על אף שראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שברו אתמול את הנתק ביניהם ושוחחו, עדיין נמשכת המתיחות בין המפלגות ברקע המשא ומתן הקואליציוני.

גורמים בליכוד: "נתניהו הציע לסמוטריץ' להקים ממשלה באופן מיידי"

גורמים בציונות הדתית אמרו הבוקר (רביעי) כי הם "מוטרדים מהדיווחים על כך שנתניהו מתנגד למינוי של סמוטריץ׳ בשל הלחץ של ממשל ביידן והחשש שיוביל מדיניות תקיפה כנגד הטרור והרשות הפלשתינית ויפעל להסדרת ההתיישבות, למניעת ההשתלטות של הרשות על השטחים הפתוחים ולתנופת בניה ביו״ש".

"לא נסכים לכניעה לתכתיבים זרים ולחזרה למדיניות של ״הקפאת הבניה״ בהתיישבות של נתניהו ב2009-2010", הוסיפו במפלגתו של סמוטריץ'. בתוך כך, בוטלה פגישת המו"מ שתוכננה להיום בין הליכוד ליהדות התורה.

כזכור, נתניהו וסמוטריץ' נועדו אתמול לאחר השבעת הכנסת ה-25 ובכך שמו סוף לנתק ששרר ביניהם בימים האחרונים. הפגישה ארכה כחצי שעה בלבד. אחרי הפגישה עם סמוטריץ נתניהו נפגש עם איתמר בן גביר, ומסתמנת התקדמות במגעים לקראת הרכבת ממשלה. 

גורמים בליכוד מסרו כי "בפגישה עם סמוטריץ׳ נתניהו הציע להקים ממשלה באופן מיידי כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה. והוסיפו ״נוכח המצב המדיני והביטחוני אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג׳ובים במקום לנצל את ההזדמנות״.