ח"כ איתמר בן גביר חשף היום (ראשון) לראשונה כי בכוונתו לדרוש תפקיד השר לביטחון פנים לאחר הבחירות. במסיבת עיתונאים שקיים פירט בן בן גביר את חמשת העקרונות שלו ואמר כי יפעל לשינוי נהלי פתיחה באש, חסינות לשוטרים וחיילים, ביטול "קייטנות המחבלים" בבתי הכלא, פעילות נגד הפשיעה החקלאית ו מתן נשק אישי לחיילים משוחררים מרובאי 03.

"חייבים להגיע ל-15 מנדטים לפחות ולוודא שבני גנץ לא נכנס לממשלה במקומנו. הפעם מנצחים, הפעם הופכים להיות בעלי הבית על מדינת ישראל", אמר. 

בתגובה להכרזתו, פרסמו במרצ סרטון מהעבר בו תועד בן גביר כשהוא אומר כי "הגיבור שלי זה ד"ר גולדשטיין". מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לדרישתו של בן גביר את תיק הבט״פ:  ״בן גביר דורש - ובן גביר יקבל. ברור לכולם איך תראה ממשלת הקיצונים של נתניהו - שר הבט״פ בן גביר יבעיר את המדינה מבפנים ושר הביטחון סמוטריץ׳ יבעיר את המדינה מבחוץ. מול הטירוף, מול הקיצוניות ומול הטרלול - דווקא גנץ".

מיש עתיד נמסר: "בן גביר המורשע בטרור שהודיע שבכוונתו לבטל את משפט נתניהו עכשיו דורש לעצמו את תיק ביטחון הפנים. נתניהו הסחיט יהיה שבוי של בן גביר בממשלה הקיצונית והחשוכה שיקים. אסור לתת להם לפגוע בשוטרים ובחיילים ולקחת את המדינה אחורה לטובת אדם אחד – רק יש עתיד תבטיח ישראל ליברלית ומקדמת ותמנע ממשלה קיצונית של בן גביר וסמוטריץ". 

יו""ר הליכוד בנימין נתניהו מסר בתגובה להצהרתו של בן גביר כי הוא מעוניין להיות השר לביטחון פנים בממשלה הבאה, כי "בן גביר יהיה שר בממשלה רק אם אני אקים את הממשלה הבאה, וכדי שזה יקרה הליכוד חייב להיות גדול יותר מלפיד".

כזכור, בשבוע שעבר התייחס נתניהו לאפשרות שבן גביר ישמש כשר לביטחון פנים ובתוכניתו של שרון גל בחדשות 13: "אני לא מחלק תפקידים, אבל הוא וסמוטריץ' יהיו שרים, זה וודאי. קודם נצוד את עור הדוב ואז נחלק תפקידים. אם אתה רוצה שמפלגת השלטון תהיה אפקטיבית היא צריכה להיות גדולה". בסקר של חדשות 12 שפורסם בסוף השבוע עלה כי 40% מהמשיבים בעד מינויו של ח"כ בן גביר לתפקיד לעומת 49% שלא.