צרות בגוש? יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, אמר אמש (חמישי) במהלך מפגש עם עיתונאים חרדים כי מי שיצביע למפלגת הציונות הדתית - מצביע ללפיד, כך דווח היום בוואלה!.

סקר מנדטים אחרון: גוש נתניהו לא עובר את מחסום ה-60, לפיד מתחזק
בן גביר יהיה השר לביטחון פנים? הרמז העבה של נתניהו

בהקלטות שהגיעו לידי וואלה! נשמע נתניהו אומר: "מי שבא ואומר שהוא רוצה לחזק אותי על ידי עוד מנדט אחד או שניים לסמוטריץ', הוא באופן פרדוקסלי מצביע ללפיד".

את הדברים אמר יו"ר הליכוד במפגש שנערך במסעדה בירושלים, במטרה לעורר את המצביעים החרדים שעל פי הסקרים - חלקם אינם מתכוונים להצביע. במהלך ההתכנסות, תקף נתניהו את יריביו הפוליטים מגוש המרכז-שמאל אך גם את סמוטריץ' ובן גביר. עד כה נתניהו ניהל קמפיין נגד הצבעה לציונות הדתית כדי לשמור על כוחה של הליכוד אך נמנע מאמירה כה חריפה.

סמוטריץ' ובן גביר (צילום: פלאש 90)
סמוטריץ' ובן גביר (צילום: פלאש 90)

על יש עתיד וראש הממשלה יאיר לפיד אמר נתניהו: "התוכנית שלהם היא לעבור את הליכוד במנדט אחד או שניים. לפיד מטפס ומקווה שיורדיו מנדטים מהליכוד כדי שמלאכת ההרכבה תוטל עליו והוא ימצא כבר את הסקרים. מה שבטוח שאם מלאכת ההרכבה לא תוטל עליו - הדרך הזאת נחסמת, ולכן - צריך ליכוד גדול".

נתניהו המשיך: "סמוטריץ' ובן גביר בכל מקרה יהיו שרים בממשלה שלי, אז עוד מנדט אחד או שניים להם - זה לא משנה אבל עוד מנדט אחד או שניים פחות לליכוד, יכול להכריע את הכול".

כמו כן, הוא דיבר באופן ישיר על הצבעה לבן גביר וסמוטריץ', וטען: "מה זה יעזור אם יהיה לבן גביר וסמוטריץ' עוד מנדט או שניים באופוזיציה? אנחנו רוצים אותם בשלטון".

עוד בפתח המפגש נתניהו דיבר על השאננות בקרב מצביעי יהדות התורה. "יש בעיה. מנדט שלם של יהדות התורה שיושב בבית". הוא תהה בפני קבוצת העיתונאים "מה עושים?", והוסיף כי "מדובר בשיגעון לתת לשמאל את השלטון".

נתניהו אמר כי הגוש בראשותו "כפסע מניצחון. הם רוצים את הרב קריב כשר בממשלה, מתן כהנא וליברמן? מה שנשאר בבית - מצביע לממשלה שלהם. נמשיך עם הממשלה הזאת שתחריב את עולם התורה ואת מדינת ישראל. זה יכול להכריע את הבחירות".