המשא ומתן הקואליציוני נמשך, ועל פי תמונת התיקים הבכירים המסתמנת, יו"ר ש"ס אריה דרעי יכהן כשר האוצר. לפי הדינמיקה במו"מ הקואליציוני, בצלאל סמוטריץ' מתקרב לתיק הביטחון. ביהדות התורה מתעקשים להשאיר את הרשות מקרקעי ישראל במשרד השיכון. בתוך כך, החלה הפגישה בין הליכוד למפלגת עוצמה יהודית.

עם זאת, בליכוד עלתה יוזמה להציע לסמוטריץ' לכהן כשר הפנים ולהשאיר את תיק הביטחון בידי הליכוד, כאשר המועמדים המובילים הם יואב גלנט ואבי דיכטר, אך טרם ברור אם הרעיון מקובל על סמוטריץ'.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בנימין נתניהו נכנס לפגישה כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו נכנס לפגישה כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, אתמול דווח כי לפי הגורמים המעורים בפרטים, הדרישה הגדולה והאמיתית של סמוטריץ' היא רשות מקרקעי ישראל. הוא מוכן לכהן כשר התחבורה, אבל אך ורק בתנאי כי רשות מקרקעי ישראל תעבור למשרד זה ממשרד השיכון.

ביהדות התורה דורשים: תיק שר נוסף עבור ח"כ פרוש

ביהדות התורה דורשים כעת תיק נוסף עבור ח"כ פרוש, זאת בעקבות הודעת הליכוד שהמפתח יהיה שר לכל שני ח"כים. בנוסף, דורשים גם את ראשות ועדת הכספים לח"כ גפני וסגן שר במעמד שר או יו"ר ועדה גדולה עבור יעקב אשר או אורי מקלב. העדיפות היא לוועדת החוקה, אולם זה מה שהציונות הדתית דורשת עבור שמחה רוטמן.

הדרישות של ש"ס

בש"ס דורשים שסגן שר הפנים לשעבר, אריה דרעי, ישמש כשר האוצר, חבר הכנסת יעקב מרגי כשר הפנים או שר הנגב והגליל, וחבר הכנסת יעקב אביטן ישמש כשר הדתות.כמו כן, בש"ס דורשים שיואב בן צור ישמש כסגן יו"ר הכנסת. בנוסף, במפלגה דרשו כי שניים מתוך חברי הכנסת ינון אזואלי, מיכאל מלכיאלי, חיים ביטן ומשה ארבל יעמדו ברשות שתי ועדות, אחת מהן תהיה ועדת הכלכלה והשנייה ועדת הרווחה. 

הדרישות של הציונות הדתית

במפלגה דרשו במשא ומתן להכפיל את תקציב הישיבות הדתיות והחרדיות ל-2.5 מליארד שקלים, כל שערך הנקודה יעמוד באופן קבוע על סך 800 שקלים על כל בחור ישיבה ו-1400 שקלים על אברך. בסוגיה זו סוכם כי בחור ישיבה יקבל 730 שקלים ואברך יקבל 1,314 שקלים, כאשר התקציב יעמוד על 2.5 מיליארד שקלים.

בהמשך המשא ומתן ידונו בנושאים כמו חינוך, השבת ודיור. על פי דוח מבקר מהשנה שעברה, הדיור החרדי הוזנח ועל כן תקום דרישה להשיב את העיר שפיר לחרדים, שתכלול עשרות אלפי יחידות דיור.

כמו כן, דורשים כי יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת איתמר בן גביר יהיה השר לביטחון הפנים, אלמוג כהן כיו"ר הוועדה לביטחון הפנים ויצחק וסרלאוף כשר החינוך או התחבורה. בנוסף, הדרישה היא שיו"ר הציונות הדתית ישמש כשר האוצר, חבר הכנסת אופיר סופר כשר הרווחה, חברת הכנסת מיכל וולדיגר כסגנית שר הרווחה וחברת הכנסת אורית סטרוק כשרת ההתיישבות.