חברת הכנסת מטעם הרשימה המשותפת, עאידה תומא-סלימאן, פרסמה היום (שלישי) פוסט בפייסבוק שעורר במהרה סערה ברשתות החברתיות.

בפוסט, היא סיפרה על מחבלי גוב האריות, שנהרגו אתמול במהלך פעילות נרחבת של צה"ל בשכם, וכתבה: "שכם נפרדה היום מהשהידים שלנו, העם הפלסטיני שלנו נפרד מהשהידים שלו. ככל שהכיבוש מגביר את פשעיו, ההתנגדות עלתה. שיעור חשוב בהיסטוריה של אנשים". 

הפוסט גרר תגובות רבות מחברי כנסת ודמויות ציבוריות נוספות, שהעבירו ביקורת על מקומה בכנסת.

יו"ר רשימת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' הגיב על דברי סלימאן ואמר כי "אי אפשר להילחם בטרור שכמקימים ממשלה עם תומכי טרור. זה או ממשלה של לפיד-גנץ עם תומכי טרור, או ממשלת ימין על מלא ל-4 שנים".

שר הביטחון בני גנץ התייחס לדבריה של חברת הכנסת, ואמר: "גאה בפעילות חיילי צה״ל וכוחות הביטחון שמונעים טרור. הם ימשיכו לקבל גיבוי מלא לפעולתם שנעשית באופן מקצועי ובשליחות הדרג המדיני. מתבייש בנבחרי ציבור שתומכים במחבלים ומוכנים לאפשר להם להמשיך ולשפוך את דמם של אזרחים ישראלים". הוא הוסיף: "ח״כ עאידה תומא-סלימאן מוכיחה שוב שלא ניתן לשלב את הרשימה המשותפת בממשלה ולא ניתן להישען עליהם להקמתה. ביטחון ישראל קודם להרכבת קואליציה". 

יו"ר חד"ש-תע"ל, איימן עודה הצטרף לחברתו למפלגה ואמר: "מחזק את חברתי עאידה תומא סולימאן למול המתקפות וההסתה מקברניטי המדינה שכובשים עם אחר. נעמוד איתנים וחזקים כל הזמן נגד הרשעות, העליונות והגזענות. די לכיבוש".

חבר הכנסת עופר כסיף, מטעם חד"ש-תע"ל, תמך בדברי עאידה תומא-סלימאן וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "תמיכה מלאה בחברתי, שעומדת נגד הסתה בשל אמירת אמת פשוטה: איפה שיש דיכוי, איפה שיש כיבוש, תהייה גם התנגדות". בנוסף, הוא התייחס לדברי גנץ וציין כי "הכיבוש הוא טרור, את תומכיו ומקדמיו בראשות שר הדמים בני גנץ יש לשפוט - בישראל, בפלסטין, בהאג או מעל בימת ההיסטוריה. רק סיום הכיבוש יביא שלום וביטחון לשני העמים".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, תקף גם כן בחשבון הטוויטר שלו: "כשאני אומר שהם תומכי טרור ומחבלים לזה אני מתכוון. חברת כנסת שאתם משלמים את המשכורת שלה מהללת ומשבחת 'שהאידים'. נמאס לכם מזה? ב-1.11 שמים ט' בקלפי ומוציאים את תומכי הטרור מהכנסת".