מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח, הודיע היום (חמישי) על כניסה לפוליטיקה והתמודדות ברשימת חד"ש לכנסת. אנשי חד"ש, הח"כים איימן עודה ויוסף ג'בארין, עבדו בעבר עם פרח במרכז מוסאוא וגם הח"כית עאידה תומא נחשבת למקורבת לפרח עוד מתקופת הלימודים בתיכון ובאוניברסיטה, ושניהם עבדו כמנהלי ארגונים חברתיים.



פרח הודיע כי שוקל להתמודד "כדי להציג אלטרנטיבה למציאות העגומה בפעילות הפוליטית חברתית". לדבריו, "אני משתתף בדיונים בכנסת מאז 1999 כנציג ארגון זכויות אדם ומה שהולך שם חמור וגזעני. אני רוצה להשפיע על השיח הפוליטי, ואעשה זאת במסגרת תנועה עממית דו לאומית אך גם חברתית. גם אם אחליט לא להתמודד הפעם אני מתכנן לחזור לפעילות ציבורית מפלגתית ופוליטית במטרה להשפיע על דעת הקהל והחקיקה בכנסת". 



עוד אמר פרח, כי "לדעתי צריך להציג אלטרנטיבה לשחיתות, לכיבוש, לגזענות, ליוקר המחיה לעוני ולאלימות. הכוחות הדמוקרטים צריכים להתארגן מחדש ולקדם שלום אמיתי, חיים משותפים, חברה רב תרבותית צדק חברתי, הכרה בעוול ההיסטורי והנכבה ובניית עתיד טוב יותר לשני העמים. הימין הקיצוני בונה מציאות של מדינה אחת מהים עד הירדן וצריך להתמודד איתו".



כזכור בעת שהשתתף בהפגנה בחיפה ב-18 במאי 2018 נעצר פרח בידי המשטרה. בסמוך למעצר ברכו נשברה, והוא התלונן שהדבר קרה כתוצאה של אלימות של שוטר נגדו. ב-8 באוקטובר 2018 הוחלט במח"ש להעמיד לדין את השוטר החשוד במעשה, ליאור חתם. בגין תקיפה, איומים וגרימת חבלה.