ספירת הקולות בבחירות 2022 טרם הסתיימה, אך כבר ברור שגוש הימין בראשות נתניהו יקים את הממשלה הבאה. ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שוחח הבוקר (חמישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לאתגרים בדרך להקמת הממשלה.

המעטפות הכפולות יעזרו למרצ? ספירת הקולות נמשכת | עדכונים שוטפים

בפתח דבריו נשאל מלכיאלי האם יו"ר מפלגתו, אריה דרעי, יהיה הגורם הממתן בממשלה: "אריה דרעי היום הוא השר הבכיר ביותר, הגורם הפוליטי המנוסה ביותר, בהסתמך על העבר שהיו מחלוקות או אי הבנות בין ראשי גוש, הוא תמיד ידע למצוא את הדרך בסוף. הוא המבוגר האחראי שגם בקבינט בסוגיות ביטחוניות גדולות הוא ידע לתת את הנוסחה הנכונה שמקובלת על כל זרועות הביטחון וגם המדיני, וגם בנושאים הפוליטיים. דרעי תמיד ידע למצוא את הנוסחה שתהיה מקובלת על כל ראשי הגוש. יש גוש שברור מה הוא רוצה, באנו לכאן על מנת ליישם את הרפורמות".

בהמשך נשאל מלכיאלי לגבי פסקת ההתגברות: "קודם כל רפורמות משפטיות, גם גדעון סער טען שצריך לעשות. יש דברים שצריך לתקן. כבר החלטתם שמי שיגרור לפסקת התגברות הוא הקיצוני. זה לא שהולכים כעת לנסח את מערכת היחסים מחדש. בשנים האחרונות הסטטוס קוו בין מערכת המשפט לכנסת נפגע, ורק לכיוון אחד. זה לא שמישהו הולך לחנך מישהו אחר.אמרתי שכן, אני רק מסביר שזה לא הולך להקצנה, זה הולך לאמירה מאוד ברורה - לכנסת חשוב לחוקק. וכשיש גוף שבא ומרסן את הכנסת, שהכנסת חושבת לא בהכרח תמיד בצרוה הנכונה, יש לכנסת כלים גם להתמודד עם זה. אבל אין פה ריסוק מערכת המשפט".

מיכאל מלכיאלי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מיכאל מלכיאלי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"זה לא לבטל. את פסקת ההתגברות הראשונה עשה רבין עם מרצ ומפלגת העבודה, ואף אחד לא אמר קץ הדמוקרטיה. אני אומר שאנחנו באנו עם 65 מנדטים, אמון גדול מהעם, לא בשביל לחכות מה שהיה פעם. באנו לעבוד, יש כל כך הרבה מה לתקן בפרט אחרי השנה וחצי האחרונות. יתכנסו ראשי המפלגות, יבינו מה הדברים הנצרכים בשביל תיקון מערכת המשפט ושאר הדברים. הכנסת הבאה בע"ה בשונה מהכנסת הקודמת לא תהיה עם ריבוי דעות, ישתדלו לפתור את כל המחלוקות", הוסיף. 

על האפשרות לביטול עבירת מרמה והפרת אמונים אמר: "אם כל ראשי הגוש הימין יתכנסו ויבינו שזה אחד הדברים הנצרכים. משפט נתניהו לא נמצא על הפרק, מנסים לדחוף כל הזמן שמישהו מנסה לבטל את המשפט. לא כל חוק שמחוקקים הוא תמיד יחול רטרו". 

כשנשאל האם תוצאות הבחירות אומרות שרוב הציבור חושב שצריך לבטל את משפט נתניהו, השיב: "זה אומר שרוב הציבור חושב שנתניהו מנהיג ראוי, שצריך ויודע להנהיג את ישראל בעת הזו. זה אומר שהדה לגיטימציה שעשו לנתניהו בשנים האחרונות לא היה מקובל על העם, היה מקובל על חלק קטן. לכן העם הצביע לגוש שדיבר בצורה ברורה שהוא הולך להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה וזה רצון העם".

לבסוף התייחס מלכיאלי לאפשרות שבג"ץ יפסול את דרעי כשר בממשלה הבאה: "לא רואה את האפשרות שדרעי לא שר בממשלה הבאה. לא יהיה דבר כזה שדרעי לא יהיה שר. החוק מאפשר לו, ואם מישהו יחליט לפרש את החוק אחרת, בשביל זה יש כנסת שבאה לעבוד. 400 אלף איש שרוצים את דרעי כשר, בכיר בממשלה שינהיג רפורמות. הגוש שלנו רוצה את דרעי כבכיר בממשלה, אדם שיודע להילחם ביוקר המחיה. אם בג"ץ יחליט שלא, הכנסת תחוקק ותפעל בשביל שהוא כן יהיה חבר ממשלה, אין על זה דיון. אריה דרעי יהיה שר בממשלה, אין על זה דיון".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm