שביעות רצון נרשמה אתמול במרבית ערי הדרום עם פרסום תוצאות הבחירות לכנסת, שהצביעו על ניצחון מובהק לגוש בהובלת בנימין נתניהו.

בבאר שבע זכה הליכוד ל־40% מקולות הבוחרים ושמר על ההגמוניה שלו בעיר. בבתי הקפה במתחם ביג נראו אתמול בבוקר חיוכים מצד הליכודניקים הוותיקים שכבר עסקו בחלוקת התיקים בממשלה העתידית של נתניהו. "עם כל הכבוד לבן גביר וסמוטריץ', ביבי צריך להבהיר להם שהוא הבוס. אין שום מצב שתיק הביטחון יעבור אליהם", אמר בפסקנות ניר אילוז, שהוסיף: "צריך לתת להם את תיק החינוך, כמו שהיו נותנים בזמנו למפד"ל וגם את תיק ביטחון הפנים. בן גביר אמר שהוא ידאג להחזיר את המשילות בנגב, בואו נראה אותו עושה עכשיו סדר עם הפשיעה של הבדואים כאן. עכשיו הגיע הזמן לתכלס, נגמרו הדיבורים". 

חברו לשולחן, מאיר פרץ הוסיף: "ביבי צריך גם לייבש את כל אלה שזוממים להחליף אותו. אני לא הייתי ממנה לשר את ישראל כץ, יולי אדלשטיין וניר ברקת ומוציא להם את כל האוויר. צריך לצ'פר רק את מי שהיה נאמן לביבי".

בדימונה, מעוז נוסף של הליכוד בנגב, קיבלה המפלגה 51% מקולות המצביעים. תושב העיר, איציק חזן, לא מופתע מהנתון: "אחרי שנה וחצי עם ממשלה של בנט ולפיד, כולם הבינו טוב מאוד איך נראית המדינה בלי מנהיג כמו ביבי. הכל התייקר ואיבדנו לגמרי ריבונות בנגב עם הבדואים שעושים כאן מה שבא להם. אי אפשר היה להמשיך את המצב הזה ולשמחתי העם אמר את דברו וביבי חוזר למקומו הטבעי".

בנתיבות, שם גרפה מפלגת ש"ס 42% מקולות המצביעים, מסבירים את הסיבה להצלחה של המפלגה בבחירות. "הממשלה הזה ובייחוד שר האוצר אביגדור ליברמן, עשו הכל כדי להתעלל בציבור החרדי. זה הדליק מאוד אנשים שבפעם הקודמת לא הלכו להצביע, והפעם לא פספסו הזדמנות ללכת לקלפי ולשלוח את ליברמן לאופוזיציה", הסביר תושב העיר, אילן ביטון. 

ברהט, שם השיגה מפלגת רע"ם 65% מקולות הבוחרים, הייתה אכזבה גדולה לנוכח תוצאות הבחירות. מוחמד אלקרינאוי שהצביע למפלגתו של מנסור עבאס אמר: "המפלגה שלנו גדלה מארבעה ל־5 מנדטים, אבל מה זה שווה אם בסוף נתניהו חוזר לנהל את המדינה. רק בגלל עניינים של אגו בין איימן עודה ואחמד טיבי לסמי אבו שחאדה, בל"ד רצו לבד בבחירות ונשארו בחוץ. הרבה קולות הלכו לפח וקיבלנו עכשיו את בן גביר הגזען". 

באזור המרכז, תגובות התושבים נעו בין אכזבה מצד מצביעי השמאל לשמחה גדולה מצד תומכי הימין. משה כהן, תושב חולון, אמר כי "ההרגשה טובה מאוד. אחרי תקופות של בחירות בלתי פוסקות, סופסוף יש הכרעה. התקווה היא כי תוקם ממשלה לאומית חזקה ויציבה. שתטפל ביוקר המחיה, בביטחון האישי ותחזיר את הגאווה הלאומית. המשימות רבות. נקווה שעכשיו הממשלה תהיה לארבע שנים מלאות".

רמי מרחובות הוסיף כי "אין מנהיג מנוסה כמו נתניהו. אני שמח שהוא ישוב להיות ראש ממשלה. זו הייתה שנה קשה לציבור. הגיע הזמן להחזיר את הכבוד הלאומי ולדאוג לכל האזרחים מכל המגזרים שהאמינו שממשלת ימין תדאג להם".

מנגד, עדי מתל אביב אמרה כי "אני מפחדת שהלאומיות תהפוך ללאומנות וזכויות הנשים ייפגעו. יש חשש שכל הנושאים החשובים לציבור החילוני יישכחו וייזנחו. אני מאוד לא רגועה".

גם הסוחרים בשוק התקווה הוותיק בתל האביב לא החזיקו בדעה אחידה בעקבות תוצאות הבחירות. יעקב צוברי צינן את ההתלהבות של חלק מחבריו מהמהפך: "מה שהיה – יהיה, הכל אותה הרגשה. אין חדש תחת השמש. לא משנה מי עולה, השמאל עולה, הימין עולה, מי שיעלה יהיה אותו הדבר. העיקר שיקיימו את מה שרוצים לקיים, אבל מבחינתי, שמערכת המשפט תיתן כוח למשטרה, לצבא ולשב"כ", סיכם.

עליית כוחן של המפלגות החרדיות הובילו לאווירה צוהלת במיוחד בבני ברק. אחד התושבים בנימין אמר: "אני מאוד מאושר ומודה לבורא עולם, שהחזיר למי שרצו לפגוע בו. הצד השני רצה לנתק אותנו מהתורה. ה' לא אהב את מה שהצד השני עשה והנה התוצאה".