שישה ימים לבחירות לכנסת ה-25 ומנהיגי המפלגות נכנסים לישורת האחרונה של הקמפיין. הקרב המרכזי הוא כמובן הקרב בין שני המועמדים לראשות הממשלה - ראש הממשלה יאיר לפיד ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. הבוקר (רביעי) התארח נתניהו בתכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על מנת להתייחס לסוגיות הגדולות של קמפיין הבחירות. במהלך דבריו תקף יו"ר הליכוד את רה"מ וטען: "הממשלה מוחקת את הזהות הלאומית".

כאמור, במהלך הראיון התייחס נתניהו לממשלה הקיימת, לאחר שנס ציטט דברים שאמר שר הבינוי זאב אלקין שהתריע כי 'אם נתניהו יחזור לשלטון, אז תוקם ממשלה בה בן גביר שר הבטחון פנים וסמוטריץ' שר הביטחון': "אלקין וחבריו הקימו ממשלה שהיא האסון הגדול ביותר למדינת ישראל. הם הזרימו 53 מיליארד לעמותות חמאס, הם מוטטו את הביטחון, הם נכנעים לנאסרללה ולתכתיבים שלו, הם פשוט אסון. הם מוחקים את הזהות הלאומית. שנית, אנחנו צריכים ליכוד גדול ואם הליכוד יהיה ליכוד גדול הוא גם יקים את השותפות עם הציונות הדתית, ש"ס, אגודה, אבל הוא מקבל את הטיפול בתיקים המרכזיים, הוא מנחה את המדיניות. צריך ליכוד גדול בשביל למשול בדיוק מהסיבה הזו. הם נכשלו בכל תחום. בהיבט הכלכלי, הביטחוני המדיני, אנחנו הבאנו את העשור הביטחוני והכלכלי הטוב ביותר. הבאנו ארבעה הסכמי שלום תמורת שלום ולא שלום של ויתורים שלום מתוך עוצמה, אבל כדי שאנחנו נמשיך להביא את זה צריך להצביע לימין וקודם כל שבראש הימין תהיה מפלגת שלטון גדולה – ליכוד גדול".

עוד קודם לכן התייחס יו"ר הליכוד לקמפיין החדש של "המחנה הממלכתי" בראשות בני גנץ, אשר מייצב את גנץ בתור 'ראש ממשלת הביטחון של ישראל'. על כך השיב נתניהו בתמיהה: "איך? למה הממשלה הזו חיכתה? אני מברך על פעולות צה"ל אבל הטרור עלה באופן מטאורי השנה ולא במקרה. כשיש ממשלה עם האחים המוסלמים ואתה תלוי בהם, אתה לא יכול לפעול באמת נגד טרור. האמת, לא פעלו, ולכן ביום שהממשלה נפלה ויש ממשלת מעבר, כרגע אין תלות באחים המוסלמים, לכמה חודשים, אז הם עושים מבצע בעזה ויומיים - שלושה לפני שהממשלה הזאת מגיעה לבחירות, הם עושים מבצע בשכם. תודה רבה. איפה הייתם? למה חיכיתם?".

בני גנץ ויאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ ויאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד הוא הוסיף כי "הם תלויים באחים המוסלמים תומכי הטרור. ואיך אמרו גם מנסור עבאס וגם הדובר הרשמי של רע"מ, ואמר את זה גם אחמד טיבי במשותפת: 'כשאנחנו נהיה בממשלה, ואין להם ממשלה בלי טיבי, ובלי מנסור עבאס, לא יהיו מבצעים כאלה ולכן, לא ביטחון ולא זבובים, כן, זה מה שיהיה פה אם לא יצאו להצביע מח"ל, ונקים ממשלה לאומית, אתה תקבל פה טרור במכפלות".

עם זאת, יו"ר האופוזיציה ציין כי הוא אינו מאמין שלפיד וגנץ עושים שימוש פוליטי בצה"ל עבור קמפיין הבחירות, אך אמר: "מה שחשוב באמת שהם לא עשו כלום בתקופה שהם היו תלויים ברע"מ, והם יהיו תלויים ברע"מ ובטיבי, כי הם לא יכולים להקים ממשלה אחרת וזו האמת. לפיד וגנץ תלויים באחים המוסלמים, הם לא יכולים לזוז בלעדיהם ולכן ברגע שהבחירות יגמרו, אם חלילה לא יבואו מספיק ליכודניקים להצביע בקלפי ורבים מדי, לצערי, נשארים בבית והם נותנים את השלטון על מגש של כסף ללפיד וגנץ ולאחים המוסלמים. אם הם לא יבואו, ואם הם יקימו שוב את הממשלה האסונית הזאת אז הטרור ימשיך להכות בנו כשאנחנו לא מכים בו".

בהמשך, נס הציג לנתניהו את העובדה כי בעלי עסקים שקיבלו מענקים בתקופת הקורונה נדרשים כעת להחזיר את המענק גם אם עמדו בתנאים שנקבעו: "אני לא מתפלא אני, אנחנו, הצלנו את העסקים מקריסה. אנשים באים אלי ואומרים: תודה שהצלת אותנו ובאמת, עשינו את זה. אבל האזרחים ובעלי העסקים מוטרדים וכועסים כי בעצם הפקירו אותם. זו ממשלה ללא חמלה, חובבנית מאוד, הם לא יודעים מה לעשות, האזרח לא מעניין אותם, ואז הם מעבירים 53 מיליארד שקל לעמותות חמאס. אנחנו נעצור את זה. שנית, נביא חינוך חינם מגיל אפס ועד 3 כמו שהבאתי חינוך חינם מגיל 4 עד 6 כדי לעזור לזוגות צעירים שנאנקים בנטל של 35 אלף שקל בשנה לילד. נעזור להם". 

"אנחנו הוצאנו את הגז מהמים שהם התנגדו גם לזה ועכשיו זה נותן לנו מקורות לטפל בזה. אנחנו נעצור את מחוללי האינפלציה הנוראים הדלק המים החשמל והארנונה, יש לנו די והותר כסף לזה, אבל הם לא עושים כלום. הם לא מבינים כלום, לא אכפת להם, ואני אומר לך אני גאה אני מדבר עם רדיו צפון אני גאה ברכבת העמק, במנהרות, במגדלים ביוקנעם באור עקיבא בעפולה בכבישים שהקמנו. אתמול הייתי בצפון בגליל המזרחי, נסעתי עד קריית שמונה. איפה היו בעבר כבישים כאלה? אני מתכנן רכבת לשם אני רוצה אוניברסיטה בגליל, יש בגליל התפתחות אדירה, ולנו יש את הניסיון ואת הנחישות ואת המעמד הבינלאומי להפוך את ישראל לענקית כפר בין העמים".

נתניהו וחברי הליכוד ב''ביבי בא'' (צילום: רועי שפרניק)
נתניהו וחברי הליכוד ב''ביבי בא'' (צילום: רועי שפרניק)

בנוסף, נתניהו התייחס לניסיון הממשלה להיאבק בפשיעה המאורגנת וגם בחזית הזו תקף את יריביו: "מה הם עשו בשנה וחצי הזאת? כלום. שום דבר. הקימו ממשלה עם האחים המוסלמים, לא עשו כלום. אני הקמתי את יחידת סייף, היא נכנסה בתוך המשטרה היא נכנסה לכפרים, ליישובים, ניהלה קרבות אש, שמעת משהו על זה? היה משהו בשנה הזו? כלום. אני הקמתי 11 תחנות משטרה שלא היו ביישובים הערביים, שמעת משהו על זה? הם עשו משהו כזה? כלום. אז אני לא אומר לך שסיימנו, יש עוד מלאכה גדולה, אגב לכל תושבי הצפון היהודים והערבים כאחד, כי גם הערבים סובלים, אולי אפילו יותר מהיהודים מהפשיעה הזו, אבל הם לא עשו כלום, והמצב רק הולך ומחמיר. וקיבלת כרגע קדימון למה שיהיה אם חלילה, החבורה הזו תמשיך לדרדר את המדינה".


לאחר מכן, יו"ר הליכוד תקף את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וסיפר כי שר הביטחון התנגד ב-2011 להקמת גדר ההפרדה מול סיני, עת כיהן כרמטכ"ל: "התחילו דרכה לבוא עשרות אלפי מסתננים והיינו מאבדים את המדינה, פשוט מאבדים אותה. היו נכנסים לכאן מיליון אנשים, המדינה הייתה נמחקת. אז מי התנגד לזה? בני גנץ. אני גם הקמתי את הגדר התת קרקעית מסביב לעזה שבלמה את המנהרות, הכוונה למכשול, מי התנגד לזה? בני גנץ. אני גם אומר לך שהקמתי גדר בגבול הלבנון בגולן וביטלנו את מנהרות הטרור של חיזבאללה. עכשיו אני לא מתפלא שהם לא עשו שום דבר בגדר הביטחון מסביב ליהודה ושומרון, הם לא עושים את זה כי הם לא עובדים ומדברים ביטחון, הם לא עושים כלום הם מדברים ביטחון ומפוררים את הביטחון. אין מה לעשות אבל אנחנו נפעל. בני גנץ אומר שיש מקום לבירה פלסטינית בירושלים. בני גנץ מתגאה בזה שהוא סיכן את חיילי גולני, כדי לא לפגוע בפלסטינים".

"זה איש שמאל, הוא הולך עם השמאל הוא הלך עם רעם, והוא ילך עם רעם והאחים המוסלמים ועם לפיד. זו לא בושה להיות איש שמאל, זו בושה להסתיר את זה והוא מנסה להסתיר את זה. החרדים כבר אמרו לו שהם לא ילכו איתו כי הם יודעים את מה שאני אמרתי. יש את שאשא ביטון כשרת חינוך, אתה מצביע בשבילה אתה מקבל שרת חינוך שמוציאה את התנ"ך והתורה מבגרות חובה חיצונית. איפה אנחנו חיים? שלא יספרו סיפורים. בני גנץ הוא חלק נכבד מהקואליציה הזו של לפיד הוא גלגל חמישי של לפיד, יחד עם האחים המוסלמים והברירה היא נורא פשוטה, או ממשלה שלהם שתמשיך לדרדר את מדינת ישראל יחד עם לפיד, גנץ האחים המוסלמים או ממשלה לאומית עם ליכוד בישראל"

בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
.

בשלב זה נשאל נתניהו על ההקלטות של חברו לגוש, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', בהן הוא נשמע מכנה את יו"ר האופוזיציה 'שקרן בן שקרן': "יש לנו מטרה משותפת, יש מי שמנסה לתקוע טריז אני לא מתפלא שהביאו את ההקלטה הזו מלפני שנה, כמה ימים לפני הבחירות, אבל בסוף אנחנו הולכים ביחד כדי לנצח. אבל אני אומר לכולם: עוד מנדט או שניים למעלה או למטה לבן גביר ולסמוטריץ לא ישנו דבר בלאו הכי הם יהיו בממשלה שלנו, אבל אם חלילה לליכוד יהיה מנדט אחד או שניים פחות מיש עתיד, שזו התוכנית של לפיד – זאת תהיה בעיה, ולכן הוא גם תקע את הטריז הזה, והתקשורת נותנת לזה גיבוי ומפמפת את זה, כי הם רוצים שהליכוד יקטן על חשבון המפלגות האחרות".

"הספין שהתקשורת מובילה ומנפחת ומדליפה קלטות ישנות מעלה גירה, רק כדי שהליכוד יקטן. המטרה שלהם שהליכוד יהיה קטן מיש עתיד ואז לפיד יוכל לדרוש את המנדט להרכבת הממשלה. אני לא יודע אם יקבל או לא, אבל אני יודע דבר אחד: אם אנחנו יותר גדולים, אין לו אפשרות כזאת. ואני לא נגרר לתוך הדבר הזה. הליכוד חייב להיות הכי גדול כדי להקים ממשלת ימין חזקה ויציבה לארבע השנים הבאות, עם הציונות הדתית עם ש"ס עם יהדות התורה, זו המטרה ולא צריך להסתנוור, ולא צריך להסיח את הדעת", הוסיף נתניהו.

לסיום, נתניהו תקף פעם נוספת את לפיד וחבריו לקואליציה ומסר כי "אחרי האסון שהם המיטו על ישראל, הגיע הזמן שילכו. אני לא אומר שילכו מהמדינה חלילה, אבל שיעזבו את השלטון. הם רצו לעשות ניסוי הם רצו להעביר שינוי. הם הביאו שינוי נורא ואיום. בכלכלה, ביוקר המחייה, בביטחון האישי, בזהות היהודית, בחינוך היהודי. הכל! אין מקום אחד שהם לא קלקלו".