רציתי לכתוב לכם ולכן על התוכניות של מרצ לממשלה הקרובה: בדיור, בכלכלה, בזכויות אדם, על השינויים שישראל צריכה לעשות בהתייחסות למשבר האקלים. אך המגמה מהסקרים האחרונים משקפת סכנה אמיתית למרצ ולמחנה כולו. כי מרצ היא החלק הכי חשוב בחומה ששומרת על ישראל מפני שלטון ביביסטי־כהניסטי, שיהיה הסיוט של כל מי שהוא לא חלק מאותו גוש. ליברלים, להט"בים, נשים, ערביי ישראלי – כולנו נמצאים בסכנה אמיתית לחיות תחת שלטון הפחד של שלישיית השנאה: ביבי–בן גביר–סמוטריץ'.

כדי לעמוד בראשות הממשלה אין חשיבות להיותך ראש המפלגה הגדולה. מרצ התחייבה שתמליץ על יאיר לפיד ותלך איתו לאורך כל הדרך. הדבר היחיד שחשוב בבחירות הקרובות זה שמרצ תעבור. אנחנו האבן האחרונה בחומה ששומרת של ישראל דמוקרטית. הסכנה היא גדולה מאי־פעם: קולות בודדים של מתלבטים שיחליטו להצביע ללפיד עלולים להפיל את מרצ אל מתחת לאחוז החסימה - ולהביא לקריסה של כל מחנה השינוי, שתגדיל את נתניהו אל מעל ומעבר ל־61 מנדטים.

אם אין מרצ – לבנימין נתניהו ולאיתמר בן גביר יש 61. אם מרצ לא עוברת, גם לפיד קורס. לכן בבחירות הקרובות יש רק בחירה אסטרטגית אחת - מרצ. למתלבטות ולמתלבטים שמעוניינים להצביע אסטרטגית כדי להביא לגוש חוסם שימנע מנתניהו 61, יש רק פתק אחד - פתק של מרצ.
מי שיעשה טעות ביום הבחירות ויצביע למפלגה הגדולה, יתפוס את הראש בליל המדגמים ב־22:00, כשיראו בטלוויזיה שמרצ לא עברה,

ושנתניהו השיג 61 בקלות. לטעות הקטנה הזאת יהיו מחירים אדירים. ישראל בסכנה, וכשהבית עולה באש – לא מעצבים את הסלון.