החרדים במתקפה חזיתית נגד ח"כ יאיר לפיד: חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) הכחיש היום (שלישי) את הדיווח במעריב מוקדם יותר, כי החרדים פנו למפלגת "כחול לבן" והודיעו שיהיו מוכנים לשבת בממשלה תחת בני גנץ, אם הרוטציה במפלגה, בין גנץ לסגנו יאיר לפיד תבוטל. בסרטון שפרסם חבר הכנסת החרדי, הוא תקף במילים קשות את האחרון, האשים אותו בכך שהיה "שר אוצר כושל", והביע תקווה שלא יהיה שר חוץ, מכיוון שלטענת גפני, לפיד יפגע ביחסי החוץ של ישראל.



"דגל התורה הולכת עם ביבי כפי שאמרנו מתחילת הדרך", אמר גפני בסרטון והוסיף, "אנחנו לא נשב לחלוטין עם לפיד, לא נתמוך בגנץ.  אנחנו הולכים עם ביבי וכל אמירות אחרות בעניין הזה וכל כותרות שיש  בנושא הזה הן עורבא פרח, איתו אנחנו הולכים". בשלב זה הבהיר חבר הכנסת החרדי כי יהדות התורה לא פוסלת את לפיד בשל מדיניותו נגד הציבור החרדי, אלא תפקודו במשרד האוצר בין השנים 2013 ל-2014.

"אנחנו לא רוצים להביא את החסרונות של לפיד וזה שכאילו הוא לא טוב עם החרדים ולא טוב עם הדתיים, לא מכאן החסרונות שלו, החסרונות שלו מתחילים בזה שהוא היה שר אוצר גרוע עשה נזק לכלכלה בישראל, לא הטביע חותם על כלום אם הוא רוצה להיות שר חוץ אז גם מדיניות החוץ  שהיא מצליחה, היא תפגע אנחנו חושבים שהוא לא ראוי לשלטון מאלף ואחד סיבות, גם הנושא של החרדים העיקר זה זה שהוא לא יכול להיות לא שר אוצר כבר ראינו ולא שר חוץ  שאני מקווה שלא נראה", סיים גפני את דבריו.

"שר האוצר גרוע". יאיר לפיד, צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
"שר האוצר גרוע". יאיר לפיד, צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90


"יש אפשרות לכניסה לממשלת גנץ, אם יקבל את דרישותינו"



כזכור, הבוקר פרסמנו במעריב כי החרדים פנו למפלגת כחול לבן ואיתתו לה כי אם תבוטל הרוטציה בין גנץ ללפיד, וראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להקים ממשלה, הם לא ייפסלו ישיבה משותפת בממשלה תחת גנץ. גורם בדגל התורה שוחח עם מעריב בעילום שם, והבהיר כי הבעיה העיקרית של הסיעה הוא יאיר לפיד. 

 "מלכתחילה אין לנו בעיה עם גנץ, הבעיה שלנו היא עם לפיד", אמר הגורם, "אם גנץ יודיע על ביטול הסכם הרוטציה עם לפיד, יש אפשרות לכניסה לממשלה בראשותו. אם יקבלו כמובן את הקווים שחשובים לנו". יש לציין כי חברי סיעת דגל התורה נחשבים למתונים יותר בהשוואה לחברי הכנסת מאגודת ישראל, שבראשם עומד סגן השר יעקב ליצמן, המובילים קו קיצוני יותר. ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה אמר על אפשרות הכניסה לממשלה בראשות גנץ: "לא דנים בזה עכשיו. לא מעסיק אותנו עכשיו, אך לכל דבר יש משמעות. אנחנו עסוקים בחיזוק גוש הימין". 
 
עבור כחול לבן החיבור עם החרדים הוא אפשרות ריאלית משום שבמצב הקיים, על פי הסקרים, לגוש המרכז־שמאל בראשות כחול לבן אין די מנדטים כדי להרכיב ממשלה. אתמול הצהיר היו"ר גנץ כי לא יהיה חיבור עם ח"כ אחמד טיבי ומפלגתו, ולפיכך קואליציה עם החרדים הופכת לאחת האפשרויות היחידות, מלבד ממשלת אחדות עם הליכוד. מכחול לבן נמסר בתגובה: "הסכם הרוטציה יקוים. ננצח ונזמין את כל המפלגות הציוניות להצטרף לממשלה רחבה וממלכתית".