הבחירות לכנסת ה-25 הגיעו אתמול (שלישי) לסיומן עם סגירת הקלפיות ב-22:00. בעוד שאזרחי ישראל מצפים לתוצאות האמת, סיקורים בעולם כבר הכריזו על הקאמבק הגדול של בנימין נתניהו לכנסת.

כ-62% מהקולות נספרו: גוש נתניהו ממריא, דרמה סביב אחוז החסימה
כל הפנים והשמות: כך צפויה להיראות הכנסת ה-25 

אזרחי ישראל נהרו אתמול לקלפיות כדי לבחור את הרכב הכנסת החדשה. זו, כידוע, הפעם החמישית תוך שלוש וחצי שנים שאנו חוזרים לקלפיות המוכרות. העבדה שישראל מקיימת בחירות חוזרות בפערי זמן קצרים עוררה כמה שאלות ותהיות בעולם על הפוליטיקה בארץ.

ה-CNN סיקר את מקומו של נתניהו, שעומד על סף חזרה לתפקיד ראש הממשלה בכנסת הקרובה, וציין כי הוא צפוי לעשות קאמבאק לכנסת ,שכן המדגמים הראשוניים הראו כי ייתכן שלו רוב דחוק. "במידה והמדגמים אינם טועים, נתניהו ועמיתיו לגוש הפוליטי נמצאים בקצב לזכות ברוב המושבים בכנסת", נכתב בכתב העת.

"אנחנו לא רוצים ממשלה עם האחים המוסלמים, שתומכים בטרור, שוללים את קיומה של ישראל ודי עוינים את ארה"ב. נביא ממשלת ימין", הסביר נתניהו ל-CNN בקלפי בירושלים.

גם בכתב העת הבריטי, הגרדיאן (The Guardian), סיקרו את האפשרות כי נתניהו יחזור לתפקיד ראש הממשלה וציינו: "הוא עשוי לגרד ניצחון בבחירות בעזרת בעלי ברית חדשים מהימין הקיצוני".

"אולי השינוי הגדול היחיד בקיפאון הפוליטי שאוחז בישראל בארבע השנים האחרונות הוא עלייתו של בן-גביר, המועמד העליון של הציונות הדתית", ציינו בכתב העת. "חסיד לשעבר של ארגון טרור, עם הרשעה בהסתה לגזענות, הבטיח לתמוך בחקיקה שתשנה את הקוד המשפטי, שיכול לסייע לנתניהו להתחמק מהרשעה במשפט השחיתות שלו".

"הפופולריות המהירה שלו החרידה את המיינסטרים הישראלי וגם את בעלות ברית בינלאומיות: ארצות הברית ואיחוד האמירויות הזהירו את הליכוד, לפי הדיווחים, כי מתן תפקיד כשר לבן גביר בכנסת יפגע ביחסים הדו-צדדיים. נתניהו, לעומת זאת, אמר שבחירה כזו לא יכולה להיעשות על ידי זרים", נכתב.