שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התראיין היום (שלישי) ברשת ב' והתייחס לחקירת ה-FBI על מותה של העיתנואית הפלסטינית-אמריקאית שירין אבו עאקלה. כמו כן, תקף ליברמן את האפשרות שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יהיה שר הביטחון.

בכיר ביטחוני לשעבר: כך ישפיע מינויו של סמוטריץ' לשר הביטחון על האמריקאים
בדרך לפתרון המחלוקת על התיקים? דרעי נפגש עם סמוטריץ' בביתו

תחילה, השיב יו"ר ישראל ביתנו לכך שמפלגתו לא המליצה על לפיד להרכיב ממשלה: "אנחנו מכבדים את הכרעת העם. ההכרעה הייתה ברורה, ראש הממשלה נתניהו וראש האופוזיציה לפיד. אצל הנשיא לא ממליצים על ראש אופוזיציה. לא רוצה לייצר דרמות. מה שחשוב זו התנהלות אחראית של כל מפלגה, אני לא מציע לנסות לעוות את תוצאות הבחירות. אני לא אומר שהעם טעה".

"מינוי של סמוטריץ' זו פגיעה בביטחון הלאומי של ישראל", הוסיף, "אנחנו נהנים משיתוף פעולה אינטימי עם הפנטגון, בנושאים הכי רגישים. האמריקאים מיד עם היוודע תוצאות הבחירות הבהירו לכל הגורמים בישראל שבמשרדים שבראשם יעמדו בן גביר וסמוטריץ', שיתוף הפעולה יהיה מינימלי, שזו מילה דיפלומטית לשום שיתוף פעולה. נתניהו מבין טוב לאיזה ברוך אנחנו ניכנס אם לא יהיה שיתוף פעולה עם הפנטגון, אני לא רוצה לחשוב מה יקרה במצב כזה. הדרישות שלהם יביאו אותנו לנתק גם עם הקהילה היהודית בארה"ב".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן, התייחס שר האוצר ליברמן לחקירה ה-FBI על אבו עאקלה: "זו החלטה תמוהה ביותר. אי אפשר להסכים שמישהו אחר, גם ידידתנו הגדולה ביותר, יחקור את חיילי צה"ל. האמריקאים היו שותפים לחקירה לאורך כל הדרך, אם יש מישהו שלא שיתף פעולה אלו הפלסטינים. כל המהלך הזה הוא תמוה ואני מקווה שבמגעים בין מחלקת המדינה למשרד החוץ אפשר יהיה להוריד את זה מהפרק".

לסיום אמר שר האוצר כי "מדינת ישראל היא חלק מהכלכלה העולמית. לפני ארבעה ימים S&P נתנה שבחים לכלכלה הישראלית בדירוג האשראי. העלאת המחירים בתנובה לא מוצדקת, אני לא מכיר את הדוחות שלהם. יש שורה של מוצרים בפיקוח שבהם המחירים לא עולים. צריך צרכנות נבונה, מי שיקבע התנהלות של השוק אלה הצרכנים. אפשר לקנות מוצרים של יצרנים אחרים שהם יותר זולים".