הבחירות לכנסת ה-25 מאחורינו והיום צפויה להסתיים ספירת המעטפות הרגילות. בנתונים מספירה של למעלה מ-85% מקולות הבוחרים, עלה כי מפלגת הליכוד קטפה ניצחון סוחף. אראל סג"ל, דוד ורטהיים ויקי אדמקר דנו היום (רביעי) עם ח"כ יואב קיש ברדיו 103FM על היום שאחרי הבחירות ועל התוכניות לעתיד, לאחר הקמת הממשלה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מעט לאחר הראיון ב-103FM, קיש התארח באולפן 12, שם חשף את הדיל שנעשה בין מפלגת הליכוד לבין שרת הפנים איילת שקד. לטענתו של קיש, נתניהו והליכוד הבטיחו לשקד כי אם תמשיך לרוץ לכנסת עד לרגע האחרון, גם במחיר שלא תעבור את אחוז החסימה, ובתמורה הם יעניקו לה סליחה על החלק שלקחה בהקמת ממשלת בנט-לפיד. בעקבות אמירותיו של קיש, הוכרז על עוצר ראיונות בליכוד. 

מאיילת שקד נמסר בתגובה לפרסומים: "ההחלטה לרוץ עד הסוף הייתה שלי בלבד מתוך אמונה שהקול של הבית היהודי הוא קול חשוב שחייב לבוא לידי ביטוי. מתוך אחריות לגוש הימין שוחחתי עם יריב לוין ווידאתי שבמקרה שלא נעבור את אחוז החסימה הריצה לא תפגע בגוש הימין. יריב לוין הבהיר שעמדתם היא שהריצה אינה מזיקה כלל לגוש, אלא להיפך".

מתי נתניהו יקבל את המנדט: לוח הזמנים המלא עד הרכבת הממשלה
גוש נתניהו בדרך לניצחון לאחר ספירת כ-86% מהקולות: רע"מ עוברת, מרצ ובל"ד בחוץ

"עכשיו אתם, הליכוד, המפלגה הגדולה ביותר, אבל מי שישלוט זה בן גביר וסמוטריץ' - מה אתה חושב?", שאל אדמקר. קיש השיב: "אני יכול להרגיע את כל עם ישראל שמאזין, בטח הצד שלא בחר בנו, היינו פה 12 שנים בשלטון עם אותם שותפים, הליכוד זו מפלגת השלטון. לא הולכת להיות פה מהפכה דתית, תמיד דגלנו בשמירה על הסטטוס קוו ושינוי רק בהסכמה. דווקא הצד שאנחנו מחליפים, אותה ממשלה רעה וקשה, היא זו שפעלה חד צדדית נגד היהדות, בצורה גסה. הדבר הזה לא יכל להמשיך, אני גאה בעם שלנו. אנחנו נחזור לשם". 

על כך שסמוטריץ' ובן גביר אמרו כי הם יבטלו את עבירת הפרת האמונים, הוא אמר: "נבחרנו חד משמעית כדי לממש מדיניות. אם אני הייתי יודע שאחרי השנה הקשה הזו אנחנו חוזרים לשלטון, היה שווה. למה? כי למדנו איך למשול. אני אומר בצורה ברורה - עשינו טעויות קשות בדבר הזה, נבחרנו לממש מדיניות ואנחנו ניישם, אבל אנחנו לא באים להרוס".

הוא המשיך: "מערכת אכיפת החוק חייבת תיקון. קחו לדוגמה את שי ניצן עם כל מה שנעשה עם ההתעללות בגל הירש, זה דבר נורא. הדברים האלו יתוקנו כדי לחזק את אמון הציבור ואת מערכת אכיפת החוק". לדבריו, האשמים המרכזיים ב"שפל של כל הזמנים" באמון הציבור, הם מנהיגי גוש השינוי. "בגלל שהם סימנו את נתניהו, היו מוכנים לאפשר פגיעה במערכת החוק - אנחנו לא נאפשר את זה. זה גדעון, לפיד, גנץ, שהגישה שלהם אמרה 'לא מתקנים את הליקויים ומשאירים את המערכת פגועה'. תסתכל על התוצאות, אני מדבר בתוצאות". 

"האם הליכוד יתן יד להכניס עוד מפלגות מהגוש השני אחרי ה-61?", נשאל קיש. על כך ענה כי "מדברים כרגע על 65, אני מקווה שנישאר שם. ברמת המהות, גם אם זה 61 או 65, חד וחלק השותפות הטבעיות שלנו זו הממשלה שנקים, שלא יהיה ספק לאף אחד. קווי יסוד של ימין, תיקון הליקויים במערכת אכיפת החוק ומשילות וביטחון אישי. הקמנו את הממשלה, יש הסכמים קואליציוניים וקווי יסוד? במידה ויהיו מפלגות מהצד השני שרוצות להצטרף לאותם קווי יסוד, אני לא פוסל". 

בנימין נתניהו (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
בנימין נתניהו (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

על השינויים במערכת המשפט הוא אמר: "ברמה האישית יש לי את העמדה שלי, אבל זה נושא מורכב, אני לא אשלוף משהו באוויר. הבטחנו שנטפל בליקויים, יש לנו שותפות, יש את יריב לוין שיש לו אג'נדה שלמה בנושא, יש את סמוטריץ' עם התוכנית. ברמה האישית, אני מסתכל על זה בצורה רצינית ומקצועית . אני חושב שחייבים להסדיר את היחס בין הרשויות וכן פסקת ההתגברות חייבת להיות. זה בין הדברים שישקלו, אנחנו נעשה את זה לא בשביל להרוס, להפך, בשביל לתקן, שתהיה לנו מערכת אכיפת חוק חזקה עם אמון הציבור. אנחנו לא במקום הזה לצערי". 

קיש התייחס למספר המועט של נשים בכנסת המסתמנת ואמר: "קודם כל נוח לי לשבת כך בכנסת כי זו הדמוקרטיה וזה מה שהעם רוצה, בוא נכבד את הבחירה. אני באמת חילוני, מסורתי, היהדות שלי ושל משפחתי ושל הזהות של המדינה שלי מאוד חשובה לי. האחים המוסלמים לא האחים שלי, יש לי אחים אחרים, והם צריכים לקבל את כל הזכויות. אני לא רוצה מדינת כל אזרחיה. גם במקום הזה צריך לכבד את בחירת העם, אף אחד לא הולך לפגוע בשוויון של הלהט"בים והנשים. מה שמפריע לי זה שהיינו פה כבר 12 שנים, אני מציע לכולם להירגע, מחכים לתוצאות האמת. ישראל הולכת למקום טוב ואני מאוד שלם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm