציבור החרדי לצאת ולהצביע, יש שאננות. עולם התורה נמצא בסכנה, אני לא מאמין שאנשים שוקלים להישאר בבית. התקשורת מנסה להרדים את כולם, כולל החרדים, אבל חייבים להתעורר ולצאת מהבתים כי מי שנשאר בבית מצביע בעצם ללפיד״.

לאחר מכן הוא התייחס לנושא הכלכלי ויוקר המחייה והאשים את שר האוצר אביגדור ליברמן ב'גזרות שגזר על החרדים': "אנחנו נבטל את כל הגזירות של ליברמן, אנשים הולכים לסופר ולא יכולים לגמור את החודש, המיסוי על החד פעמי והשתייה המתוקה, מה זה הדבר הזה? חד משמעית אנחנו נבטל את זה״.

אביגדור ליברמן בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)
אביגדור ליברמן בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן הוא הוסיף לתקוף את הממשלה וציין כי הוא מאמין שהם משמידים את הדמוקרטיה הישראלית: "לפיד וחבריו הורסים את הדמוקרטיה. הם לא יכולים לסבול את העובדה שיש דעות שונות, הם מפלגה של דיקטטורה, זה לא הליכוד שיש פריימריז הוא לבד קובע, דיקטטור מושלם״.

במהלך השיחה נתניהו אף הסביר כי החרדים לא יפרקו את השותפות עמו ולא יפנו לממשלה תחת שר הביטחון כיום, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "הם אמרו באופן חד משמעי וחזרו ואמרו שהם לא הולכים איתו, גם גפני אמר בצורה הכי בוטה שהולכים עם נתניהו והליכוד בכל מקרה, וטוב שאמר את זה״.

לסיום, הוא התייחס לאזהרות מצד ארצות הברית, לפיהן הם לא מעוניינים במינוי איתמר בן גביר לתפקיד שר: "אנחנו דמוקרטיה ואנחנו נחליט מי יהיה בממשלה הבאה. אני יודע לעמוד על שלנו. היכולת שלי היא לא להרכין ראש ולומר לא כשצריך״. נזכיר כי אתמול ששגריר ארה"ב לשעבר, דיוויד פרידמן, התייחס לנושא בפסגת המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!. "לארה"ב יש היסטוריה ארוכה בניסיון להשפיע על הבחירות בישראל. היו דברים רציניים שבוצעו בעבר. בסופו של יום, מה שצריך לקרות הוא שישראל צריכה לבחור את המנהיגות שלה בתהליך דמוקרטי. מי שייבחר, ומי שיהיה חלק מהממשלה - אני מאמין שארה"ב תכבד אותו. יש הרבה הערכות בנוגע למי שיהיה ראש הממשלה הבא, אבל הכל יהיה בסדר, ללא קשר למי שזה יהיה".