איתי בן חורין, מנהל הקמפיין של יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, התייחס הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל לנאומו של גנץ אמש, והבטיח כי "נראה חיבורים נוספים בהמשך". בתוך כך, בימין המשיכו גם היום לתקוף את גנץ, כאשר שר החינוך נפתלי בנט טען כי הוא היה "רמטכ"ל גרוע, שתמיר הפקיר וברח", בעוד שהשר לשעבר, גדעון סער, טען כי "אין לו את הכלים להיות ראש ממשלה".

"אני מתחייב שתהיה רשימה מעולה ויהיה בה ייצוג לכל שכבות האוכלוסייה", הצהיר בן חורין בפתח דבריו, והוסיף: "אנחנו מרכיבים את זה לאט לאט. גם אתמול הייתה אישה שנאמה וגם בהמשך יהיו נשים דומיננטיות ומוצלחות". 
 
בהתייחס להצטרפותו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, לרשימה, אמר: "יש רבים שרוצים להצטרף לאלטרנטיבה שנוצרה לאחר עשור של שלטון שאנחנו אומרים לו תודה וממשיכים מכאן. יש רבים שרוצים להיות חלק מהדבר הזה ורוצים לשים את ישראל לפני הכל, ולהתקדם למציאות ממלכתית ששומרת גם על הביטחון".


בימין ממשיכים לתקוף



שר החינוך, נפתלי בנט, ביקר הבוקר בחריפות בגלי צה"ל את יו"ר חוסן לישראל לאחר נאומו אמש בגני התערוכה, וטען כי "הוא היה רמטכ"ל גרוע שתמיד הפקיר וברח". השר לשעבר, גדעון סער, הוסיף: "אין לו את הניסיון הנדרש כדי להיות ראש ממשלה".



"גנץ דיבר יפה, אבל הוא מאוד חלש", קבע בנט, שהוסיף: "אתמול השמאל החדש נולד. צריך להבין שאדריכלי התיקו מול האויב, גנץ ויעלון, התאחדו אתמול. בפעם האחרונה שהם התאחדו זה נגמר רע מאוד - 30 מנהרות טרור. הוא היה רמטכ"ל גרוע, במבחן האש הוא תמיד הפקיר וברח. בלבנון, כשהוא הוביל את הנסיגה הבהולה מלבנון, הוא הפקיר את בני הברית שלנו צד"ל". 
אהוד ברק החליט על כך, לא הוא. אתה לחוץ?
"הוא מגלם את השמאל וזה בסדר גמור. צריך במדינת ישראל ימין ושמאל. בסופו של דבר, במבחן העליון של מפקד, שזה מלחמה, בצוק איתן הוא אמר לנו ולבוגי שלא צריך להשמיד את המנהרות. לו הקשבנו לבני גנץ ולבוגי יעלון בצוק איתן היינו מתעוררים לאסון נוראי של פיגוע יום כיפור מ-30 מנהרות בכל דרום הארץ. הוא דיבר יפה, והוא באמת עשה פרפורמנס טוב. כל עוד הוא לא רצה להוביל את מדינת ישראל לא היה לי עניין בו. אני מבקש מאזרחי ישראל לעשות את שיעורי הבית". 
 
בנט. צילום: אבשלום ששוני
בנט. צילום: אבשלום ששוני

"גם בני גנץ וגם בוגי יעלון הם אנשים טובים שנתנו שנים מחייהם למען ביטחון ישראל", הדגיש הימין החדש. "אבל במבחן התוצאה, במבחן האש של הנהגת מערכת הביטחון וצה"ל אל מול איום נוראי של עשרות מנהרות, הם עצמו עיניים ואמרו שלא צריך לטפל".
אתה יושב בממשלה שהעבירה כסף לחמאס. 
"בסוף כשאני מחליט אם להתפטר או לא אני רואה מה עשינו בשנים האחרונות. השמדנו את מנהרות הטרור בלבנון, צריך לשאול את גנץ אם הוא עדיין מחזיק בתפיסת התיקו". 
סער: "אין לגנץ את הכלים להיות ראש ממשלה"
השר לשעבר גדעון סער התייחס אף הוא לנאום גנץ. "אני מכבד אדם כמו בני גנץ שעשה שירות ארוך שנים במדים, ומזכיר שתמיד יש ממשלה אחראית מעל הדרג הצבאי", הסביר סער בהתייחס לביקורת על תפקודו של גנץ בצוק איתן. "אני מתכוון לזה שהוויכוח איזה איש צבא היה גנץ לא רלוונטי, משום שהוא לא עומד לדיון לתפקיד צבאי".

עם זאת, אמר סער כי "גנץ ללא שום ניסיון רלוונטי רוצה את העמדה הבכירה ביותר במערכת הפוליטית הכי מורכבת בעולם. אדם שעוד לא ישב במליאת הכנסת פעם אחת.. זה לא ארגון היררכי כמו צה"ל. צריך לשאול האם יש לו כלים להצליח כראש ממשלה? אני חושב שאין לו משום שאין לו ניסיון נדרש. ראינו את אהוד ברק שבא לפוליטיקה לאחר שהיה כרמטכ"ל. היומרה לעסוק בפוליטיקה בתפקיד הראשון כרה"מ היא יומרה ריקה". 
מה לגבי טראמפ?
"אופי המשטר בארה"ב הוא שונה". 
את דבריו חתם באומרו כי "יש אמירה אחת חשובה יחידה בכל הנאום של גנץ. 'אם יתברר שאין דרך להגיע לשלום בעת הזו נעצב מציאות חדשה'. הייתי מצפה לאמירה ברורה יותר. מה זאת אומרת לעצב מציאות חדשה? איזו מציאות תעצב כשאתה מצמיד את זה למילות הקוד 'ביצור מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית'. אני מבין מזה שמדובר במהלך של נסיגה חד צדדית. זאת בדיוק השאלה שעומדת בפני אזרחי ישראל".