סערה פרצה ברשתות לאחר שאשת ראש הממשלה ליהיא לפיד פוצצה אמש ראיון, בעקבות שאלה על שירותו הצבאי של רה"מ יאיר לפיד, בעלה. הבוקר (רביעי) הנושא הגיע לפתח התכנית של ינון מגל ובן כספית ב-103FM, אשר כהרגלם בקודש התעמתו על הנושא. במהלך הדיון עלה גם שמה של שרה נתניהו, עליה אמר מגל כי "לה זה לא היה קורה, היא יודעת איפה בעלה היה בצבא". על כך כספית השיב: "לא בטוח שכדאי לך להזכיר את שמה, בליכוד המטרה להסתיר את הגברת".

בפתח הדברים טען ינון כי "היא פשוט ברחה מהמצלמה, כל השתבש לגמרי. מה כל כך קשה להגיד איפה שירת לפיד? לשרה זה לא היה קורה בן, לשרה זה לא היה קורה. שרה יודעת טוב מאוד איפה בעלה היה בצבא, היא יודעת באיזה מבצעים השתתף ובאיזו דרגה הוא סיים. לשרה זה לא היה קורה. ועכשיו תסביר לי למען השם איפה ראש הממשלה שלנו היה בצבא שלוש שנים. איפה הוא היה?".

כספית החליט להיענות לשותפו לשידור ונכנס לעומק הנושא: "אני מבין שאני לא מצליח לשכנע אותך שאתה עושה נזק לעצמך, אז אני משלים עם רוע הגזרה. אני הכרתי את יאיר לפני ליהיא, אני חושב אפילו שבזמנו הוא סיפר לי שהוא הולך להתחתן עם תמר לפני שהאחרים ידעו מזה. ויאיר לפיד בצבא היה במחנה, כל השירות שלו, שלוש שנים - כל ילד יודע את זה. הוויכוח אם אני מבין נכון הוא לאן הוא התגייס לפני אותו התקף אסטמה ששלח אותו לבמחנה. אין לי מושג וזה ממש לא מעניין אותי. אני גם ממש לא בטוח שמה שכדאי לך לעשות עכשיו זה להזכיר את שמה של שרה נתניהו. בכל קמפיין של הליכוד המטרה היא תמיד להסתיר את הגברת הזו".

מגל המשיך להתעקש על הנקודה כי לשרה נתניהו זה לא היה קורה: "אם היו שואלים אותה איפה בעלה שירת מיד היא הייתה עונה. למה? כי הוא היה קצין בסיירת מטכ"ל, הוא עשה מבצעים, הוא היה במדינות אויב והציל את מדינת ישראל, הוא גיבור ישראל. לא כמו לפיד שהנחית מסוק ברימוני עשן".

בנימין נתניהו בסיירת מטכ''ל (צילום: לע''מ)
בנימין נתניהו בסיירת מטכ''ל (צילום: לע''מ)

בעקבות דבריו של מגל, שאל אותו כספית: "אז תסביר לי רגע, אם יחסי הכוחות הם כאלה, איך יכול להיות שגיבור ישראל נזרק מבלפור על ידי אותו אחד שאפילו לא יודע איפה היה בצה"ל?". מגל קפץ על ההזדמנות וטען: "זה קשור לפרקליטות מושחתת, לעיתונות משוחחת, לתיקים תפורים, להסתה שנמשכת ערב ערב כבר עשרות שנים בטלוויזיה, לשקר מהותי ולכשל מהותי בדמוקרטיה".

כספית: "אה אז זה בעצם אני, זה לא הוא - זה אני!". מגל סיכם: "כן".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm