84 אחוזים מההצבעות כבר נספרו, ומרצ לא עוברת את אחוז החסימה. בן כספית, ינון מגל וטל שלו ('וואלה') שוחחו עם ח"כ מוסי רז, מטעם מפלגת מרצ, שהביע את צערו על המצב אך שידר אופטימיות ותקווה למפלגה: "ראיתי כאלה שלא עוברים את אחוז החסימה ואחרי זה מקבלים פתאום 14 מנדטים".

גוש נתניהו בדרך לניצחון לאחר ספירת כ-84% מהקולות: רע"מ עוברת, מרצ ובל"ד בחוץ
הליכוד כבש את ערי הפריפריה, יש עתיד מובילה בת"א: כך הצביעו ביישוב שלכם
"ברית הימין הקיצוני" ו"השחיתות": כך סיקרו בעולם הערבי את תוצאות הבחירות

"אני כרגע יושב על הנדנדה ומתנדנד, וכמוני מרצ", אמר רז. "אני מקבל את העדכונים, מרצ מתנדנדת, אנחנו כרגע על 3.2 אחוזים, זה לא נראה טוב אבל זה עדיין נראה אפשרי. עדיין אין לנו תוצאות סופיות, אני מקווה ומאמין שיש לנו סיכוי לעבור. חשבון נפש חייב לבוא, אבל אני לא חושב שחייב ברגע זה. זו לא עת להאשים אף אחד, רצינו ללכת יחד עם העבודה, זה לא הסתייע. נצטרך בעתיד להקים מערך שמאל שהוא גדול יותר, חזק יותר וברור יותר". 

על כך שהמעטפות הכפולות עזרו למפלגה בבחירות הקודמות, הוא אמר: "אני נבחרתי לכנסת פעם הקודמת בזכות המעטפות האלו. נדמה לי שהחישוב הוא שבלעדיהן אני לא נכנס, ואני מקווה שכך גם אבחר בבחירות האלה ויחד איתי גלאון. המעטפות הכפולות מורכבות בעיקר מחיילים. לאורך ההיסטוריה מרצ קיבלה בכפולות יותר מאשר אצל האזרחים. אני מקווה שהמעטפות הכפולות יכניסו אותנו בדרך המלך, ואם לא - נהיה ערוכים".

"אני לא מעוניין היום, יום לאחר בחירות, להטיל האשמה", הוא התייחס לכך שמרצ לא עוברת את אחוז החסימה. "אני מאוד מעוניין לנצל את השעות הקרובות להודות ליותר ממאה חמישים אלף איש שהצביעו מרצ, אני אלך בעצמי לספירת המעטפות הכפולות על מנת לספור כל קול שיכול לגרום לשינוי. אחרי זה נעשה חשבון נפש, מן הסתם אולי גם אנחנו עשינו טעויות ואולי גם אחרים עשו טעויות".

הוא התייחס לאורית סטרוק ואיתמר בן גביר ואמר: "חברון אכן עיר האבות, ארץ ישראל אפילו יותר מאשקלון. אבל, כדי להגיע להסדר, לביטחון, אין מנוס מפשרות, אין אג'נדה של פינוי אף יישוב, זו לא האג'נדה שלי, זה אולי מחיר שאני מוכן לשלם. וודאי לא לגבי חברון. אם יהיו שם שני שרים, הייתי מעדיף שיהיו אחרים, יותר טובים, שמקבלים גם את הדמוקרטיה. נתניהו הולך לעשות הכול על מנת שהקליינטים האלו לא יהיו שרים, אני לא חושב שהוא רוצה אותם בממשלתו".

מוסי רז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מוסי רז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאשר נשאל אם הוא חושש לאופי הדמוקרטי של ישראל, הוא השיב: "אני לא על המזוודות ואני לא רואה מצב שאני עוזב את הארץ, אני מקווה ומאמין שגם ילדיי לא יעזבו. אנחנו בכלל לא שם. אני מכיר אנשים שעוזבים את הארץ, אבל אני לא נואש כל כך מהר. אני מאמין בערכים שלי ומאמין שגם אם 97 אחוזים מהציבור לא הצביע בעדם היום, זה לא אומר שהוא לא יצביע בעדם מחר. ראיתי כאלה שלא עוברים את אחוז החסימה ואחרי זה מקבלים פתאום 14 מנדטים. אני לא נואש כל כך מהר, אני מאמין בערכים שלי". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm