"תיק הביטחון לבצלאל סמוטריץ'? זה חמור לביטחון המדינה", כך הגיב הבוקר (רביעי) שר הביטחון בני גנץ, יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, לדבריו של יו"ר הציונות הדתית שהודיע כי יבקש את התיק הבכיר לאחר הבחירות. גנץ, אשר לכל אורך קמפיין הבחירות הציג עצמו כמועמד לראשות הממשלה, שוחח עם גדי נס ב-104.5FM על התכנית לימים האחרונים בקמפיין וכן על הדברים שאמר יו"ר הליכוד נתניהו בראיון שנערך עמו מוקדם יותר.

בפתח הדברים התייחס שר הביטחון לראיון של נתניהו וטען כי "אני מסכים איתו, פרשת השבוע תהיה 'לך לך' והוא באמת צריך ללכת ולשחרר את הליכוד והמדינה מהלפיתה שלו. סדר העדיפויות שלו לגמרי לא ממלכתי, איך אני יודע? כשהוא רצה שאצטרף אליו לאחדות או במבצע 'שומר החומות' אז הייתי ביטחוניסט אצלו".

על הקלטות של סמוטריץ', בהן נשמע אומר כי נתניהו הוא 'שקרן בן שקרן' אמר גנץ כי "אני מסכים גם איתו כי נתניהו שקרן. שמעתי את כל הראיון, בתור רמטכ"ל רבתי איתו על תקציב לגדר בסיני, אבל לא התנגדתי לה. להיפך, דרשתי תקציב. הפרויקט נוצר ביוזמתי ובאמצעות מנהלת הגבולות של משרד הביטחון. נתניהו שקרן, אלפי פעמים הוא מספר שקר אחד גדול. כל הסיפור הוא שצריך לקחת אחריות, לצאת להצביע מסודר ולהגיד לנתניהו 'תודה רבה על מה שעשית עבור המדינה' ואז להתקדם בלעדיו".

עוד הוסיף יו"ר המחנה הממלכתי על יו"ר האופוזיציה: "הוא משקר בצורה כל כך בוטה שגם נשמעת רצינית. תראה את הקריירה שלו לאורך כל הדרך. האיש דוחף חזק לפוליטיקה, הסיבה שהוא עושה את זה זו לא צרכיה של מדינת ישראל אלא הצרכים האישיים שלו, הוא רוצה לשנות את מערכת המשפט, רוצה לחוקק חוק צרפתי, על מנת לבטל את המשפט שלו או לדחות אותו. הוא רוצה חס וחלילה שיפטרו את הרמטכ"ל שנבחר לעילא ולעילא. אבל בשמה של הפוליטיקה הכל מותר". 

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על טענת נתניהו כי גנץ ולפיד נתנו אישור למבצעים צבאיים רק לאחר הפלת הממשלה, בגלל ההישענות על רע"מ, השיב שר הביטחון כי "הוא אומן השקר. הוא יודע היטב איזה שיקולים מבצעיים ואסטרטגיים עומדים בהחלטות שלנו, הוא יודע איך ביצענו את שומר חומות, הוא יודע איך דברים כאלה עובדים. מה שהוא יודע יותר טוב זה לשקר בצורה של הדברים שקורים. עבאס לא הפריע למבצע ביטחון אחד".

על האשמות נתניהו כי ממשלת לפיד הפקירה את ביטחון ישראל גם בתחום הפשיעה בצפון ובדרום הסביר גנץ: ""נתניהו היה ראש ממשלה למעלה מעשור, אתה רוצה להגיד לי למה הגליל והנגב לא פותחו ואנחנו בסכנה של לאבד את הדרום ולאבד את הצפון? למה הפשיעה בביטחון הפנים הגיעה לרמה שהיא הגיעה? מי היה ראש ממשלה 12 שנה בתוך הסיפור הזה, איפה אנחנו היינו? היינו פסקה בהיסטוריה של העשור האחרון במדינת ישראל, המשכנו להתמודד עם הקורונה בלי לפגוע בכלכלה. דאגנו לציבור הערבי, אנחנו התאחדנו בימין ובשמאל זה מה שישראל צריכה, חיבור של ימין ושמאל לפתח את החוסן הפנימי שלנו ולחבר את האחדות שלנו. נתניהו פירק את הגוש שלו, הגיע הזמן שאנשים ממפלגות הימין יקימו משהו מחובר ערבים ויהודים ימין ושמאל נשמור על החוק נפתח את הכלכלה בצפון".

בסיום הראיון התייחס יו"ר המחנה הממלכתי לאפשרות כי ישראל תידרש לעוד סבב בחירות, שישי במספר, טען גנץ: "אלה שיצביעו לנתניהו יקבלו ממשלה 61 צרה שנשענת על קיצונים רדיקלים, ממשלה קיצונית וחמורה זה מה שמדינת ישראל תקבל. נתניהו יתן לאיתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' את תיק הביטחון וביטחון הפנים, וזה חמור לביטחון מדינת ישראל ולי אין ספק שהוא יעשה את זה. יש תרחיש נוסף לבין פניה של המדינה לבין בחירות שישיות שבעיות ושמיניות. היא יכולה להתקרב ל-70 מנדטים עם שותפות של החברים האחרים, הוא צריך לאמץ את פרשת השבוע ופשוט ללכת, ואם הוא לא הולך, החברים שלו צריכים להגיד לו את זה".