יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, תקף הבוקר (שני) בתכנית של אילה חסון ב-103FM את ראש הממשלהבנימין נתניהו, אותו כינה "ראש הממשלה הכי כושל שהיה כאן בהרבה עשורים. אחרי עשר שנים צריך להחליף אותו, נקודה".



"אתמול בערב ביקרתי את אמי בבית חולים בירושלים, היא בשיקום אחרי ששברה את הרגל", סיפר גבאי. "הייתה שם משפחה מאשדוד שבאו לבקר את אחותם וסיפרו שכל חייהם הצביעו ליכוד אבל החליטו שאחד מהם יצביע עבורי הפעם. אני בטוח שנביא מנדטים שיפתיעו. ההצבעה למפלגת העבודה היא הצבעה למען מהפך שלטוני. בסופו של דבר מסתכלים על גושים ובוחנים אם גוש אחד יכול להחליף גוש אחר. אם מפלגת העבודה תהיה חזקה תהיה משמעות לעניין הזה".


מהי הנקודה המרכזית הכושלת בנתניהו לטעמך?
"ההתפרקות הפנימית שאנחנו חווים. הפכנו לעם ששונא אחד את השני על רקע פוליטי. זה נורא ואיום בעיני וזה בא לידי ביטוי בהכנסת איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי, הגזענים האלה, לתוך מפלגה נורמאלית כמו הבית היהודי. וגם אובדן התקווה של הצעירים. מדינה שבה הצעירים שלה איבדו את התקווה שתהיה להם קורת גג, מפחדים מהיום שבו יצטרכו לחדש את שכר הדירה ושוקלים לעבור לברלין או אוסטרליה זו מדינה שזקוקה לתיקון כלכלי גדול".

הירידה לא החלה עכשיו. רבין קרא ליורדים נפולת של נמושות.
"את מדברת על שנות ה-70 אבל מאז עברנו תקופות טובות. בשנות ה-70 מדינת ישראל הייתה חלשה כלכלית. היום היא חזקה כלכלית".

 

נתניהו לוקח את הקרדיט לעצמו, בגלל שהוא היה כאן עשר שנים ראש ממשלה.
"רוני בר און היה שר אוצר מצוין שבאמת הציל את מדינת ישראל כשהיה את המשבר של 2008".

העובדה שילד שגדל בצריף של שני חדרים הגיע למקום חמישי ברשימת הפוליטיקאים העשירים בישראל משפיעה? את מתבייש בזה? מתגאה בזה?
"אני גאה מזה שהצלחתי בחיים באופן אישי. אני נמצא בפוליטיקה בגלל שאני הצלחתי בחיים, כעת אני יכול להרשות לעצמי לעשות עבור הציבור. הרווחתי כל דבר ביושר. גם אנשים מצליחים יכולים להגיע לפוליטיקה".

על טענתו של השר לשעבר, יואב גלנט (הליכוד), לפיה יו"ר המחנה הציוני לשעבר, בוז'י הרצוג, סיכם עם הרשימה המשותפת על הסכם עודפים, אמר גבאי כי "זה מגיע מדף המסרים של הליכוד. לערבים בישראל מותר להצביע, אנחנו בדמוקרטיה והם אזרחים שווים. התפקיד של מפלגות כמותי הוא לגרום להם להצביע עבורנו. אלו אזרחים ישראלים, ברובם המכריע נאמנים למדינה, וכך צריך להתייחס אליהם".

שכנשאל מדוע העבודה לא התאחדה עם מרצ, הסביר: "באתי לפוליטיקה כדי לעשות שינוי ולהשפיע על מה שקורה במדינת ישראל ולכן כל העניינים הפרסונאליים לא מעניינים אותי. מרצ ואנחנו מפלגות שונות. מאחר שראינו שמרצ עוברים את אחוז החסימה בכל הסקרים שנעשו בסוף שבוע האחרון, אין לנו עניין להתחבר איתם. אין לנו עניין להתחבר עם מפלגה שאחת פלוס אחד נותן פחות משתיים. יש לנו נבחרת מצוינת ואין לנו עניין להחליש את עצמנו. כשיש מפלגות עם עמדות דומות אז יש יתרון. המצביעים שלנו שונים מאוד מהמצביעים של מרצ. לאורך כל אותו יום חמישי קיבלתי עשרות טלפונים והודעות מאנשים שהתנגדו למיזוג הזה".
 
כשליברמן ונתניהו עשו את החיבור זה פגע להם בכמות המנדטים.
"נכון. הם ירדו מ-41 בסקרים מנדטים ל-31".
 
זה היה ספין על הראש שלכם?
"ברור שזה היה ספין אבל חיים עם זה. ככה זה בפוליטיקה".

אין קורלציה בין הרזומה שלך לבין מה שאנשים אומרים עליך. איפה יש קצר בהתנהלות שלך או במפלגה שבחרת לעמוד בראשה?
"ההתנהלות שלי היא לא של פוליטיקאי רגיל. אנשים רואים התנהלות אחרת וזה יוצר להם שיבוש. מייחסים דברים שאתה עושה או לא מייחסים דברים שאתה דווקא כן עושה. אני עובד בצורה עניינית ובודק כל דבר לגופו בזמן שאחרים רגילים להתנהלות אחרת. זה מה שיוצר כל הדבר הזה".