הקרב של הישורת האחרונה. בימים הספורים שנותרו עד לפתיחת הקלפיות ביום שלישי הקרוב מרכזות כל המפלגות מאמצים של הרגע האחרון, בניסיון להגדיל את בסיס כוחן, במקרה הטוב, או – במקרה הפחות טוב - להבטיח את הישרדותן הפוליטית. מטות הבחירות השונים הסתערו אתמול על הבוחרים במבול של עשרות אלפי מסרונים, בניסיון לגייס תמיכה מהמתלבטים ולעודד הצבעה של התומכים.

ביש עתיד ובמחנה הממלכתי הבליטו אתמול את חתימת הסכם הגבול הימי עם לבנון, והציגו אותו כהישג היסטורי גדול של הממשלה ושל העומד בראשה יאיר לפיד. שר הביטחון בני גנץ הבליט את פגישתו אתמול עם נשיא טורקיה ארדואן ועם עמיתו שר הביטחון הטורקי. ביש עתיד גם שלחו אתמול רבבות הודעות טלפונית מוקלטות של ראש הממשלה יאיר לפיד, ובליכוד נשלחו הודעות דומות מטעם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

בתוך כך החריף אתמול "קמפיין הגעוואלד" של מרצ. זאת לנוכח "משתה המנדטים" של יש עתיד על חשבון מרצ והעבודה, ומעמדן המתדרדר בסקרים. יו"ר מרצ זהבה גלאון השיקה קמפיין חירום, שבו טענה בהצהרה מיוחדת כי בשורה של מחקרים וסקרי דעת קהל שהועברו לידיה "מרצ נמצאת בסכנה ברורה ומידיית לא לעבור את אחוז החסימה". לדבריה, "על פי הנתונים, הקהל של מרצ רואה שמרצ התאוששה והתחזקה בסקרים ועלתה ל־5 ו־6 מנדטים, ולכן עוד לא הבין את גודל הסכנה. התמונה היום היא הפוכה: מרצ בסכנה. וכשמרצ בסכנה - המחנה כולו בסכנה".

בתגובה לדבריה, אמרו ביש עתיד: "מראשית מערכת הבחירות האחרונה, ולבטח בימים האחרונים, חידדו אנשי המפלגה למטה המשכנעים, לחמ"ל הטלפונים ולפעילי השטח - לעבוד באחריות כלפי השותפות הקטנות בגוש, ועל כן המטות השונים עמלים על הבאת קולות מן הגוש השני בלבד - אותם האנשים המתלבטים בין הרצון להמשיך בשינוי לרצון לחזור לעבר, לממשלה קיצונית ומפלגת. חשוב לזכור שלפי כל הסקרים שנערכו בחודשים האחרונים, וגם אלו שאנחנו עורכים במפלגה, מרצ והעבודה עוברות בבטחה את אחוז החסימה".

העבודה מחכה לעצרת רבין
ובינתיים במפלגת העבודה נערכים לקראת עצרת הזיכרון ליצחק רבין לציון 27 שנים להירצחו, שתתקיים במוצאי שבת בכיכר ציון בירושלים תחת הכותרת "נלחמות ונלחמים על דרכו". יו"ר המפלגה השרה מרב מיכאלי תקפה אתמול את יו"ר הליכוד ואמרה: "יצחק רבין נרצח רצח פוליטי, בשיתוף פעולה של נתניהו ושל איתמר בן גביר של אז. בן גביר אומר: אני לא מתבייש, אני לא מתחרט; אז אני רוצה להזכיר לכל האזרחיות והאזרחים בישראל שאם חס וחלילה נתניהו יהיה ראש ממשלה ובן גביר יהיה שר בכיר אצלו, אני בספק אם בשנה הבאה יהיה יום ממלכתי לציון זכרו של רבין, לא כל שכן עצרת".

בנוסף הפנתה קריאה לראשי המפלגות בגוש השינוי לנאום בעצרת - אולם איש לא נענה לקריאה. בינתיים נודע כי שרת החוץ לשעבר ציפי לבני תהיה בין הנואמים. קמפיין "געוואלד" מתקיים גם במגזר הערבי. חד"ש־תע"ל פרסמו אתמול ברשתות החברתיות סרטון המזהיר כי הם בסכנה שלא לעבור את אחוז החסימה. זאת, לטענתם, עקב "קמפיין הסתה" של הליכוד נגדם וגם בשל קמפיין של בל"ד, ש"הולך להם על הראש" ומנסה לקחת מהם מצביעים. תנועת הדגלים השחורים מתכוונת לערוך במוצאי שבת "מפגן התעוררות אזרחית", לעידוד ההצבעה בבחירות בכיכר הבימה בתל אביב.