סקר מכון פנאלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר שפורסם היום (שישי) ב"מעריב - סופהשבוע" צופה שלאף אחד משני הגושים אין כרגע יכולת להרכיב ממשלה. חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) שוחחה על כך עם ניסים משעל ב-103FM והסבירה כיצד לדעתה יושב ראש מפלגתה בנימין נתניהו יצליח להשיג 61. בהמשך, התייחסה להקלטות שבהן יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מכנה את ראש האופוזיציה "שקרן בן שקרן" ותקפה בחריפות את יושבת ראש הבית היהודי איילת שקד על ריצתה למרות שאינה עוברת בסקרים את אחוז החסימה.

למרות הסקרים, שקד משדרת אופטימיות: "כל הזמן עוד ועוד אנשים מצטרפים אלינו"

"אני מאוד מקווה שאנחנו מנצחים בבחירות האלה. אני נמצאת בשטח, אני רואה את האהבה הגדולה והאנשים שאומרים 'הפעם אנחנו יוצאים להצביע'", אמרה רגב. "אם רק 300 אלף ליכודניקים יצאו להצביע אנחנו מנצחים את הבחירות האלה ובגדול. לצערי יש סקרים שאומרים שהמוטיבציה בשמאל יותר גדולה מהימין".

"בהנחה שיהיה תיקו - אני שומע קולות בליכוד של מתנגדי נתניהו שידרשו להחליף אותו", אמר משעל, ורגב אמרה בתגובה: "שמעתי את זה גם בעבר, מה זה לדרוש להחליף אותו? בסוף יש דמוקרטיה. יעשו פריימריז על ראשות הליכוד ונתניהו יביס כל אחד שיתמודד מולו, זה פעם אחר פעם קורה. יש לנו כאן ממשלה גרועה, רעה, תראה איך עוברים הדברים, רק אתמול שומעים את לפיד צוחק על זה שגם אם ימשיכו לפגוע בסעודיה לא יקרה כלום. מפלגת האולפנים שומרת על לפיד שנמצא בתפקידו באופן שהציבור לא בחר בו".

"אני מאמינה שנגיע ל-61. מאמינה שהפעם אנחנו לוקחים את השלטון ובגדול, שהפעם לציבור נמאס מהשנה הגרועה ולכן הם יצאו להצביע. מאמינה שנצליח להרכיב את הממשלה והבאה וראש הממשלה יהיה בנימין נתניהו. אם זה לא יקרה תהיה לך עוד סיבה לראיין אותי", הוסיפה רגב.

לאחר מכן התייחסה חברת הכנסת להקלטות של סמוטריץ': "בסופו של דבר אני לא מופתעת כבר משום דבר שקורה בפוליטיקה הישראלית. אם  חמישה ימים לפני הבחירות חותמים על הסכם נוראי ובג"ץ מאשר את זה, אני לא מופתעת משום דבר. מוטב שהדברים שאמר סמוטריץ' לא היו נאמרים, טוב שהלך והתנצל. הוא אמר שהוא טעה, שהדברים נאמרו בשעת כעס".

במענה לשאלה האם נתניהו שיקר לה השיבה רגב: "מה זה שיקר, אני לא יודעת מה זה, לא מתעסקת בזה - אין מקום לירי בתוך הנגמ"ש. מי ששיקר ומשקר נמצא היום בשלטון וממשיך לשקר. אני לא חושבת שהוא שיקר אותי, אני לא מתעסקת בשיקר לא שיקר. יהיה לנו ראש ממשלה לעתיד והיה לנו ראש ממשלה בעבר מצוין. נתניהו הוא האיש הנכון להנהיג אותנו. במקום להתעסק במהות מתעסקים בשטויות. נמצאת כאן הכרעה גדולה על זהותה היהודית של מדינת ישראל, על הביטחון האישי שלנו, ממשלה שלא יכולה להקים ממשלה בלי תומכי טרור. מספיק עם זה. כשאתה רואה את אדון לפיד שפעם אחר פעם משקר אבל כולם עושים לו הנחות, בזה מתעסקים".

בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בהמשך התייחסה לשרת הפנים ויו"ר הבית היהודי איילת שקד, שממשיכה במרוץ לכנסת למרות שאינה עוברת את אחוז החסימה: "זה שהיא ממשיכה עד הסוף, יש עדיין קולות ימין שאני לא מבינה איך אדם ימין יכול להאמין לאותה אחת שהייתה אדריכלית הממשלה הפלסטינית הראשונה הזו? איך יכול להאמין למי שאמרה שלא תשב עם לפיד, שהעבירה, היא ובנט, קולות מימין לתומכי הטרור? איך אפשר לשבת עם אחת ששיקרה פעם אחר פעם?".

לדבריה, "שקד לא עוברת את אחוז החסימה, במקרה הרע תבזבז קולות של הימין, במקרה הגרוע תעביר את זה לשמאל הקיצוני ותומכי טרור. אני קוראת לכל איש ימין לא להצביע לאיילת שקד – ללכת רק על הצבעה בטוחה, להצביע לימין, לליכוד, כדי להציל את מדינת ישראל באותה ממשלה שלא הזהות היהודית מעניינת אותה".

על ההסכם על הגבול הימי עם לבנון אמרה: "הוא גרוע, הוא הסכם כניעה לחיזבאללה, אמר את זה גם השגריר לשעבר של ישראל. זה לא תקין. אסור שדבר כזה יקרה בממשלת מעבר. 

לסיום נשאלה האם  הרפורמות במערכת המשפט נועדו לחלץ את נתניהו מהמשפט המתנהל בעניינו. על כך השיבה: "לא, ההפך הוא הנכון. אנחנו רוצים שהמשפט הזה ימשיך, שמערכת המשפט תובך, שהפרקליטות יובכו. הרי את ההצעה לשינוי הפרת אמונים קרמניצר היה חותם על זה בארבע ידיים, הם דיברו על זה בעבר. אני רוצה גוף מפקח על הפרקליטות, את פיצול היועמ"ש. אני הייתי חברה בוועדה לבחירת שופטים, מנה חמה לוקח יותר זמן להכין מאשר לבחור שופט במדינת ישראל. אני בעד שהכנסת, פוליטיקאים זה לא מילה רעה, תבחר את השופטים ולא חבר מביא חבר. אין לנו פה ייצוג, גיוון. מערכת המשפט היא זו שצריכה לעשות את השינוי, היא זו שרואה בעצמה את אמון הציבור הולך ויורד.

אני רוצה מערכת משפט הוגנת, לך, לי ולכל אזרח במדינת ישראל. זה לא קשור לליכוד או לעבודה. יש כנסת במדינת ישראל, כמו שהכנסת בוחרת את הנשיא, כך היא תבחר גם את השופטים, אפשר לעשות את זה. המציאות של היום גורמת למצב שבית המשפט מנותק מהמציאות. נראה לך הגיוני שבג"ץ מאשר חמישה ימים לפני בחירות בממשלת מעבר, הסכם כניעה לארגון החיזבאללה? אדון לפיד, לא מוכן לקרוא לתומא סולימאן מעודדת השהידים, אומר שהוא לא מוכן לכנות אותה בשמות אבל אותנו הוא כינה כוחות האופל, האנשים הלא נכונים. הוא פשוט תלוי במשותפת, טיבי ועבאס. היום שבת, בעזרת השם שבת קודם, שבת לפני שאנחנו מגיעים לבחירות - אני קוראת לאזרחי מדינת ישראל להצביע נכון למען מדינת ישראל, עם ישראל ותורת ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm