ממצאי סקר מיוחד שנערך אתמול עבור “מעריב־סופהשבוע” בעקבות המפץ במרכז הפוליטיקה הישראלית, מעלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום הייתה מפלגת "כחול לבן" בראשות בני גנץ ויאיר לפיד גוברת על הליכוד בראשות נתניהו, אולם גוש הימין היה זוכה ברוב של 63 מנדטים לעומת 57 מנדטים לגוש השמאל.
 
על פי הסקר שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, לאחר האיחוד בין יש עתיד וחוסן לישראל הייתה מפלגת "כחול לבן" בראשות גנץ, לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי, שושבין האיחוד, זוכה ב־35 מנדטים והופכת למפלגה הגדולה בישראל. מפלגת הליכוד בראשות נתניהו נחלשת ומקבלת בסקר 29 מנדטים בלבד. מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד - 8 מנדטים, ואילו החיבור בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית מוכיח את עצמו וזוכה ב־6 מנדטים. 

עוד בגוש הימין מקבלת יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 7 מנדטים, ש”ס בראשות אריה דרעי 5 מנדטים, ואילו כולנו בראשות משה כחלון וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עוברות בקושי את אחוז החסימה, עם 4 מנדטים כל אחת. 

סקר מעריב
סקר מעריב


בשמאל מקבלת מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי, עם שחקן החיזוק החדש אלוף במילואים טל רוסו, 7 מנדטים בלבד. תע”ל בראשות אחמד טיבי 6 מנדטים, הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה 5 מנדטים. הסקר נערך בטרם נודע על החיבורים החדשים בקרב המפלגות הערביות. מפלגת מרצ בראשות תמר זנדברג, שאתמול עשתה ניסיונות שלא עלו יפה לחבור למפלגת העבודה, זוכה בסקר ב־4 מנדטים בלבד, קרוב לאחוז החסימה. 

מתחת לאחוז החסימה נמצאת מפלגת הימין זהות בראשות משה פייגלין. גם רשימת גשר בראשות אורלי לוי־אבקסיס, שבתחילת הקמפיין הסתמנה כהפתעת הבחירות, לא עברה את אחוז החסימה. תמונת הגושים מצביעה על יתרון לימין עם 63 מנדטים לעומת 57 מנדטים לגוש המרכז־שמאל.

בסקר נבדקה גם השאלה מי ראוי יותר להיות ראש ממשלת ישראל. כאן מתברר שנתניהו מוביל בפער גדול, 48%, על פני גנץ שמקבל בסקר 36% תמיכה. בסקר השתתפו 1,008 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, יהודים וערבים כאחד, מגיל 18 ומעלה.