בחירות 2022לאחר ההפסד המסתמן של הגוש בראשות לפיד, גורם בכיר במחנה הממלכתי תקף בחריפות את יו"ר יש עתיד לאור חוסר הארגון של הגוש לקראת הבחירות. 

הליכוד התחזק, מרצ התרסקה: כל העדכונים מליל הבחירות הדרמטי
"מכבדים את החלטת הבוחרים": זה הצעד הבא של "המחנה הממלכתי"

"לפיד כשל בניהול הגוש – לפי חישוב הקולות, עם אותן תוצאות יכולנו להביא תוצאה של 61-59 לטובתנו", אמר אותו גורם, "לפיד ניהל את הקמפיין מגן הוורדים ומהפודיום ולא בשטח. בעוד שגנץ ושאר ראשי המפלגות ירדו לשטח ולהתראיין, הוא היה עסוק בשתיית קולות הגוש. נכון לעכשיו גוש השינוי והמפלגות הערביות, קיבלו יותר קולות מבלוק נתניהו".

"לפיד לא דאג לחיבור של המפלגות הערביות, הוא לא דאג לחיבור מרצ והעבודה, הוא לא דאג להסכמי עודפים, והוא לא דאג לקרוא להצבעה למרצ בכדי שתעבור את אחוז החסימה", הוסיף הגורם במחנה הממלכתי, "בעוד שגנץ, סער ואיזנקוט דאגו להתאחד, לקחת מנדטים מגוש הימין, למנוע בזבוז קולות, וניסו לפתור את הסכמי העודפים עד לרגע האחרון האפשרי, לפיד שיחק על חצי מגרש ושתה את מפלגות הגוש ובכך הביא להפסד בעל השלכות קשות לחברה הישראלית. זהו כישלון מהדהד".

בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)

מנגד, ביש עתיד כעסו גם כן וכיוונו את האשמה אל יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. גורם בכיר ביש עתיד אמר: "גנץ רב עם לפיד במקום עם נתניהו, נכשל במאמץ להביא שני מנדטים מהימין ואחראי להפסד. במקום לשתף פעולה עם לפיד, עסק באובססיביות בעצמו. בעוד ראש הממשלה לפיד ניהל קמפיין חיובי ומכבד מול כל השותפים בגוש ולמען המדינה, גנץ קישקש על ממשלה דמיונית. מספר המנדטים שלו משקף מה הציבור חושב עליו".