הפרשה שטלטלה את מערכת הביטחון: תמלילי דבריו של גבי אשכנזי, מתוך חקירתו במסגרת "פרשת הרפז" נחשפו הערב (שלישי) ב"חברת החדשות", ומהם עולה כי אשכנזי נשאל על הקשר שלו עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, תקף את אהוד ברק וטען כי "המלחמה שלי איתו היא אינטרס אישי". מלבד זאת, נטען כי הוא כינה את בני גנץ "חמור", ואף נשאל על הקלטה בה הוא נשמע כשהוא משגר מסרים מאיימים נגד העיתונאית איילה חסון.


חוקר: "בעמוד 36 דובר צה"ל אבי בניהו אומר לך, הרמטכ"ל תראה, אנחנו במאבק על המשך הצבא, אנחנו במלחמה מול לשכת השר ברק בצורה מסוימת'. בתגובה אתה משיב לו: 'המלחמה הזאת לא תיגמר ב-15 בפברואר, אתה לא מכיר אותי, יש לי צדדים אפלים".
אשכנזי: "איפה? איפה יש לי צדדים אפלים? באיזה עמוד אתה, 26?". 

חוקר: "הנה, פה".
אשכנזי: "צדדים אפלים... מי אומר את זה?".
חוקר: "זה אתה. אמירה מפחידה. אני מוכרח לציין. יש לך צדדים אפלים?".
אשכנזי: "לא זוכר למה התכוונתי, התכוונתי שהמלחמה שלי עם ברק היא אינטרס אישי, פוליטי, הערכתי שזה יימשך".
 
אילה חסון. צילום: אבשלום ששוני
אילה חסון. צילום: אבשלום ששוני


נשאל על הקשר עם נוני מוזס

חוקר: "מה הקשר שלך לנוני מוזס?".
אשכנזי: "מכיר את מוזס כבר הרבה מאוד זמן, הרבה מאוד שנים".
חוקר: "היית באיזה קשר איתו מעבר לפגישות אקראיות?".
אשכנזי: "מעת לעת כן, דיברנו. לפני שנכנסתי לתפקיד אני חושב שאפילו התייעצתי איתו על איך צריך להיות תקשורת. הוא אדם שאני מעריך את דעתו מבחינת דוברות. בסוף הצבא הוא גם צבא העם, כדי לשמוע את המסרים. למשל, שיפר כתב (בידיעות) שהרמטכ"ל מתדרך את עמיתו האמריקאי שאין אופציה לתקיפה באיראן. זאת דרך להאשים אותי ב... אני לא רוצה אפילו להגיד את המונח הזה פה. אז ברור שאני מדבר עם האנשים, אני מדבר גם עם נוני". 
חוקר: "אני מצטט מדבריך על הכתב אלכס פישמן: 'אני יכול לסדר שהוא יקבל מסר מנוני חבל על הזמן. נוני מה שאני אגיד לו הוא יעשה'" 
אשכנזי: "ברור ש... יש פה בעיה בין אבי (בניהו) לאלכס פישמן ו...אני מנסה לפתור אותה. הוא... מתאר מציאות תיאורטית אפשרית שמחר פישמן יכתוב עליו".
 
מוזס. צילום: קוקו
מוזס. צילום: קוקו


מסרים מאיימים כלפי איילה חסון

 
חוקר: "אתם מדברים על איילה חסון ואתה אומר לבניהו שאתה יכול, במרכאות, ליישר אותה. ואז אתם מזכירים את בעלה והעסקים שלו".
אשכנזי: "התכוונתי לפגישת רקע שעמדתי לעשות איתה".
חוקר: "המינוח הנכון שהשתמשת בו 'יש לי מנופים עליה בכיוונים אחרים'. אני מבין שזה הפעלת לחץ ולא ליישר את ההדורים".
חוקר2: "מנופים זה מונח הנדסי".
אשכנזי: "חברים, בשלב זה אין לי מניע (לפעול נגדה), היא לא יוצאת נגדי, היא לא עושה את מה שהיא עושה עכשיו".
תשע שנים לפני שיתייצב כמספר ארבע ברשימת כחול-לבן בראשות גנץ, היה אשכנזי הרמטכ"ל וגנץ - סגנו. יום אחרי שקיבל את ההודעה שכהונתו לא תוארך, שוחח אשכנזי בטלפון עם מקורב שלו מהצפון. המקורב סיפר לו שגנץ סייר באזור. אשכנזי, שרצה בכלל סגן אחר, השיב: "הוא רצה לעסוק בבניית תדמית, הוא חושב שיש לו סיכוי החמור הזה".
 

כידוע, מסמך הרפז, שנודע תחילה כמסמך גלנט, הוא מסמך שנחשף בתוכנית "אולפן שישי" של חברת החדשות של ערוץ 2 בשנת 2010, ובו הנחיות לבניית תדמית חיובית לאחד המועמדים לכהונת הרמטכ"ל, גלנט, תוך הכפשת אחרים. המסמך, שמגולל על פני דף נייר בודד (בשני צדדיו) ושגילויו ברבים עורר סערה ציבורית, התגלה כמזויף, ובכך רק גברה הסערה עקב המעשה החמור של זיופו וחוסר הבהירות לגבי השתלשלות האירועים סביבו. בתחילה נודע המסמך כ"מסמך גלנט", אך לאחר שפורסם שהמסמך זויף בידי בועז הרפז, הלכה וגברה ההתייחסות התקשורתית אליו כ"מסמך הרפז".

המסמך, שנכתב בתקופה שבה שררה מתיחות רבה בין שר הביטחון אהוד ברק ולשכתו לרמטכ"ל גבי אשכנזי ולשכתו, הוביל לסכסוך בין שר הביטחון לרמטכ"ל, שחשדו זה בזה כי המסמך נכתב בהוראתו של השני. בינואר 2016 החליט היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, לסגור את תיק החקירה בפרשה נגד גבי אשכנזי, ארז וינר ואבי בניהו. הרפז עמד לדין על זיוף המסמך, והורשע בזיוף ובשימוש במסמך מזויף.

ממפלגת "כחול-לבן" נמסר בתגובה לפרסום הציטוטים: "כל ההקלטות ו-260 אלף השיחות נבדקו על ידי מבקר המדינה ומשטרת ישראל ולא נמצא שום דבר פרט לרכילות ממוחזרת. גנץ, אשכנזי, יעלון ולפיד העמידו את עצמם למבחן הציבור והדלפות פוליטיות לא ישנו את עמדת הציבור".