שר התחבורה וממלא מקום שר החוץ, ישראל כ"ץ, תקף הבוקר (שני) בכאן ב' את יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, בעקבות אמירתו כי ראש הממשלה סיכם עם טראמפ על "חלוקת ירושלים והקמת מדינה פלסטינית לאחר הבחירות". לדברי כ"ץ, מדובר "בדברים הזויים שנובעים ממצוקה אלקטורלית".

"אחרי שנפתלי בנט פילג את הבית היהודי, הוא ממשיך באותו הקו ותוקף את ראש מחנה הימין במקום את ראש מחנה השמאל בני גנץ", אמר כ"ץ, שהוסיף: "זה מעורר תהיות לגבי כוונותיו בעתיד. הוא אמר שהוא יביא קולות מגנץ ולכן התפלג. זה מדגיש את הצורך להצביע ישירות לליכוד ולא למפלגות שמנהלות תעמולה שקרית, ואיש לא יודע לאן יילכו בסופו של דבר. בינתיים, כל המעשים של בנט מחזקים את מחנה השמאל ומחלישים את מפלגות הימין".

בתוך כך, השר תקף גם את לפיד וגנץ, ואמר כי "במציאות של גושים חוסמים עדיף גוש חוסם של נתניהו והליכוד מאשר גוש חוסם של השמאל עם המפלגות הערביות. בתוספת איימן עודה ואחמד טיבי שתומכים בחזבאללה. בקדנציה הזו הרשימה המשותפת גינתה את הודעת הליגה הערבית שהכריזה על חזבאללה כארגון טרור משום שההודעה הזו עשויה לסייע למדינת ישראל". 

בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"האיש החזק ביש עתיד אישר במפורש בראיון ברדיו שהם יחברו לגוש חוסם עם המפלגות הערביות. כולנו זוכרים מה קרה כשרבין נשען על גוש חוסם של המפלגות הערביות. אפשר להיות רמטכ"לים טובים בצבא וטירונים בחיים הפוליטיים. יש הבדל בין לנהל את הצבא לניהול מדינה. לא שמים לב לזה, הבעיה חמורה עוד יותר בתחום הכלכלי. למה לקחת כלכלה ליברלית, שנמצאת במגמת שיפור, ולהפקיד אותה בידי אבי ניסנקורן שמייצג את שלטון המונופולים? זה יחזיר את ישראל עשרות שנים אחורה". 
 
בהתייחס להחלטת ועדת ההיתרים, לפיה רה"מ נתניהו ייאלץ להחזיר 300 אלף דולר, ולא יוכל לקבל מימון נוסף להגנתו המשפטית, אמר חה"כ מהליכוד כי "בימים האחרונים אני ממש מזועזע. אני רואה את הלחץ הברוטלי שמנסים להפעיל על היועמ"ש כדי שיגיש כתב אישום. יש פה ממש איומים ולחצים שמופעלים עליו. מערכת שלמה עומדת כאן עם מאות אנשים. חייבים לאפשר לרה"מ לפעול להגנתו בצורה הטובה ביותר. אנשים כבר גייסו כאן כספים וקיבלו אישורים, אני מאוד מתפלא על הדבר הזה". 
מממשלת פולין מחכה להתנצלות שלך.

"ממשלת פולין התייצבה בנחישות מדינית ראויה לציון לצד ארה"ב, ואפשרה לקיים מפגש היסטורי בוועידה שאירחה בין נציגי ישראל לנציגי מדינות במזה"ת, כאלה שרואות באיראן איום אסטרטגי. היא חשובה לבטיחות באזור. אין לי מה להוסיף על הסיכום שהושג בין רה"מ לראש ממשלת פולין ולהבהרות שהוא נתן בעקבות ביקורו בפולין".