שר האוצר אביגדור ליברמן ישמח מאוד להמשיך בתפקידו גם אחרי הבחירות, בכל זאת, יש לו עוד לא מעט תוכניות בקנה. "לא הספקנו להעביר את התקציב הבא ולא להשלים כמה מהלכים, ויש עוד לא מעט תוכניות עבודה", הוא אומר בראיון, רגע לפני שאזרחי ישראל הולכים לקלפי.

איך להערכתך ייגמרו הבחירות?
“הכל צמוד מאוד. כל הוויכוח הוא סביב מנדט-מנדט וחצי שמתנדנדים מצד לצד, מגוש לגוש. לכן אין פה מקום לתחושות, יש מקום לעבודה קשה. כרגע, ההכרעה בבחירות תהיה על בסיס התשובה לשאלה מי יתארגן יותר טוב ומי יהיה יעיל יותר ביום הבחירות עצמו".

ליברמן מעריך שאם נתניהו לא יצליח להקים קואליציה, יהיו שינויים בליכוד: "אני מדבר עם יותר ממחצית חברי הכנסת בליכוד, ובהסתמך על העובדות והניסיון שלי, יש סבירות גבוהה שנתניהו לא ימשיך. אם הוא לא יגיע ל-61 , יתחיל בליכוד המפץ הגדול - או שיצליחו להדיח אותו בתוך הסיעה, או שתהיה פרישה, כי ארבעה חברי כנסת יכולים להקים סיעה".

"לאינטרסים של נתניהו ולשל מדינת ישראל יש ניגוד עניינים מובהק. כל מה שהוא רוצה זה ממשלה שתשחרר אותו מהתיקים שלו. וכשאנחנו שומעים גם על הרפורמה של סמוטריץ' ועל הצהרותיו של אמסלם, ברור שקואליציית החושך קודם תתעסק בחוק הצרפתי ובפסקת ההתגברות".

יו"ר ישראל ביתנו שב ומבהיר שלא ישב עם החרדים בממשלה, ותוקף את שותפיו לגוש - יאיר לפיד ובני גנץ עך נכונותם לשבת עם ש"ס ויהדות התורה: "זה שלפיד וגנץ מוכנים להקריב את הדברים האלה כדי להגיע לראשות ממשלה - זו עמדה שלהם. וכל מכבסת המילים על קווי היסוד לא תעבוד - ברור לכל שאם ש"ס תהיה בפנים, כל העקרונות הליברליים יהיו בחוץ. נדהמתי לשמוע את זהבה גלאון חוזרת ואומרת שגם היא רוצה קואליציה עם החרדים. שיבושם לה. אבל אנחנו, למודי ניסיון, לא נהיה שם".

"אני בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה", אומר ליברמן. "יש הרבה רבנים רציניים וסבלניים בנוסח בית הלל, אבל אני חושש מעליית אייתולות כחול-לבן. ואני מדבר על ציטוטים פומביים. צריך להבין שמי שמצביע לנתניהו, מצביע ל’חבילת החושך’".

ליברמן, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, מתח ביקורת על המגעים של שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לדבריו, "אש"ף ואבו מאזן הם שחקנים לא לגיטימיים. אני מתנצל בפני כל מי שממשיך לערוך עליות לרגל למוקטעה לאדם שהוא לא לגיטימי - גם אם הוא יעמוד לבד לבחירות ברמאללה, גם שם הוא יפסיד. מבחינתנו זה דבר בלתי מתקבל על הדעת, ואם לפיד יבחר בצעד זה, הוא יכול לשכוח מאיתנו".

שר האוצר התייחס גם למלחמת רוסיה-אוקראינה ולהשפעה שלה על הבחירות בישראל: "כבר שמעתי הרבה האשמות, על סף האנטישמיות, כאילו ליברמן רוצה להציף את הארץ בגויים. צריך להבין: זכות הצבעה יש רק למי שהגיע עד השעה חמש ב-9 בספטמבר. כל מי שהגיע וממשיך להגיע אחרי המועד הנקוב, לא יוכל להצביע. תוכלו להירגע: אפילו למנדט אחד זה לא מגיע".

ליברמן גם הסביר איך הממשלה הבאה, אם יהיה חבר בה, תחזק את הביטחון האישי. "בתחום הביטחון האישי - חיזוקה של משטרת ישראל", אמר. "צריך לגייס לפחות 3,000 שוטרים. דיברתי על כך לפני שלושה חודשים, וחמישה ימים אחר כך הגיעה אותה הצעה מיש עתיד. רק עם 5,000 שוטרים. ולא מזמן - גם מהמחנה הממלכתי - להכפיל את כמות השוטרים. זה מה שנקרא פופוליזם נטו. אפשר גם להגיד 100 אלף שוטרים. כאנשים רציניים אנחנו בודקים נתונים ולא זורקים מספרים כדי לרצות מישהו. כשאנחנו מדברים על גיוס 3,000 שוטרים לחיזוק המשטרה, אנחנו לא מדברים על גיוס רס"רי מטבח, אלא על שוטרים ברמה של יס"מ שעונים על כל הדרישות. וגם 3,000 כאלה זו משימה קשה, כמה יוצאי קרבי נשארים בארץ ולא יוצאים לטיול בדרום אמריקה או בניו זילנד? כמה מעדיפים ללמוד או להמשיך בעסק משפחתי?".

הריאיון המלא - מחר במוסף סופהשבוע