בשמאל מוטרדים מקמפיין "שתיית הקולות" של לפיד: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, כתבה היום (רביעי) פוסט באינסטגרם בו הזהירה מפני שתיית קולות ממפלגות העבודה ומרצ שיסכנו אותן על גבול אחוז החסימה ויותירו את הגוש בנתון שפל.

מיכאלי בפסגת המנהיגים של מעריב: "לפיד מתנהג בחוסר אחריות"

"המגמה בסקרים משקפת סכנה אמיתית למרצ ולמחנה כולו. אם אין מרצ, לנתניהו ובן גביר יש 61, אפילו יותר", כתבה גלאון, "קמפיין 'המפלגה הגדולה' של יאיר לפיד מצליח יותר מדי. ההתייצבות של מרצ בחודשים האחרונים יצרה אשליה שלפיה אין מה לדאוג. אבל דווקא בגלל זה, הסכנה היא גדולה מאי פעם: קולות בודדים של מתלבטים שיחליטו להצביע ללפיד, עלולים להפיל את מרצ מתחת לאחוז החסימה ולהביא לקריסה של כל מחנה השינוי, שתגדיל את נתניהו אל מעל ומעבר ל-61 מנדטים".

"אם מרצ לא עוברת, גם לפיד קורס", הוסיפה, "לכן בבחירות הקרובות יש רק בחירה אסטרטגית אחת - במרצ. למתלבטות ומתלבטים שמעוניינים להצביע אסטרטגית כדי להביא לגוש חוסם שיימנע מנתניהו 61, יש רק פתק אחד - פתק של מרצ. מי שיעשה טעות ביום הבחירות ויצביע למפלגה הגדולה, יתפוס את הראש בליל המדגמים ב-22:00".

.

יו"ר סיעת מרצ, מיכל רוזין, הזהירה גם היא בכאן ב': "ראינו את הנולד. זהבה אמרה שהיא יודעת מה יקרה בשבוע האחרון של הבחירות. הקהל שלנו חכם ומצביע אסטרטגית, והוא אומר שהוא רוצה את לפיד מול נתניהו ראש בראש, כמו שראינו את לבני מול נתניהו. לפיד, שאנחנו הלכנו איתו, הבין את זה ואמר שהוא יידע לא לשתות אותנו מכיוון שהוא מבין שבלעדינו אין לו 61. כשהוא אומר שהוא צריך להיות גדול לפחות כמו נתניהו, זה ברור שאת הקולות הוא לא לוקח מהציונות הדתית, אלא ממרצ והעבודה".

בתוך כך, גם יו"ר מפלגת העבודה שרת התחבורה מרב מיכאלי, תקפה את לפיד בפסגת המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!, וטענה כי "כולם יודעים שזה משחק גושי. זו לא שאלה של המפלגה הגדולה ביותר. לפיד מתנהג בחוסר אחריות, יש עתיד לא דמוקרטית". 

ח"כ נעמה לזימי (העבודה): "בסוף האסטרטגיה הכי טובה היא יצירת גוש שמקים ממשלת תקווה שחייבת לקום נוכח האלטרנטיבה הכהניסטית מנגד. לכן לפגוע במפלגות שנותנות לראש הממשלה לפיד גב מלא זו טעות דרמטית, שאני לא מצליחה להבין. הצבעה למפלגת העבודה מבטיחה גם ממשלה נוספת וגם ערכים".

גורם ב'יש עתיד' מסר בתגובה לידיעה: "לכולנו יש אותה מטרה. במקום לבקר אותנו, שיעבדו קשה להוציא אנשים להצביע, שישכנעו אנשים למה ממשלת השינוי היא התקווה היחידה. אי אפשר להתלונן כל הזמן ולבקר אל ראש הממשלה שכל מה שהוא עושה זה למען הגוש ולאו דווקא למען יש עתיד".