75 ימים לבחירות ועל רקע ההכרעה המתקרבת בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הליכוד שומר על כוחו ואף מתחזק, כך לפי סקר מנדטים שפורסם הבוקר (חמישי) בכאן ב'. על פי הסקר, מפלגת השלטון מקבלת 31 מנדטים, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ זוכה ל-15 מנדטים עם מפלגתו חוסן לישראל ופותח פער מיש עתיד של יאיר לפיד, שזוכה ל-11 מנדטים, בקרב על הנהגת גוש המרכז-שמאל.
אחריהם ברשימה נמצאת מפלגת העבודה שמתחזקת במקצת מהסקרים הקודמים ועומדת על 9 מנדטים. הימין החדש של בנט ושקד עם 8 מנדטים ואחריה יהדות התורה ומרצ עם 6 מנדטים כל אחת. תע"ל של אחמד טיבי שפרש מהרשימה המשותפת מקבל 6 מנדטים יחד עם רשימתו הקודמת שזוכה למספר זהה.
עוד על פי הסקר, ישראל ביתנו וש"ס מגרדות את אחוז החסימה עם 5 מנדטים. כולנו של כחלון, גשר של אורלי לוי-אבקסיס והבית היהודי עם 4 מנדטים. ציפי לבני, שעד לאחרונה כיהנה כיו"ר האופוזיציה, לא עוברת את אחוז החסימה עם התנועה בראשותה, כך גם שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון עם מפלגתו החדשה תל"ם. לא צוינו בסקר תוצאות לגבי מפלגות נוספות.

לשאלה 'מי צריך להנהיג את מחנה המרכז-שמאל – גנץ או לפיד?' השיבו 32% כי הרמטכ"ל לשעבר צריך לעמוד בראש המחנה ו-21% בחרו ביו"ר יש עתיד.
עוד עולה מהסקר, כי 54% מהציבור תומכים בפרסום החלטות היועץ המשפטי לממשלה בתיקי ראש הממשלה טרם הבחירות. 38% מהנשאלים בסקר ענו כי הם מתנגדים לפרסום ו-8% ענו כי אינם יודעים.

יעלה או יתרסק? גנץ ישיק בשבוע הבא את קמפיין הבחירות וינאם לראשונה

לראשונה מאז הכריז על כניסתו לפוליטיקה בראש מפלגת חוסן לישראל, יתייצב בשבוע הבא הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בפני המיקרופונים והמצלמות וישיק את קמפיין הבחירות שלו. זה יקרה ביום שלישי בשבוע הבא, באולם גדול בגני התערוכה בתל אביב בפני ציבור של "500 אוהדים". במטהו של גנץ מסרו כי לא מדובר במסיבת עיתונאים וכי גנץ לא ישיב לשאלות, אלא יישא דברים שבהם יציג את משנתו הפוליטית.
 
על גנץ נמתחה ביקורת חריפה, משום שמאז כניסתו לזירה הפוליטית לא דיבר, לא התראיין ולא השיב לשאלות, למעט דברים קצרים שאמר למפגינים למען תיקון חוק הלאום, שהפגינו בפתח ביתו. עד כה הסתכמה מערכת הבחירות של גנץ במספר סרטונים עם מסרים קצרים, שהציגו אותו כביטחוניסט, שחיסל אלפי מחבלים ברצועת עזה, אך גם כאחד שמדגיש את כמיהתו לשלום ולהסדר מדיני. דובריו גם הוציאו כמה תגובות קצרות בעקבות ביקורת שנמתחה עליו בליכוד ומפיו של יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט.
 
במערכת הפוליטית סקרנים לדעת אם גנץ יכריז על חיבורים כלשהם עם גורמים אחרים במרכז או אם יקרא פומבית לרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי לחבור אליו. כמו כן, הציפייה היא כי יתייחס בדבריו לאפשרות של ישיבה בממשלה אחת עם נתניהו, גם אם יוגש נגדו כתב אישום. גנץ, כך אמרו אתמול בסביבתו, לא צפוי להציג בשבוע הבא את רשימתו לכנסת ויעשה זאת במועד מאוחר יותר. עד כה הוזכרו כמועמדים אפשריים ברשימתו איש החינוך חילי טרופר, ראש עיריית ירוחם לשעבר מיכאל ביטון ואלון שוסטר, שהיה ראש המועצה האזורית שער הנגב.
 
לקראת האירוע המדובר, שכרה מפלגת חוסן לישראל את שירותיו של מפיק, שיהיה אחראי על ערב ההשקה של הקמפיין. דבריו של גנץ ישודרו על מסכים גדולים. הקהל שיגיע לאירוע יצטרך להירשם בהרשמה מוקדמת אצל פעילי המפלגה. בימים אלה עוסקים פעילי השטח של גנץ בגיוס מתנדבים בכל רחבי הארץ, שכן למפלגה, שהוקמה רק לאחרונה, אין עדיין סניפים או משרדים. בראש מטה הארגון של המפלגה עומדת דנה אורן ינאי, וראש מטה המתנדבים והקהילות הוא אורן פסטרנק, שניהם היו עד לאחרונה פעילים במפלגת העבודה.