יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי נפגשו היום (רביעי) במלון פלאזה בירושלים. במהלך הפגישה דנו הצדדים באפשרות שדרעי יוותר על תיק האוצר לטובת סמוטריץ', וייקח את תיק הפנים. לצד זאת, הפגישה הסתיימה לאחר 20 דקות ובמהלכה דרעי דרש את האוצר. לאחר פגישתם, נתניהו נועד עם יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר.

לאחר הפגישה נמסר ממפלגת הליכוד כי "נרשמה התקדמות משמעותית במגעים בין הליכוד לעוצמה יהודית".

בתוך כך, במפלגות החרדיות התאכזבו לגלות כי הליכוד חזר לקונספט המקורי של הקמת הממשלה בשלבים. שוב הוצע להם להשביע את הממשלה בהקדם, תוך כדי סיכום על "קווי יסוד מצומצמים" ולאחר מכן לגשת להסכמים מפורטים.

לצד זאת, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני ויו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר גם נועדו היום לפגישת עבודה לקראת הקמת הממשלה המסתמנת. 

איתמר בן גביר ומשה גפני (צילום: ללא)
איתמר בן גביר ומשה גפני (צילום: ללא)

כזכור, בתחילת השבוע הודיע דרעי לנתניהו כי בכוונתו לכהן כשר האוצר בממשלה שתוקם, לאחר שנתניהו יקבל את המנדט להרכבתה מנשיא המדינה יצחק הרצוג. 

גורמים בציונות הדתית הגיבו לדרישתו של יו"ר ש"ס לתיק האוצר ומסרו: "בצלאל סמוטריץ׳ הוא שר הבטחון הבא של מדינת ישראל. הציונות הדתית תדרוש את תיקי הביטחון, החינוך והדתות, וכן הסכמים קואליציוניים מפורטים כולל סיכומים תקציביים כדי להבטיח את החזרת הביטחון האישי, תיקון מערכת המשפט, הסדרת ההתיישבות וחיזוק הזהות היהודית של המדינה".