מפלגת מרצ התבשרה היום (חמישי) באופן רשמי, שלראשונה בתולדותיה היא תיהיה מחוץ לכנסת הנוכחית, זאת לאחר שהגיעה ל-3.14% ולא צלחה את רף ה-3.25% שיכניס אותה לכנסת הבאה.

חבר הכנסת לשעבר מטעם מרצ, אבשלום וילן, שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לתוצאות: "אנחנו כבר מזמן אחרי הבכי. אני חושב שיש פה תהליך היסטורי מאוד מעניין - אני הייתי ממקימי מרצ בשנת 1992, הייתי מזכיר מפלגה צעיר, והיום כנראה שנחתם הגוגל. בסופו של יום זה סיום של תהליך, אבל אולי זו פתיחה של דרך אחרת. אני חושב שהשגיאה הכי גדולה הייתה של מרב מיכאלי שלא הבינה שבסוג כזה של מערכת בחירות - אם לא הולכים עם חיבורים נכונים משלמים את המחיר. תסתכלו מה קרה פה".

ספירת קולות האמת על סף סיום: גוש נתניהו בדרך להקמת ממשלה | עדכונים שוטפים

הסוקר שחזה את נפילת מרצ תקף: "גלאון זלזלה, עכשיו מחפשת קולות"

"אם כל הכבוד כשאנחנו היינו 12 מנדטים מפלגת העבודה הייתה 44 מנדטים. היא ירדה למספרים האלה, ואנחנו עם מספרים כאלה. יש פה תהליך של הצטמקות השמאל הישראלי כולו. אני לא חושב שאנחנו טעינו בדרך. אני חושב שהציבור הישראלי השתנה, ובזרמי המעמקים שלו יותר מצביעים פחות מאמינים בדרך שלנו שהיא פתרון שתי המדינות לשני העמים, והגעה להסכם מדיני. אנחנו, שמזוהים עם זה יותר מכולם, שילמנו את המחיר. אנחנו היינו ראשונים בכל נושא זכויות אדם ואזרח, היום זה דבר מוסכם על רוב הציבור", הוסיף.

לדבריו, "אנחנו לא נלחמנו על קידוש זכויות הפלסטינים, אלא על השגת הסדר מדיני לטובת ישראל והפלסטינים - בכדי  שנוכל לחיות פה בין הירדן והים בצורה מכובדת לשני הצדדים . אנחנו פטריוטים ישראליים. יש לנו בעיית אמת שלא הצלחנו לחזור לליבם של מרבית האזרחים הישראלים - התחלנו ב־12 וירדנו ל־6 ו־5 מנדטים, ושם נתקענו לאורך כל ה־15 שנה האחרונות. אם היינו עובדים נכון היינו יכולים לחבור עם מפלגת העבודה שהצטמקה, ולבנות מפלגה סוציאל-דמוקרטית שלוחמת למען זכויות האזרח".

כמו כן, התייחס לדבריה של גלאון ואמר כי "זה ההספד של זהבה על המהלך שהיא עשתה כשחזרה לפוליטיקה. אני מבין את כאבה, אבל אני מציע לכם עוד מפלגות קמות ונופלות ומתחדשות, ואנחנו עוד נחזור להרים את הדגלים שלנו בפורמט כזה או אחר. גם ביום עצוב זה אנחנו עוד נראה את האור".

בסיום, אמר כי הקמת מפלגה יהודית ערבית מעורבת הוא "נושא הרבה יותר מורכב ומסובך, וזה לא בדיוק הסתדר. אם בשנות ה־90 שהתחלנו קיבלנו מעל למנדט מהמגזר הערבי לצוער לאורך השנים האחרונות קיבלנו מהם פחות ממנדט, ויש לזה סיבות עמוקות".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm