זעם במשרד המשפטים על ההתבטאויות האחרונות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להודעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע לכוונתו להגיש נגדו כתב אישום בפרשות 1000, 2000 ו-4000 בכפוף לשימוע. גורם במשרד המשפטים עקץ את ראש הממשלה בסגנון שמזכיר את העיתונאי המקורב לנתניהו, שמעון ריקלין, ואמר למעריב: "אותו ראש ממשלה שתוקף את מבקר המדינה, את המפכ"ל, את פרקליט המדינה ואת היועץ המשפטי לממשלה הוא אותו ראש ממשלה שפעל למינוי של כולם. אתם כבר יודעים למה". 



אותו גורם הוסיף ורמז כי הדלפת כתב החשדות נגד נתניהו הגיעה דווקא מכיוון ראש הממשלה או סנגוריו ואמר: "רגע אחרי שכתב החשדות נגד ראש הממשלה הועבר לפרקליטיו, הוא הודלף לתקשורת. ראש הממשלה לא התלונן על ההדלפה.  אתם כבר יודעים למה". כזכור, ביום חמישי האחרון הודיע מנדלבליט על כוונתו להאשים את נתניהו, בכפוף לשימוע, בשלושת התיקים שנחקרים נגדו, בתיק 4000 בשוחד ובתיק 1000 ו-2000 במרמה והפרת אמונים.

בין השאר כתב היועמ"ש כי נתניה קיבל בתיק 1000 "טובות הנאה שונות, אספקת טובין באופן רציף. בתקופה הרלוונטית, טובות ההנאה ניתנו לך במעמדך כראש ממשלת ישראל. קבלת טובות הנאה ממילצ'ן ופאקר: החל מילצ'ן לתת לך טובות הנאה, שעיקרן קופסאות סיגרים לך ושמפניות לרעייתך. תחילה זה היה באירועים חברתיים, ואח"כ קיבלתם משלוחים עם עובדיו של מילצ'ן, גם שלא היה בישראל".


על תיק 2000 אמר מנדלבליט כי לאחר הצעתו של מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס להטות את הסיקור לטובתו בתמורה לצמצום תפוצת ישראל היום, "המשכת לנהל עניין. קידום החקיקה, לרבות רעיונות שהעלת לכדי יישום בתקופת הבחירות, אף שלמעשה לא התכוונת לקדם את החקיקה האמורה. בסוף הפגישה אמרת כי ייתכן ותבדוק את הדבר, ואף שאלת את השר אלקין בנושא. בפגישות המוקדמות דנת באפשרות להגביל את פעילות ישראל היום באמצעות חקיקה מרוככת, במתווה שיוסכם ביניכם. דנתם בהגבלת תפוצת ישראל היום לכדי שני שלישים". כמו כן, התיק נגד חבר הכנסת איתן כבל, שנחקר ביוני האחרון בלהב 433 בנושא קידום חוק ישראל היום - נסגר".

בתיק 4000 כתב היועמ"ש כי "תחום הסיקור התקשורתי היה בעל משמעות רבה עבור נתניהו ועבור רעייתו שרה, והשניים ייחסו לו חשיבות מכרעת. "ניהלת את תחום התקשורת באופן ריכוזי. נהגת לאשר חלק מההודעות לתקשורת והינחת את אנשיך לפעולות על שיפור הסיקור התקשורתי, כשהיו אינטרסים עבורך. באותה התקופה, שאול אלוביץ' היה בעל השליטה של חברת יורוקום, באמצעותה הוא שלט בקבוצת בזק. בתקופה הרלוונטית אותן חברות היו בחובות של 800 מיליון שקל לבנקים השונים. עסקת בזק-יס דרשה את אישורך כשר התקשורת, השלמת העסקה הביאה לכך שבזק שילמה ליורוקום סך הכולל של מיליארד שקלים", כתב.