מפלגת העבודה התכנסה הערב (חמישי) לישיבת סיעה עם חברי הכנסת, השרים והיועצים במשרדי המפלגה, שם יו״ר המפלגה מרב מיכאלי נשאה הצהרה ראשונה לתקשורת והתייחסה לתוצאות הבחירות. במהלך הצהרתה תקפה מיכאלי את ראש הממשלה יאיר לפיד ומפלגתו ואמרה כי  "יש עתיד עבדו נגדנו ונגד מרצ, במיוחד ביום הבחירות".

עכשיו זה רשמי: מרצ מתחת לאחוז החסימה ולא תיכנס לכנסת
הסוקר שחזה את נפילת מרצ תקף: "גלאון זלזלה, עכשיו מחפשת קולות"
בכיר לשעבר במרצ במתקפה על מיכאלי: "בוודאי שהיא אשמה, מהלך כמעט מופקר"

בפתח דבריה אמרה מיכאלי: "אני רוצה להודות קודם כל לכל המצביעים, שנתנו את הקול ואת האמון שלהם למפלגת העבודה. אני מבטיחה שנוכיח לכם בכל יום שאנחנו ראויים לאמון הזה. אנו נשרת את כל אזרחי המדינה. אני רוצה להגיד תודה ענקית לכל הפעילים, לא ויתרו על אף אחד באף קלפי. תודה עצומה לסיעת העבודה העצומה, הטובה ביותר בכנסת. היא הייתה סלע היציבות של הקואליציה. עבדה בצורה מדהימה בקמפיין, ותיתן עכשיו את הפייט הכי חזק מול קואליציה מסוכנת, שיש בה יותר כתבי אישום מנשים".

על תוצאות האמת אמרה: "תוצאת הבחירות היא קשה לכולנו, וקשה למפלגת העבודה. הסיבה שאני מדברת רק עכשיו היא כי חיכיתי לתוצאות האמת. קיוויתי לראות את מרצ עוברת את אחוז החסימה, והיא לא תהיה בכנסת הבאה. אני מזדהה עם כל תחושות האכזבה והכאב, באופן הכי אישי שיש. כואב לי על כך שפגשתי במהלך הקמפיין כל כך הרבה אנשים שהייתה בינינו ברית של הסכמה על מה שנדרש לעם ישראל. ואז גיליתי שבקלפי הם החליטו לחזק את לפיד ולא אותנו. היה פה קרב והוא נוהל לא טוב, ומי שניהל אותו אחראי על זה".

"לפיד לא הצליח אפילו להביא הסכם עודפים לליברמן ולמפלגות הערביות", המשיכה יו"ר העבודה. "לא הייתה שום סיבה שהעבודה ומרצ יעברו. ראינו את זה בבירור בסקרים. כבר שנים שמפלגות הימין מנסות להשמיד את מפלגות השמאל הציוני, זה לא חדש. הדבר החמור הוא שהמפלגה המרכזית בגוש, קראה להצביע רק לה על חשבון המפלגות הקטנות. לפיד עשה קמפיין להצביע למפלגה הגדולה, זה מה שהפיל את מרצ, זה מה שכמעט הפיל את העבודה. הוא ביקש למחוק את מפלגת העבודה, ואמר שאין לה זכות קיום, אבל יש לה זכות קיום והיא תוכיח זאת בכנסת הקרובה".

מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)

מיכאלי המשיכה: "הקמפיין הציני הזה נוהל כשכולם יודעים שמה שקובע הוא גודל הגוש, ולא המפלגה הגדולה. לא מעט מצביעים האמינו לקמפיין הזה, ועברו ממרצ לעבודה להציל את יש עתיד. את התוצאה כולנו רואים. גם אם מרצ והעבודה היו מתאחדות זה לא היה מונע מביבי להקים ממשלה".

לסיום אמרה: "התפקיד שלי היה לשמור על מפלגת העבודה, ועשיתי אותו לצערי בתוצאה נמוכה יותר מהפעם הקודמת, אבל שמרתי על המפלגה. התפקיד שלי היה לשמור על העבודה, ובכל זאת דאגנו למרצ, לכן סירבתי לקמפיין גוועלד, כי היה לי ברור שזה עלול לפגוע במרצ. אמרתי אין ספור פעמים שכל המפלגות בגוש חייבות לעבור כדי לנצח. מחזקת את חברתי זהבה גלאון. מעריכה מאוד אותה ואת ההתגייסות שלה להחזיר את מרצ למפה".

כזכור, מיכאלי סירבה בתוקף להתאחד עם מרצ טרם סגירת הרשימות לכנסת, לאחר שטענה כי שתי המפלגות עוברות בבטחה את אחוז החסימה, וכן כי ריצה של השתיים בנפרד תחזק את כוחו של הגוש. מיכאלי התבססה בטענתה על החלשת כוחן של העבודה ומרצ שרצו ברשימה אחת בבחירות 2020.