ספירת קולותיהן של 4,843,023 ישראלים נמשכת בוועדת הבחירות המרכזית, ועל אף שטרם התקבלו התוצאות הסופיות, תמונתה של הכנסת ה-25 הולכת ומתבהרת.

מדינה שלמה ממתינה לתוצאות: ספירת הקולות החלה
מדגמי הטלוויזיה מעניקים ניצחון לנתניהו, מרצ על סף אחוז החסימה

הליכוד

על פי הערכות הליכוד צפויה לקבל בין 30 ל-32 מנדטים, מה עשוי להשאיר בחוץ בין היתר את צחי הנגבי, קרן ברק ואורלי לוי אבקסיס. מנגד, מי שעשוים להצטרף לספסלי הסיעה בין היתר הם דני דנון, שחוזר לכנסת לראשונה מאז 2015, העיתונאי בועז ביסמוט, סגן יו"ר מח"ש לשעבר משה סעדה, וכן גם עמיחי שיקלי ועידית סילמן שזכו לשריון מנתניהו. 

צחי הנגבי (צילום: מרק ישראל סלם)
צחי הנגבי (צילום: מרק ישראל סלם)

יש עתיד

רשימתו של ראש הממשלה, יאיר לפיד, עשויה על פי הערכות לשוב אל האופזוציה. בין השמות החדשים שעושים לקבל תואר ח"כ הם בין היתר ראש המועצה אזורית יואב, מטי צרפתי הרכבי, עו"ד דבורה ביטון וח"כ מיכל שיר, שהצטרפה למפלגה מהמחנה ההמלכתי.

יאיר לפיד מתייחס לתוצאות הבחירות, רויטרס

הציונות הדתית

מפלגתם של ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ איתמר בן גביר מסתמן כהפתעת הבחירות הנוכחית כשהיא צפויה לצרף לפחות חמישה חברים חדשים לפרלמנט הישראלי. בין השמות, מנכ"ל עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף, הפעיל החברתי אלמוג כהן ותא"ל במיל' צביקה פוגל.

בצלאל סמוטריץ' חוגג. באדיבות TPS

המחנה הממלכתי 

המפלגה המאוחדת של השר גדעון סער והשר בני גנץ צפויה לקבל על פי תוצאות המדגמים לכל היותר 13 מנדטים. רוב חברי המפלגה שצפוים לכהן בכנסת הבאה הינם חברי כנסת וותיקים, שחלקם אף כיהנו כשרים, אולם בין השמות החדשים ניתן למצוא את הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט והמשנה לשעבר לראש העיר אשקלון מישל בוסקילה. 

גדי איזנקוט (צילום: אבשלום ששוני)
גדי איזנקוט (צילום: אבשלום ששוני)

יהדות התורה

יהדות התורה עשויה לחזור לקואליציה בעידן חדש כשבראשה יעמוד יצחק גולדקנופף שהחל לכהן מהכנסת ה-25 במקומו של ח"כ לשעבר יעקב ליצמן.

ישראל ביתנו

מפלגתו של השר אביגדור ליברמן עשויה להצטרף שם אחד למשכן הכנסת, תא״ל (במיל') שרון ניר, שבין היתר שימשה כמפקדת בית הספר הארצי לקשר, תקשוב וסייבר וכיועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר.

רע"מ

על פי תוצאות המדגמים, ממפלגתו של מנסור עבאס צפוי להצטרף לכנסת וליד אלהואשלה, יו״ר האסיפה הכללית של התנועה האיסלאמית ומנהל סיעת רע״מ בכנסת.

ממפלגת העבודה, ש"ס וחד"ש-תע"ל לא צפויים להצטרף חברי כנסת חדשים.