"כשאתה מסתכל על הפקידות באוצר, היא בנויה משכבות ארכיאולוגיות של מינויים. כל אחד ממנה את מי שמינה אותו ולעתים מחזירים את מי שכבר פרש. נוצרת דינמיקה שכשבוחרים ממשלה חדשה, היא לא יכולה להניע מהלכים בגלל הפקידות", כך אומר ל"מעריב" ח"כ ניר ברקת (הליכוד).

ברקת, שהיה המועמד של בנימין נתניהו לתפקיד שר האוצר, מרחיב: "כשאתה בודק את סגני אגף התקציבים זה הזוי. לאף אחד אין ניסיון מעשי בתחום הרלוונטי. כשהייתי ראש עירייה ועבדתי מולם, הזדעזעתי. יש להם אפס ניסיון בתחום הרלוונטי. כשמתחלף שלטון, הם צריכים לאסוף את הפעקלאך ולעזוב. הפקידות חייבת להיות עם סדר יום המשרת את הציבור".

על המצב הכלכלי במשק ועל תפקוד שר האוצר הוא אומר: "מה שנעשה עד היום בתחום הכלכלי הוא כישלון קולוסלי וזה עוד כשיש עודפי גבייה. אם אגיע לאוצר, אני קודם כל מעביר החלטה שפקידי האוצר יוגדרו כמשרות אמון ולהוציא מכרזים לתפקידים הרלוונטיים. אני לא הרגשתי את ליברמן כשר אוצר, אלא רק את הפקידות באוצר, שהיא דומיננטית. לא מעניין אותם כלום. אין להם רגישות. לא אכפת להם מעליות המחירים. הם איבדו שליטה".

על המשבר בשוק הנדל"ן ומחירי הדיור הוא מוסיף: "אני רוצה לפרק את רשות מקרקעי ישראל ולהציע את קרקעות המדינה בפריפריה במחירים שווים לכל נפש. זה יגדיל את ההיצע במחירים זולים. במקביל, נגדיל בפריפריה את ההשקעות בתעסוקה ובתשתיות כמו חינוך, פנאי ותרבות. ברגע שיהיה ביקוש, נראה תזוזה מהמרכז לפריפריה. זה יביא להקטנת הביקוש לדיור במרכז ולהגדלתו בפריפריה. הזוגות הצעירים רק ירוויחו".

על התנגדותו לפתרון שתי המדינות, מבהיר ח"כ ברקת: "הגיע הזמן לבחון את הנושא מחדש. אני שואל את החברים האמריקאים מה קורה אם הם מרימים משקפת? מה הם רוצים שיקרה בשכם, בחברון או בכל מקום אחר? האם רוצים לראות במשקפת את עזה או את דובאי? אני חלוק על הגישה האמריקאית ביחס למזרח התיכון. אחרי אפגניסטן, נוצר חלון הזדמנויות שהבהיר לאמריקאים מה שהם לא מבינים. מודלים דמוקרטיים לא עובדים במזרח התיכון ולדעתי גם האמריקאים כבר מבינים את זה".

הראיון המלא מחר במדור שוטף פלוס ב"מעריב־סופהשבוע"