מפלגתו של שר האוצר, משה כחלון, "כולנו", עומדת לפי הסקר האחרון שפורסם היום (חמישי) על ארבעה מנדטים בלבד, ירידה משמעותית מהבחירות האחרונות, בהם זכתה המפלגה בעשרה מנדטים. כחלון התראיין הבוקר בגלי צה"ל והתייחס למספרים הנמוכים. "לא חשבתי שנתחיל במספר מנדטים כזה. חשבתי שנתחיל יותר גבוה".



"עשינו מה שכולם פחדו לגעת בו", אמר תחילה כחלון. "כולם ידעו ולא נגעו. כמו משפחות צעירות, שכר מינימום ומחירי הדירות. עכשיו התפקיד שלנו לחדד את ההבדל. הציבור צריך למדוד את מה שאפשר. מחירי הדיור מדידים, כמה הם היו וכמה היום. כולם מתעסקים בימין ושמאל, אבל זה לא מדיד. ההצלחה שלנו תגיע, הציבור רואה מה השגנו, אין לי ספק שבתשעה באפריל נהיה במספרים אחרים". 


תמליץ על נתניהו? 
"אני אמרתי ואומר שוב - מי שילך באג'נדה שלנו, אני אלך איתו. היה שיתוף פעולה מצוין עם נתניהו. אנחנו נמליץ על מי שילך באג'נדה שלנו. יש ניסיון טוב עם נתניהו, ואם תבוא קבוצה אחרת, איזה שמאל באזור חיוג לא קשור, נלך גם איתה".  

עם זאת, כאשר נשאל על האופציה כי נתניהו יעמוד בראשות הממשלה כאשר יש נגדו כתב אישום, אמר כחלון: "הוא לא יכול לנהל משפט וגם מאבק קשה. זה מאוד בעייתי. הסגנון שלי הוא לא לתקוף אף אחד. מי שיחליט לתקוף - שיתקוף".
 
נתניהו. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90


הליכוד טוענים שהם גם מפלגה חברתית
"אז איפה הם היו במחירי הדירות האחרונים? בשכר המינימום? כשהורים שעבדו בשתי עבודות היו צריכים לקחת הלוואה לצהרונים? לא אכפת להם מהנושאים החברתיים, לנו כן אכפת. אנשים מותחים עליי ביקורת, אבל שימו לב מי מותח עלי ביקורת. כל אלה שהיום דורשים ממני להעלות את המס, אין להם שום מושג מה זה לקנות דברים לתינוק, לשלם למעון. כל אחד השומן יורד לו מהשפתיים ושואלים למה הורדתי מכס על הדברים האלה". 
 
בהתייחס לבעיית הגירעון ולרפורמה בחשמל, אמר כחלון כי "תנוח דעתכם על הגירעון. אמרו לי ב-2015 יהיה גירעון אדיר, גם ב-16 אמרו, וגם ב-17, ולא היה. האוצר אמר את זה אז. תחזית זאת תחזית, גם אני חשבתי שמכבי חיפה תהיה ב-20 הפרש. גם אם יש משברים, ויש שינויים עולמיים, וסבב מלחמתי, ויהיה חסר כסף - אני רוצה להיות שר האוצר, ואני אתמודד עם הגירעון". 
בהמשך הראיון כחלון התייחס גם למנהיגי המפלגות "יש עתיד", ו"חוסן לישראל", בני גנץ ויאיר לפיד, ואמר: "אני לא נותן ציונים מי ימין ומי שמאל. לא מחלק אותם לימין ושמאל. יש כאלה שבבוקר הם שמאל, אחה"צ במרכז ובערב ימין. כולם יודעים איפה אני נמצא בכל תחום".