הישורת האחרונה: ימים בודדים לפני פתיחת הקלפיות, חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד) התארח הערב (שישי) ב"חדשות 12", והתייחס למצב מפלגתו לקראת הבחירות. הוא נשאל בנוגע לדברים שהתפרסמו השבוע בכנס הג'רוזלם פוסט, לפיהם במידה שנתניהו לא יצליח להגיע ל-61 המנדטים, הוא מתואם עם החרדים ויחליף את יו"ר הליכוד הנוכחי: "אלו דברי הבל".

נתניהו נגד סמוטריץ' ובן גביר: "מי שרוצה לחזק אותי בהצבעה לציונות הדתית - מצביע ללפיד"
סקר מנדטים אחרון: גוש נתניהו לא עובר את מחסום ה-60, לפיד מתחזק

עוד הוא הוסיף כי "אני שמעתי לאורך תקופה ארוכה שאם נתניהו לא יהיה ראש ממשלה ונעבור לאופוזיציה, הוא יוחלף ויודח, וכל מיני סיפורים. תשכחו מזה, זה לא קיים, אנחנו מלוכדים מאחורי נתניהו. יש לו תמיכה ציבורית רחבה, הוא היה ראש ממשלה מצוין".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>

נתניהו בוועידת גלובס. צילום: אבשלום ששוני

הוא תקף את ראש הממשלה לפיד: "אנחנו רואים מה קורה כשיש ראש ממשלה שרלטן וחובבן, כמו יאיר לפיד. אני חושב שנתניהו יזכה ביום שלישי ברוב, ואנחנו נקים ממשלת ימין יציבה לארבע שנים". 

יו"ר הכנסת לשעבר המשיך להכחיש את הגרסה לפיה הוא ינסה להחליף את נתניהו: "הדבר הזה לא קיים, אנחנו הולכים לבחירות עם פתק שכתוב עליו בנימין נתניהו לראשות הממשלה. אני לא מתעסק בלרתום עגלות לסוסים שעוד לא נולדו, אנחנו יכולים לנצח ונמצאים פסע מניצחון".

יאיר לפיד בישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ')
יאיר לפיד בישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ')

"יש רוב שרוצה בנתניהו כראש ממשלה. הבעיה היא שמשום מה אנשים במחנה הימין יוצאים להצביע מהצד השני. הגיע הזמן לתקן את זה. אנחנו רואים מה קורה כשיש ממשלת שמאל, איזה נזק נגרם לזהות היהודית. אני מאין שהפעם אנשים יצאו להצביע", ציין.

בנוגע לאפשרות של בחירות שישיות הוסיף לוין: אני חושב שבחירות כאלה הן אסון, והדרך היחידה למנוע אותן היא להצביע לליכוד ולהקים ממשלת ימין יציבה". לשאלה האם גוש נתניהו יעדיף בחירות שישיות, על פני הקמת ממשלה עם גורמים אחרים, השיב: "התשובה היא כן". 

כמו כן, הוא התייחס לפרסום לפיו הובטח לשרת הפנים איילת שקד מטעם גורמים בליכוד, כי במדינה שתפרוש מהמירוץ, היא "תתקבל" לאחר מכן שוב בימין: "לא נכון, אין שום דיבור ולא ניתנו הבטחות. היא לא עוברת את אחוז החסימה, אין טעם להצביע לשקד, היא לא עוברת".