בצל החשש מקמפיין "שתיית הקולות" של יאיר לפיד, מפלגת מרצ השיקה היום (חמישי) "קמפיין חירום" של בליץ ברשתות ובשטח לקראת הישורת האחרונה. 

העבודה ומרצ תקפו את לפיד: "הקיצוץ הרוחבי מזכיר את הפתרונות המנוכרים של נתניהו"
"לפיד יודע היטב שעתידו הפוליטי תלוי גם בתוצאה של מפלגת העבודה"

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, טענה במסיבת עיתונאים מיוחדת שערכה כי בשורה של מחקרים וסקרי דעת קהל שהועברו לידיהם "מרצ נמצאת בסכנה ברורה ומידיית לא לעבור את אחוז החסימה". לדבריה, "על פי הנתונים הקהל של מרצ רואה שמרצ התאוששה והתחזקה בסקרים, ועלתה ל-5 ו-6 מנדטים, ולכן עוד לא הבין את גודל הסכנה. התמונה היום היא הפוכה: מרצ בסכנה. וכשמרצ בסכנה - המחנה כולו בסכנה".

אני יודעת שנמאס לכם לדמוע הפחדות וקריאות זאב זאב, אבל גם הסיפור המקורי הזאב בסוף מגיע. אם אין מרצ - לנתניהו, בן גביר וסמוטריץ' יש מעל ומעבר ל-61. זה מה שקורה על פי הסקרים שקיבלנו: הזאב הכהניסטי כבר כאן. תוצאה כזאת עלולה לגרור אותנו להפיכה משטרית מלאה", אמרה גלאון.

בהמשך טענה כי "יש חשש גדול ואמיתי לא לגורלה של מרצ - אלא לגורל של המחנה ולגורלה של המדינה. כי אם מרצ לא עוברת, כל הגוש נופל. אם מרצ לא עוברת יש סכנה שהקולות של כל המחנה - של יש עתיד, המחנה הממלכתי או אפילו חלקים בעבודה - יימסרו לידיו של נתניהו". 

בתגובה לדבריה, מסרו ביש עתיד: "מראשית מערכת הבחירות האחרונה ולבטח בימים האחרונים חידדו אנשי המפלגה למטה המשכנעים, לחמ"ל הטלפונים ולפעילי השטח לעבוד באחריות כלפי השותפות הקטנות בגוש ועל כן המטות השונים עולמים בהבאת קולות מן הגוש השני בלבד, אותם האנשים המתלבטים בין הרצון להמשיך בשינוי לרצון לחזור לעבר לממשלה קיצונית ומפלגת. חשוב לזכור שלפי כל הסקרים שנערכו בחודשים האחרונים, וגם אלו שאנחנו עורכים במפלגה, מרצ והעבודה עוברות בבטחה את אחוז בחסימה".

זהבה גלאון (צילום: אבשלום ששוני)
זהבה גלאון (צילום: אבשלום ששוני)

דבריה של גלאון מצטרפים לדברים שכתבה אתמול בחשבון האינסטגרם שלה ובהם הזהירה, כך לדבריה, מפני שתיית קולות ממפלגות העבודה ומרצ שיסכנו אותן על גבול אחוז החסימה ויותירו את הגוש בנתון שפל.  "המגמה בסקרים משקפת סכנה אמיתית למרצ ולמחנה כולו. אם אין מרצ, לנתניהו ובן גביר יש 61, אפילו יותר", כתבה.

גם יו"ר מפלגת העבודה שרת התחבורה מרב מיכאלי, תקפה את לפיד בפסגת המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!, וטענה כי "כולם יודעים שזה משחק גושי. זו לא שאלה של המפלגה הגדולה ביותר. לפיד מתנהג בחוסר אחריות, יש עתיד לא דמוקרטית". ח"כ נעמה לזימי (העבודה) אמרה כי "בסוף האסטרטגיה הכי טובה היא יצירת גוש שמקים ממשלת תקווה שחייבת לקום נוכח האלטרנטיבה הכהניסטית מנגד. לכן לפגוע במפלגות שנותנות לראש הממשלה לפיד גב מלא זו טעות דרמטית, שאני לא מצליחה להבין. הצבעה למפלגת העבודה מבטיחה גם ממשלה נוספת וגם ערכים".