שרה נתניהו, אשתו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שוחחה הבוקר (שני) עם גדי נס ב-104.5FM, יממה לפני פתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-25. במהלך הראיון הסבירה שרה מה היא חושבת על הממשלה הנוכחית, מה היא חושבת על שר הביטחון בני גנץ וכיצד היא מרגישה כלפי היחס התקשורתי לו זוכה בעלה.

כבר בפתח הראיון ביקשה גברת נתניהו להתייחס לפיגועים ביומיים האחרונים ואמרה כי היא חוששת: "התחושות שלי זה חששות ודאגה מאד גדולה, כפי שראינו בפעם האחרונה בסקרים המצב הוא תיקו, שיוויון. אני חייבת להגיד שאחרי שנה ורבע כל כך קשה, עם ממשלת שמאל שדרדרה את ישראל בכל הפקטורים. הייתי בטוחה שהתוצאות יהיו קצת יותר ברורות, אבל התיקו הזה מאלץ אותנו לעבודה מאד קשה. שכל אדם, שפחות או יותר הוא בגוש הימין ומבין את הדברים הקשים ביותר שקורים כאן, שיבין שכל קול קובע. אנחנו מחוייבים להציל את המדינה מהמצב הקשה ועוד יותר קשה שהיא עתידה להיכנס אם חלילה לא נזכה, כי השנה הקשה הזו היא רק פרומו לשנים הרבה יותר קשות שיהיו כאן. של אובדן הזהות היהודית, של אובדן הדמוקרטיה, של סתימת פיות כפי שראינו, של אובדן הביטחון האישי. ראינו יומיים של פיגועים מאד קשים אחרי שהקודמים להם היו בתקופת פסח. בחג העצמאות היתה איזשהי הפסקה. אני חושבת שכולנו כאזרחי המדינה, היינו ברצונו הטוב של חמאס או האחים המוסלמים".

עוד היא הוסיפה כי "זה קשה מאד למדינה שרגילה להיות מדינה חופשית להיות תלויה ברצונם של אנשים שרוצים להשמיד אותם. המצב הכלכלי ירד לשפל שאי אפשר לתאר כי בעלי השאיר מדינה במצב טוב. אני מתרשמת כמו כולם שאנשים נאנקים תחת יוקר המחיה בדברים הכי פשוטים של קניות בסופר, של קניית חד פעמי ומתוקים. פגיעה בשכבות הנמוכות ומעמד הביניים מאד מאד קשה. אנשים מספרים שעגלת סופר שעלתה מחיר מסויים היום עולה כפליים. מחירי דירות שגם ככה היו גבוהים אבל עלו ב-19 אחוזים בשנה אחת שזה דבר שלא היה באף שנה של בעלי כראש ממשלה ושל שלטון הימין והליכוד".

"היו שנים טובות. בעלי הביא את מדינת ישראל להיות אחת המדינות החזקות בעולם, אחת מ-8 המעצמות החזקות מבחינה כלכלית. מדד המחירים בזמננו היה הרבה יותר נמוך וגדל פי 9. זה דבר מטורף שלא קורה במדינות מתוקנות. בעלי הוציא את ישראל משלושה משברים עולמיים לפחות, אבל גם ממשברים נוספים. מבחינה כלכלית הוא ניצח את כל התחזיות הקשות והצעיד את ישראל קדימה. אל תשכחו שגם עברנו שנת קורונה. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהוציא את האנשים שלנו של הגוש הימני שהוא רוב העם. שלא יחשוב שבעלי הוא מלך ולא קוסם. חלילה אנחנו יכולים להיקלע למצב שהגענו אליו רק בגלל האדישות, בגלל שאמרו: בטוח הוא ינצח".

בנוסף, היא הסבירה כיצד המשפחה מתנהלת לאור בחירת הקריירה של בעלה: "המניע שלנו הוא ציונות, תחושה של שליחות שבעלי עושה בה למען מדינת ישראל ועם ישראל. גם אני וגם הבנים שלנו, יאיר ואבנר, גדלו למציאות הזאת עם הקרבה מאד גדולה. גם אני הקרבתי כפי שבעלי כתב בספר שלו, את שנותי הצעירות למען המטרה הזאת. אני רואה בה שליחות להצלת עם ישראל. אמהות היו אומרות לי בכל מקום: אנחנו רגועות כשהילדים שלנו בצבא כשבעלך ראש הממשלה, כשיש מי ששומר על הילדים שלנו. החיילים שלנו הם הילדים שלנו. כשהוא היה ראש ממשלה שמר עליהם גם במחיר של מתקפה".

משפחת נתניהו  (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
משפחת נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

גברת נתניהו הסבירה כי בימים אלו היא לא מרגישה שראש הממשלה שומר על חיי החיילים: "אני לא חושבת שיש ממשלה ששומרת על חיי החיילים שלנו. שר הביטחון גנץ התגאה בזה שהוא בעצם סיכן את חייל גולני כדי שלא ייפגעו אזרחים פלשתינאים. אני תמיד אומרת: עניי עירך קודמים. שואלים אותי: בעלך לא ילך עם גנץ? ברור שלא כי הוא שמאל, גוש השמאל. איך אדם בימין יגיד אני מקריב את חיי החיילים שלנו? שר ביטחון לא צריך להגיד דבר כזה. איך הוא יגיב כשהאמהות האלה יסתכלו לו בעיניים ויגידו לו: אתה רצית להקריב את הילד? זה לא אמיתי. אדם כזה הוא לא ימין ולא שמאל. אנשים רבים מרגישים מופקרים. הטרור חזר, אין הרגשת ביטחון עצמי ואין ביטחון לאומי. מזכיר לי את הדברים שהיו לפני העשור המוצלח ביותר שזה צה"ל אמר. אני זוכרת שהייתי פסיכולוגית בשרות הפסיכולוגי בתחילת שנות ה-2000, כשהוא לא היה ראש הממשלה היו פיגועים ופיצוצים והינו צריכים לטפל בילדים בטראומות ופוסט טראומות שלא נגמרו. שזה נמשך כל השנים האלה. לאט לאט זה עבר כשהוא נהיה ראש הממשלה. זה חוזר כשיש ממשלה חלשה ורופסת והאחים המוסלמים בתוך הממשלה, ברור שאי אפשר יהיה להגיב". 

לאחר מכן השיחה עברה לעסוק ביחס התקשורתי לו זוכה שרה, לעומת היחס אל ליהיא לפיד: "לא רק גברת לפיד גם רעייתו של בנט. אבל אין לי שום דבר נגד הגברת לפיד. כשבעלה היה שר אוצר אצל בעלי היינו בקשרים טובים. נפגשנו והיה קשר חיובי ונעים. היא אשה טובה ונחמדה. אין לי שום דבר נגדה אבל יחס התקשורת אליה הוא לחלוטין עולם שונה. לא רוצה להגיד עליה מילה רעה. רק על התקשורת מילה רעה. מה שעשו לי כמעט 30 שנה זה דבר לא עשו לשתיהן ביחד ולא עשו לאף אשת ראש ממשלה במדינת ישראל מעולם. יש ביקורת עניינית, מבקרים את המנהיג לא את אשתו ולא את הילדים. השחיטה שעשו ליאיר, דברים לא אנושיים ולא מקובלים בכל קנה מידה. הציבור מרגיש את זה והאהבה שאנחנו מקבלים, הילדים ואני וכמובן גם בעלי. אני עם בעלי כבר יותר מ-30 שנה וזה הולך עולה ועולה. אסור להיות שאננים וזחוחים כי הניצחון לא בידיים שלנו. אני חושבת שהוא מנהיג עולמי בקנה מידה. היתה עיתונאית אחת שאמרה במאה ה-21 לא צריך להתעסק עם נשות ראש ממשלה שגם לא יתעסקו בנשות ראש ממשלה לשעבר".

גילת בנט וליהיא לפיד במליאת הכנסת (צילום: מארק ישראל סלם)
גילת בנט וליהיא לפיד במליאת הכנסת (צילום: מארק ישראל סלם)

"אנחנו חזקים אבל אנחנו בני אדם. אני פשוט נמנעת והאהבה מהציבור מחזקת. היום אני כבר חסינה. גם שיגידו שרצחתי את ארלוזורוב, זה הדבר היחיד שלא אמרו עלי. אני מקבלת הרבה אהבה ועידוד מהציבור. הכי כאב לי מה שעשו לילדים שלי מה שעשו ליאיר כשמתארים בצורות מזעזעות איך ירצחו את הבן שלי. הרבה אלימות הופגנה כלפינו. גם כלפי בעלי לאחרונה: מה זה לקרוא לו היטלר? מה זו האלימות הזאת? מה זאת ההסתה הזאת?", הוסיפה שרה.

היא אף התייחסה להבדל בין המאמצים שנדרשו ממנה כאשת ראש ממשלה, לבין מעשיה היום כאשתו של יו"ר האופוזיציה: "אותו לו"ז. במשך כל השנים המשכתי בעבודתי המקצועית, פסיכולוגית מומחית בשרות הפסיכולוגי בירושלים. אמנם עשיתי הרבה דברים ציבוריים ודיפלומטים בפגישות עם ראשי מדינות. פסיכולוגים במדינתנו בשירות לא מרוויחים הרבה אבל נותנים את הנשמה שלהם והמקצועיות שלהם לאלה שלא יכולים להגיע לפסיכולוגים פרטיים. אני גאה בזה, עבדתי בזה כל ה- 12 שנה. הלו"ז שלי המשיך ונסעתי מקיסריה לירושלים כמעט כל יום מסיבות שקשורות במשרד ראש הממשלה שפשוט לא איפשרו לנו לגור בבית שלנו בירושלים".

לאחר שנשאלה אם יש רגעי שבירה טענה שרה כי "זה לא שבירה, זו פשוט תחושה עמוקה של חוסר צדק מצד מפלגת התקשורת. הציבור לא צריך להיכנע לתקשורת ולתת את התשובה שלו בקלפי. על הדמוקרט האמיתי בנימין נתניהו שמנהיג את המפלגה הדמוקרטית כמעט היחידה. זה רק פרומו, כאן יש מימשל שסותם פיות. שתחנת טלוויזיה שלא מוצאת חן בעיניו רוצים לסגור. רדיו שלא מוצא חן בעיניו לסגור. רק לתת שטחים למדינת אויב. כי לבנון מדינת אויב שנשלטת ע"י חזבאללה. זה היה צריך לעבור משאל עם, או רוב של 80 חברי כנסת. לא נעשה לא זה ולא זה. בדיקטטורה מוחלטת שלא נשמע כדוגמתה. איפה הפרקליטות? איפה היועמ"ש? איפה בג"צ? כשנותנים שטחי מדינה מספר ימים לפני בחירות כאילו זה של אבא ואמא שלהם".

איך את רואה את המדינה בעוד שנה אם ראש הממשלה יהיה נתניהו?
"מדינה דמוקרטית, מדינה משגשגת, מדינה בטוחה, שיוקר המחיה אנושי, מדינה שיש בה חמלה לאנשים לשכבות הנמוכות. תמיד יש מה לעשות אבל אם יש בן אדם אחד שמסוגל זה בעלי בנימין נתניהו ויכול להביא ל-4 שנים יציבות וטובות, בלי בחירות שישיות. לפיד רוצה בחירות שישיות והתקשורת מתעלמת. היה געוואלד עצום על בנט עם ששת המנדטים שלו ועל בחירות חמישיות, אבל בחירות שישיות ושביעיות כן? כי לפיד רוצה להמשיך להיות ראש ממשלה מעופפת ביותר, בזבוזים מטורפים מינויים מטורפים. דברים שלא קרו ב- 12 שנות ליכוד קרו בשנה אחת. העם רוצה את נתניהו הוא מנהיג גדול, מנהיג היסטורי, מנהיג עולמי, שחושב על כולם".