שרת הפנים ויו"ר הבית היהודי, איילת שקד, קיימה הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בכפר המכבייה. האירוע מתרחש לאחר שדווח כי היא מקיימת התייעצויות עם גורמים פוליטיים וכן עם מקורביה אם לפרוש מהמרוץ בבחירות לכנסת ה-25 - או להמשיך להתמודד עד הסוף, אף שמפלגתה אינה עוברת את אחוז החסימה בכל הסקרים.

שבוע לבחירות: איילת שקד מקיימת התייעצויות על פרישה מהמירוץ לכנסת
"ח"כים מתקשרים אליי": האם בליכוד לוחצים על איילת שקד כדי שתפרוש?

"החל מרגע פרסום הידיעות שאני שוקלת לפרוש, אני מקבלת דחיפה אדירה מהציבור. דחיפה אדירה המלווה בדאגה גדולה", אמרה שקד בפתח דבריה, "ביממה האחרונה, הפרסומים הביאו לתזוזה בקרב הציבור האידיאולוגי שנפשי נקשרה בנפשו, פתאום חדרה ההכרה שהנה, נותרנו בלי פתק בקלפי. מבט ימינה, מבט שמאלה, ומופיעות רק דמויות שמעולם לא הצבענו להן ולעולם לא נצביע עבורן. "אני כאן כדי לעצור את חרושת השמועות – אני רצה עד הסוף".

"אני גאה על מי שאני וגאה על הדרך שלי", הוסיפה, "נכון, אינני חפה מטעויות וכפי שאמרתי לא פעם הטעויות שלי שברו לבבות רבים שאני מאחה בשבועות האחרונים במסע המטורף הזה והיומיומי מבית לבית מישוב לכפר לאורכה ולרוחבה של המדינה המדהימה שלנו. אני פוגשת את הנשים והגברים את הצעירים והצעירות ועונה על כל השאלות הקשות גם אם הן אינן נוחות לי. אינני מבקשת הנחות. ואני מרגישה בימים האחרונים התעוררות גדולה. אנשים חוזרים הביתה ודורשים את האות ב' בקלפי".

איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)
איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן אמרה שקד: "יש שדיברו פעם על מסעות צייד. מסע הצייד שאני עוברת הוא מטורף שבעתיים. כוחות גדולים אשר יום וליל מנסים לעשות הכול על מנת לשבור אותי. אני מישירה מבט בגאווה היום ואומרת לא תצליחו, וגם אם מצלמים אותי לפעמים ברגע של חולשה זה רק רגע והוא אנושי. כל חיי הבוגרים, מגולני, דרך ישראל שלי, שרת משפטים, שרת פנים וחברת קבינט, לא הרמתי ידיים. שילמתי על כך מחירים אישיים ומחירים משפחתיים. תל אביבית ימנית אף פעם לא היה טרנד פופולרי במיוחד. אבל תמיד נשארתי נאמנה לערכים שלי, ואני לא מרימה ידיים".

"אני פונה אליכם, כל מי שרוצה להצביע ומפחד מאחוז החסימה, אם תשימו את החשש בצד אנחנו נגיע על פי כל הסקרים ל-6 מנדטים. אנחנו יכולים לעשות את זה. אל תחששו. ואני פונה לחבריי לגוש הימין: תפסיקו לירות בנגמ"ש. למרות שאני אישה, אני היחידה מראשי מפלגות הגוש למעט נתניהו שהייתה בתוך נגמ"ש", ציינה לסיום דבריה.

במקביל, יוסי ברודני, המתמודד במסגרת מפלגת הבית היהודי, התייחס לשמועות על פרישה מהמירוץ לכנסת: "אנחנו עדיין רואים באופן ברור למרות שבסקרים אנחנו עדיין סביב 3 מנדטים מוצקים ויש לנו קהל עם בסיס חזק שהוא ימין ובשום אופן לא יצביע לנתניהו, לסמוטריץ', לבן גביר או מעוז".